REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Advertisements

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Tylko zintegrowanie działań instytucji i organizacji pozarządowych działających w naszej gminie, powiecie może przynieść efekty w zakresie zapobiegania.
w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
odnajdujemy najlepszą rodzinę.”
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Program rozwoju pieczy zastępczej na lata
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
System wsparcia dziecka i rodziny
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
Problemy w opiece nad dziećmi przebywającymi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych. dr Anna Nowicka-Chachaj.
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Przedstawiciel organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownik socjalny, asystent rodziny jako partnerzy placówek opiekuńczo-wychowawczych w pracy.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ASYSTENTURA RODZINY.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
ul. 17 Stycznia 7 Ciechanów tel.:
INFORMACJA O REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH LUB BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA NA ROK SZKOLNY 2018/2019.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE WSPÓŁPRACA OŚRODKA ADOPCYJNEGO Z INSTYTUCJAMI jako warunek powodzenia procesu adopcji

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami POWODZENIE ADOPCJI Czynniki ze strony instytucji   Dobra współpraca wszystkich instytucji Wymiana informacji Szybkość i skuteczność podejmowanych decyzji Uregulowanie sytuacji prawnej dziecka w wieku, w którym jest największa szansa na przysposobienie Czynniki ze strony dziecka Czas adopcji Częstość zmian miejsc pobytu Okres separacji od rodziny biologicznej Rodzaj opieki w okresie separacji Czynniki ze strony kandydatów do przysposobienia  Integracja małżeństwa Plastyczność (tolerancja) Wiek rodziców Stan zdrowia Dojrzałość emocjonalna   Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami Kwalifikacja dziecka- adekwatna diagnoza, określenie specyfiki potrzeb dziecka pod kątem właściwego doboru rodziny Przygotowanie dziecka do adopcji Odpowiednie przygotowanie kandydatów do przysposobienia dziecka, trafna diagnoza predyspozycji osobowościowych Pomoc w procesie nawiązywania więzi Skuteczna pomoc udzielana na wniosek rodziny Urazowe doświadczenia: - zaniedbanie -maltretowanie Stan zdrowia Ilość rodzeństwa zgłaszanego razem z dzieckiem -zdolność dawania bez oczekiwania wzajemności -rozpoznanie własnych potrzeb -równowaga emocjonalna -przewaga pozytywnych emocji Właściwa motywacja (z nadmiaru a nie z braku) Poradzenie sobie z doświadczeniem straty Odpowiedni status materialny Gotowość do jawności Umiejętność korzystania z profesjonalnej pomocy Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami ZESPÓŁ Mała grupa osób Wspólny cel Umiejętności niezbędne do realizacji celów Uzupełniające się kompetencje i role Odpowiedzialność za rezultat Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami PRACA ZESPOŁOWA Wyznaczenie celów Podział kompetencji Ustalenie zasad pracy Podejmowanie i realizowanie decyzji i zamiarów Zapobieganie konfliktom Ocena osiągniętych celów i zadań Zmiana celów i sposobów ich realizacji jeśli zachodzi taka potrzeba Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami WARTOŚĆ PRACY ZESPOŁOWEJ Synergia Informacja zwrotna, możliwość korekty błędów Aktywność zespołu Twórczość Stabilność, odpowiedzialność za decyzje

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami TRUDNOŚCI W PRACY ZESPOŁOWEJ • Podział kompetencji i zadań • Komunikacja • Konformizm • Dłuższy czas podejmowania decyzji i realizacji zadań • Rezygnacja z planów członków zespołu na rzecz planów grupy Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami INSTYTUCJE BIORĄCE UDZIAŁ W PROCESIE ADOPCJI: 1 . Organizator rodzinnej pieczy zastępczej, placówka opiekuńczo- wychowawcza, rodziny zastępcze Posiedzenie zespołu, ocena sytuacji dziecka ustalenie działań w kierunku stabilizacji sytuacji życiowej dziecka Opiniowanie do sądu zasadności dalszego pobytu dziecka w pieczy zastępczej Ustalenie zasad współpracy z rodziną biologiczną dziecka, zgodnie z podjętymi działaniami na rzecz stabilizacji życiowej dziecka Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami Zgłoszenie dziecka do Ośrodka Adopcyjnego Przygotowanie dokumentacji dziecka dot. informacji o stanie zdrowia, rozwoju, informacji o rodzicach, rodzeństwie Przygotowanie dziecka do zmiany sytuacji życiowej Wsparcie dziecka w sytuacji poznania rodziny Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami 2. Ośrodek Adopcyjny Diagnoza, przygotowanie i zakwalifikowanie kandydatów na rodziców adopcyjnych Przyjęcie zgłoszenia dziecka Sporządzenie karty dziecka w oparciu o dostarczone dokumenty Diagnoza psychologiczno- pedagogiczna dziecka Kwalifikacja dziecka do przysposobienia ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dziecka w kontekście prawidłowego doboru rodziny adopcyjnej Dobór rodziny właściwej ze względu na potrzeby dziecka Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami   Zgłoszenie dziecka, dla którego nie ma rodziny w lokalnym Ośrodku Adopcyjnym do Wojewódzkiego Banku Danych, ewentualnie do CBD Uczestniczenie w I spotkaniu rodzice- dziecko Wsparcie rodziny Pomoc w przygotowaniu wniosku i dokumentacji do Sądu Wsparcie w okresie preadopcji Pomoc postadopcyjna Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami 3. Ośrodek Pomocy Społecznej Uczestniczenie w posiedzeniu zespołu i ustaleniu działań w kierunku stabilizacji sytuacji życiowej dziecka Ustalenie zasad współpracy z rodziną biologiczną dziecka, zgodnie z podjętymi działaniami na rzecz stabilizacji życiowej dziecka Przygotowanie rodziny biologicznej do zmian związanych ze zmianą sytuacji dziecka Udostępnienie informacji dot. rodziny biologicznej n. t. stanu zdrowia, chorób, uzależnień mających wpływ na funkcjonowanie adoptowanego dziecka W przypadku uregulowania sytuacji dziecka modyfikacja planu pracy z rodziną

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami 4. Sąd Uregulowanie sytuacji prawnej dziecka umożliwiającej przysposobienie Ustalenie opieki prawnej Przyjęcie wniosku o przysposobienie wraz z załączoną dokumentacją Wydanie zarządzenia tymczasowego w sprawie przejęcia bezpośredniej pieczy przez wnioskodawców nad małoletnim Określenie nadzoru Ośrodka Adopcyjnego nad przebiegiem okresu styczności. Orzeczenie w sprawie wniosku o przysposobienie dziecka

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami   Dr Antonio D’ Andrea Z adopcją dziecka jest jak z wybieraniem się w podróż: by osiągnąć sukces, trzeba poświęcić czas na przygotowania. W procesie adopcji czasem tym jest ,,czas oczekiwania”- okres który zaczyna się od podjęcia decyzji przez parę małżeńską i trwa do spotkania z dzieckiem. W tym czasie oczekiwania para małżeńska i dziecko spotykają na swojej drodze profesjonalistów – ,,konstruktorów mostów”. Nie można zbudować mostu inaczej, niż zaczynając od dwóch punktów oparcia, będących podstawą dla rozpiętych pomiędzy nimi i łączących się w jednym miejscu przęseł. Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami

Współpraca Ośrodka Adopcyjnego z instytucjami DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Barbara Paczos Kierownik Ośrodka Adopcyjnego w Lublinie