Fotoreportaż. PROJEKT Młody obywatel będzie realizowany w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Kwidzynie przez grupę wolontariuszek. W placówce, pod opieką

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
realizacja VIII punktu
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
Zacznijmy od początku…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Zespół Szkół – SP i Gimnazjum im. Legionów Polskich w Poroninie, ul. Piłsudskiego 34.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Kwiecień 2014 r. Debata.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Debata pracowników szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
„TYLE CZŁOWIEK WART, ILE DRUGIEMU MOŻE POMÓC” Julian Aleksandrowicz
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Forma Aktywności Społecznej !
Czym dla nas jest „Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”? Jest to głównie opieka podopiecznymi różnych fundacji, pomaganie osobą którzy takiej.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SOPOCIE
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Fotoreportaż

PROJEKT Młody obywatel będzie realizowany w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Kwidzynie przez grupę wolontariuszek. W placówce, pod opieką Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego, znajduje się sześćdziesiąt wychowanek (różna liczba w różnych okresach). Są to dziewczęta w wieku od trzynastu do dziewiętnastu lat. Wszystkie zostały skierowane do naszej placówki postanowieniem sądu. Otrzymują tu wszechstronną pomoc wychowawczą, psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, a także medyczną. Przede wszystkim realizują u nas obowiązek szkolny – uczą się w klasach: I, II i III Gimnazjum Specjalnego oraz w Zasadniczej Szkole Zawodowej Specjalnej o kierunku kucharz małej gastronomii. Potrzeba wiele pracy, cierpliwości a może najbardziej miłości, by nabrały zaufania do ludzi i odzyskały radość życia. Z naszej strony robimy wszystko, aby wychowanka opuszczająca MOW potrafiła dobrze funkcjonować w rodzinie, w szkole lub w pracy, żeby adekwatnie oceniała swoje możliwości i umiała wykorzystać swoje, choćby minimalne, zdolności, zainteresowania i dobre chęci. A najważniejsze – żeby nie traciła nadziei i dostrzegała wartość zwykłej, szarej codzienności (w MOW funkcjonuje autorski program wychowawczy Radość Codzienności). Udział w Państwa projekcie pozwoli naszym wychowankom czuć się bezpiecznie, wpłynie na rozwój empatii, oraz wiarę w swoje możliwości. Wzbogaci wiedzę na temat społeczności lokalnej O Nas

Grupa projektowa zdiagnozowała, że na terenie Kwidzyna bardzo wartościową formą, niezbędną dla osób potrzebujących, chorych, niepełnosprawnych, jak i również dla wielu instytucji jest działalność wolontariacką. Dlatego też grupa podjęła decyzje o kontynuowaniu projektu z zeszłego roku Wolontariat w resocjalizacji uszlachetnia serca. Nowym zadaniem wolontariuszek będzie wspieranie rodzin zastępczych. Diagnoza

Wywiad z panią Krystyną - rodzina zastępcza Wolontariuszki podjęły decyzję, iż w tym roku chcą poszerzyć ofertę wolontariacką proponując pomoc rodzinom zastępczym, które opiekują się dziećmi. Realizując zadanie karty nr 2 Miejsca, w których ludzie sobie pomagają przeprowadzono wywiad z panią Krystyną, która od kilkunastu lat prowadzi rodzinę zastępczą. 1.Kto komu pomaga w tym miejscu? Pani Krystyna wraz z mężem są rodziną zastępczą i wychowują 5 dzieci. 2.W jaki sposób ludzie sobie pomagają? Co robią? Pani Krysia z mężem opiekują się dziećmi, pomagają w nauce, wychowują, uświadamiają dzieciom, iż mimo wielu trudnych przeżyć mogą sobie ułożyć życie, wspierają biologicznych rodziców dzieci.

3. Czy jest to pomoc wzajemna, czy jednostronna? Ponieważ jesteśmy rodziną wszyscy nawzajem sobie pomagamy. 4. Czy jest to pomoc nieodpłatna? Otrzymuję pieniądze na dzieci - aby zakupić im książki, przybory szkolne, odzież itp. To nie jest nasza pensja. 5. Od jak dawna ludzie sobie w ten sposób pomagają? Od dawna zajmujemy się z mężem pomaganiem drugiemu człowiekowi i sprawia to nam ogromną radość. 6. Co by się stało, gdyby ludzie przestali sobie pomagać w ten sposób? Gdyby nie byłoby rodzin zastępczych wiele dzieci trawiłoby do domu dziecka i byłoby ponizanie w domach rodzinnych. Wywiad z panią Krysią -rodzina zastępcza

Zdjęcia z wywiadu z panią Krystyną.

