CREATIVE METROPOLES Public Policies and Instruments in Support of Creative Industries Mirosław Grochowski Rozwój terytorialny oparty na wiedzy Co wyniki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Przedsiębiorcy i rozwój
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Program aktywizacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Promocja destynacji turystycznej za granicą
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Marketing elektroniczny w turystyce
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
UWZGLĘDNIENIE DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH W POLITYCE SPÓJNOŚCI 11 kwietnia 2013 r.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Szkolenia, Coaching, PR.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Warszawska Przestrzeń Technologiczna Centrum Kreatywności Targowa 56
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych Uniwersytet Warszawski Maciej Smętkowski Polskie miasta z perspektywy europejskiej – projekt ESPON.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Prof. Aleksander Surdej
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Przestrzeń życia Polaków - założenia i struktura raportu
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego INNOWACYJNY REGION Omar Saoudi Dyrektor Departamentu Gospodarki Poznań, 14 stycznia 2008.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Budżet Obywatelski Katowice 2015 w liczbach KatowiceLigota-Panewniki Środki zł zł Wniosków zgłoszonych Wniosków głosowanych
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
ROLA MIAST W POLITYCE SPÓJNOŚCI Sebastian Murawski Dyrektor Wydziału Funduszy Unijnych i Strategii Urzędu Miejskiego w Radomiu.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Polityka kulturalna Niemiec
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

CREATIVE METROPOLES Public Policies and Instruments in Support of Creative Industries Mirosław Grochowski Rozwój terytorialny oparty na wiedzy Co wyniki projektów ESPON, INTERREG IVC i URBACT mówią o Polsce? Warszawa, 7 grudnia 2010

2

3 Uczestnicy Amsterdam Barcelona Berlin Birmingham Helsinki Oslo Riga Stockholm Tallinn Vilnius Warsaw

4 Problem / cel W jaki sposób kreatywne metropolie (miasta) mogą wzmocnić efektywność wsparcia publicznego w celu wykorzystania potencjału ekonomicznego sektora kreatywnego?

5 Obszary Ogólna architektura wsparcia publicznego Publiczne wsparcie dla firm oraz internacjonalizacja sektora Rozwój przestrzeni miejskiej i dzielnic kreatywnych Finansowanie sektora kreatywnego Popyt na kreatywne produkty i usługi

6 Metodologia

7 Polityka wsparcia

8

9 Szukanie modelu / współpraca

10

11 Operat sektora kreatywnego reklama, projektowanie / wzornictwo (design, w tym także projektowanie mody), architektura, rynek sztuki (w tym restauracja dzieł sztuki i rynek antyków), rękodzieło i rzemiosło artystyczne, film (w tym video), fotografia, gry komputerowe, muzyka, teatr, taniec (sztuki per formatywne) wydawnictwa elektroniczne, wydawnictwa tradycyjne, oprogramowanie i usługi komputerowe, media tradycyjne i elektroniczne (telewizja, radio).

12 Nazwa dzielnicyLiczba firm sektora kreatywnego Bemowo258 Białołęka354 Bielany896 Mokotów2950 Ochota753 Praga Płd.898 Praga Północ456 Rembertów25 Śródmieście2541 Targówek123 Ursus695 Ursynów5563 Wawer251 Wesoła113 Wilanów,112 Włochy392 Wola520 Żoliborz486 Warszawa ogółem Lp. Liczba firm Wynik weryfikacji weryfikacja pozytywna – przedstawiciel firmy potwierdza jej istnienie i rodzaj działalności wg. REGON weryfikacja pozytywna – rozmówca potwierdza istnienie firmy ale brak osoby docelowej do przeprowadzenia wywiadu weryfikacja pozytywna – przedstawiciel firmy potwierdza jej istnienie jednak odmawia udziału w badaniu weryfikacja negatywna - przedstawiciel firmy informuje o jej likwidacji bądź zawieszeniu działalności weryfikacja negatywna – rozmówca informuje, że: a/ pod danym adresem mieści się inna firma; b/ dodzwoniono się do mieszkania prywatnego, gdzie nie działa już żadna firma weryfikacja negatywna – abonent jest czasowo niedostępny lub odpowiada automatyczna sekretarka weryfikacja negatywna - przedstawiciel firmy potwierdza jej istnienie jednak rodzaj działalności wg. REGON nie odpowiada kryteriom sektora kreatywnego nieaktualne dane adresowe z bazy GUS ogółem

13

14

15 Wnioski Sektor kreatywny – pojemny termin, brak samoidentyfikacji Kreatywność np. to wymyślenie produktu, opracowanie sposobu kontaktu z klientem w celu zareklamowania produktu i jego sprzedaży Warszawa najlepsze miejsce w Polsce do prowadzenia biznesu Kontakty z Urzędem Miasta - sprowadzały się wyłącznie do wypełniania formularzy podczas rejestracji firmy oraz podczas zmiany profilu działalności firmy Oczekiwania: albo żadnych albo wsparcie finansowe, szkolenia, bazy danych Polityka wspierania w ramach 5 obszarów: sektorowa z obecnością sektora kreatywnego

16 Wnioski i rekomendacje Potencjał kulturalny Warszawy – konkurencyjny Własna definicja – podstawa formułowania polityki wsparcia Miejsce sektora w gospodarce miasta – wybór strategiczny Podstawy informacyjne – brak: polityka bezadresowa Dobre praktyki Integracja działań: planowanie rozwoju, planowanie przestrzenne, programy i projekty (rewitalizacja)