Wywiad z panią Anią - pracownikiem socjalnym Pani Ania jest pracownikiem DPS, na stanowisku pracownik socjalny. Przeprowadzono wywiad na podstawie karty nr 8 Miejsca, gdzie tworzone są informacje. 1.Jaki rodzaj informacji jest tam tworzony? Przekazujemy informacje dla osób zainteresowanych umieszczeniem w domu pomocy jak wygląda procedura przyjęcia, wymagane dokumenty i forma odpłatności. 2. Jaki jest temat tych informacji? Tematem tych informacji jest przekazanie osobom zainteresowanym to znaczy przyszłym mieszkańcom i ich rodzinie od czego zacząć, jak należy napisać podanie, itp. 3. Co jest źródłem tych informacji? Jest wiedza pracowników socjalnych, foldery informacyjne stworzone na podstawie ustawy o pomocy społecznej. 4. Do kogo zaadresowana jest ta informacja? Do przyszłych mieszkańców DPS ich rodzin i innych osób chcących uzyskać informacje o domu pomocy. 5. Jak szeroki jest zasięg osób, do której ona dociera? Głównie są to osoby z powiatu kwidzyńskiego, ale również udzielamy informacji osobom z całej Polski i zagranicy.

Zdjęcia z wywiadu z panią Anią – pracownik socjalny DPS.

Realizacja zadania karty nr 1 Miejsca, gdzie ludzie się spotykają i rozmawiają. Pani Grażyna od wielu lat współpracuje z MOW. Zaprasza wychowani do swojego domu, rozmawia o życiu, rodzinie, organizuje dziewczynom wiele wspaniałych zajęć. Pytania dostosowano do naszych potrzeb. 1.Od kiedy współpracuje Pani z MOW? Od 5 lat, od momentu jak zaczęła pracować pani Basia. 2. Co skłoniło Panią do współpracy z Nami? Moje marzenie. Zawsze chciałam współpracować z ośrodkiem. Czekałam na to 20 lat. 3. Jakie pasje i zainteresowania mogą u Pani rozwijać wychowanki MOW? Mogą uczyć się wyszywać, mogą uczyć się prac domowych, mogą uczyć się ja w życiu codziennym obcować z drugim człowiekiem. Wywiad z panią Grażyną

4. Komu Pani jeszcze pomaga, wspiera? Pomagam ludziom biednym, których w moim otoczeniu jest dużo. Pomagam osobom niepełnosprawnym. 5. Na czym polega pai pomoc, wsparcie innym? Mój dom jest domem otwartym dla wszystkich niepełnosprawnych mogą się u mnie spotykać, cieszyć się swoim towarzystwem. Biednych wspomagam jedzeniem. 6. Jak ocenia Pani sytuacje osób niepełnosprawnych? Jak według Pani można pomóc niepełnosprawnym w Polsce? Sytuacja osób niepełnosprawnych w naszym kraju jest według mnie zła. Nasze społeczeństwo nie potrafi tolerować ludzi niepełnosprawnych z uwagi na to, że ich nie zna. Przez to boi się niepełnoprawnych. Uważam, że należałoby wprowadzić do edukacji możliwość obcowania z ludźmi niepełnosprawnymi, poznanie ich - co zmieniłoby świadomość ludzi. Powinno tworzyć się więcej warsztatów terapii zajęciowej dla ludzi niepełnosprawnych, wyciągnąć ich z domów, gdzie są nadal ukrywani. Wywiad z panią Grażyną

Zdjęcia z wywiadu z panią Grażynką – osoba wspierająca wszystkich potrzebujących.

Wywiad przeprowadzono według kary nr 5 Miejsca, ważne(symboliczne) da mieszańców. 1. Jaki charakter ma to miejsce? Co stanowi o tym, że jest ono szczególne? Miejsce gdzie oddaje się honory podczas uroczystości państwowych. Jest to pomnik Piłsudskiego człowieka, który miał duży wpływ na kształt odradzającego się państwa polskiego. 2. Kto najczęściej odwiedza to miejsce? Kombatanci, młodzież,przedstawiciele władz samorządowych oraz mieszkańcy Kwidzyna. 3. Czy jest ono atrakcyjne również dla osób spoza naszej społeczności ? Dlaczego? Jest to miejsce i symbol państwowości polskiej. 4. W jaki sposób wykorzystywany jest jego potencjał? Czy są o organizowane tu jakieś wydarzenia? Jakie? Jak często? Podczas uroczystości państwowych tj. 11 Listopada i 3 Maja. 5. To jest właścicielem tego miejsca? Kto jest za nie odpowiedzialny? Przez kogo jest użytkowany? Miejsce należy do samorządu Kwidzińskiego. 6. W jaki sposób promowane jest to miejsce? Podczas wszelkich uroczystości. Wywiad z panią Dorotą – nauczycielką przedmiotów WOS, historia, geografia.

Zdjęcia z panią Dorotą.

Według karty nr 1, przeprowadzono wywiad z panią Wiesią -pracownik DPS, terapeuta zajęciowy. Prowadzi pracownie terapeutyczną. Współpracujemy z panią Wiesią już 5 lat. Wiele się nawzajem nauczyliśmy. 1.Jak często ludzie się tam spotykają? Grupowo spotykają się codziennie, na różnych imprezach, wieczorkach poezji, co miesiąc w okresie jesienno – zimowym, co dwa-trzy tygodnie spotykają się na turniejach. 2. Dlaczego tam przychodzą? Nam zależy na tym, aby mieszkańcy mieli zajęty czas, aby się nie nudzili. W miarę możliwości do tego dochodzi terapia zajęciowa. 3. O czym rozmawiają? Rozmawiają o życiu codziennym, plotkują, a starszy człowiek wspomina stare czasy z dzieciństwa. 4. Do jakiej grupy wiekowej należą osoby, które tam rozmawiają? Między 65 a 90 a za dwa lata jedna pani będzie obchodzić 100 urodziny. 5. Kto jest właścicielem tego miejsca? Kto jest za nie odpowiedzialny? DPS jest jednostką podległą starostwu powiatowemu a odpowiada za DPS dyrektor. Wywiad z panią Wiesławą – pracownik DPS

6. Jak długo pani z nami współpracuje? Współpracuje z ośrodkiem od 5 lat. 7. Na czym polega pomoc wolontariuszek? Wspierają mieszańców, pomagają przy sprzątaniu grobów, prowadza rozmowy z mieszańcami, organizują wieczorki poezji. 8. Jak ocenia Pani wolontariat? Z opinii jakie krążą to zarówno mieszkańcy, jak i personel są bardzo zadowoleni. Wolontariuszki są bardzo cieple, serdeczne wobec mieszkańców. 9. W czym moglibyśmy jeszcze pomóc? Wy już naprawdę tyle robicie, że nie wiem co mam nowego wymyśleć. Jedynie jeszcze z mieszkańcami możecie pograć w gry towarzyskie. Wywiad z panią Wiesią pytania dodatkowe

Zdjęcia z wywiadu z panią Wiesią

Pani Ela jest miłośniczką malarstwa. Prowadzi zajęcia dla młodzieży. 1.Od jak dawna Pai prowadzi pracownię malarską Kontrasty Pracownia istnieje jako stowarzyszenie miłośników malarstwa od 1999r. 2. Dlaczego Pai Współpracuje z nami? Ja nie widzę różnicy między wami a innymi. W naszym programie jest punkt w którym zobowiązujemy się rozwijać zamiłowanie plastyczne wśród dzieci i młodzieży. Bywamy więc w przedszkolach i szkołach prowadząc warsztaty plastyczne. 3. Czy takie zajęcia są płatne? Nie, robimy to zamiłowania do malarstwa. 4. Czy lubi Pani dzieci i młodzież? jestem matką i babcią, bardzo kocham młodzież i dzieci. 5.Co skłoniło Panią do tego, że Pani maluje? Chęć malowania leży w duszy to się czuje od samego początku, ale często następuje taki moment co nas zainspiruje do przeniesienia tego na płótno. 6. Czym Pani zajmowała się wcześniej? Byłam nauczycielem. Wywiad z panią Elą - plastyczka

Zdjęcia ze spotkania z panią Elą

Podsumowując wolontariuszki poradziły sobie z przeprowadzeniem wywiadów. Zostały bardzo serdecznie przyjęte. Wychowanki planują wspierać rodziny zastępcze, osoby niepełnosprawne. Będą wspierać rodziców w domowych obowiązkach.