MOCNE STRONYSŁABE STRONY ZGODNE Z ZASADĄ ZANIECZYSZCZAJĄCY PŁACITRUDNA WERYFIKACJA OSÓB RZECZYWIŚCIE ZAMIESZALYCH DANĄ NIERUCHOMOŚĆ STOSUNKOWO DUŻA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
facebook.com/zmgoapnasz kanał ZM GOAPZapisz kontakt.
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Kard. St. Wyszyńskiego 3
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie.
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
ELEKTROWNIE.
Politechnika Krakowska
Grupa Wymiany Doświadczeń gospodarka odpadami komunalnymi moderator: Krzysztof Choromański Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
SYSTEM PODATKOWY I KONSTRUKCJA PRAWNA PODATKU oooO0Oooo
System gospodarowania odpadami komunalnymi na
PRÓG RENTOWNOŚCI.
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA PODSTAWIE OPRACOWANIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU (LISTOPAD 2012r.) Urząd Gminy i Miasta,
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE ORNONTOWICE OD 1 LIPCA 2013 r.
Stan Wdrożenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na Dolnym Śląsku
Uchwała o Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminach – uchwała dostosowująca ten dokument do wymogów wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI W WARSZAWIE
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
System zbiórki odpadów
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
NOWE ZASADY GOSPODARKI ODPADAMI W GMINIE POSTOMINO
opracowała: Magdalena Efemberg
Gospodarka odpadami w Polsce stan przed przyjęciem KPGO Dr hab. inż. Janusz Mikuła.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUMUNALNYMI W GMINIE.
Segreguj odpady według nowej zasady
Grupy wymiany doświadczeń -gospodarka mieszkaniowa -pomoc społeczna
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Szanse i problemy związane z nowym prawem odpadowym Paweł Karpiński Pełnomocnik Marszałka ds. Odnawialnych Źródeł Energii.
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
INFORMACJA NA TEMAT WDRAŻANIA USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Warszawa, dnia 18 marca 2014 r.
Konferencja Gospodarka odpadami w gminie - dokąd zmierzamy
Dr hab. Ryszard Szarfenberg Warszawa,
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR LIPIEC 2013 – CZERWIEC 2014 stan na dzień 15 lipca 2014r.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR 1 LIPCA 2013 r.
Gdańsk, dnia 23 października 2014 r. Kongres Smart Metropolia 2014 debata nt. „Gospodarka odpadami” Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
Aktor Jan Nowicki – Honorowy Obywatel Kowala Położenie: - centrum Polski - przy drodze krajowej Nr 1 z obwodnicą - w pobliżu autostrady A1 - węzeł Kowal.
Podatki i opłaty lokalne wybrane zagadnienia z lat
. Lipinki Łużyckie, r.. Liczba złożonych deklaracji 867 w tym:  Liczba deklaracji z segregacją670 /2198 osób /  Liczba deklaracji z brakiem.
Nowe obowiązki gmin wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
1 Nowy model funkcjonowania mediów publicznych. Składka audiowizualna powszechna, indywidualna pobierana od płatnika PIT (KRUS) i CIT pobierana przez.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
STAN WDRAŻANIA PRZEZ SAMORZĄDY USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 31 października.
Gospodarka odpadami komunalnymi. opłata odpady umowa opłata odpady umowa opłata ZUO.
Budowa infrastruktury OZE na terenie Gminy i Miasta Pajęczno
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Zmiany w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi?
Nowe ramy prawne systemu gospodarki odpadami komunalnymi
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
dr Jan Golba Prezes Zarządu
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Zapis prezentacji:

MOCNE STRONYSŁABE STRONY ZGODNE Z ZASADĄ ZANIECZYSZCZAJĄCY PŁACITRUDNA WERYFIKACJA OSÓB RZECZYWIŚCIE ZAMIESZALYCH DANĄ NIERUCHOMOŚĆ STOSUNKOWO DUŻA SPRAWIEDLIWOŚĆRYZYKO MANIPULOWANIA DANYMI PRZY WYPEŁNIANIU DEKLARACJI RZECZYWISTE WYLICZENIE OPŁATYBRAK MOŻLIWOŚĆI WPROWADZENIA ALGORYTMU POZWALAJĄCEGO NA OBNIŻENIE OPŁATY DLA RODZIN WIELODZIETNYCH – USTAWA JASNO WSKAZUJE IŻ OPŁATA MUSI BYĆ RÓWNA DLA WSZYSTKICH ZGODNA Z ZASADĄ ZANIECZYSZCZAJĄCY ZAPŁACIZMIENNA LICZBA MIESZKAŃCÓW – KONIECZNOŚĆ ZMIANY DEKLARACJI NAJPOWSZECHNIEJSZA METODA NIEWIELKA ZMIENNOŚĆ KRYTERIUM DZIĘKI CZEMU DEKLARACJA KORYGUJĄCA NIE MUSI BYĆ CZĘSTO SKŁADANA KORZYSTNA DLA NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH PRZEZ MAŁĄ LICZBĘ OSÓB ZRÓŻNICOWANIE WIELKOŚCI POJEMNIKA ŁATWOŚĆ WYLICZEŃ MOŻEMY BAZOWAĆ NA REJESTRACH MIESZKAŃCÓW – EWIDENCJA MELDUNKOWA

SZANSEZAGROŻENIA PROSTA MOŻLIWOŚĆ USTALENIA LICZBY KONIECZNYCH POJEMNIKÓW ZNIESIENIE OBOWIĄZKU MELDUNKOWEGO OD 2014 ROKU UTRUDNI WERYFIKACJE DANYCH UŁATWIONE PLANOWANIE INWESTYCJI W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI DZIĘKI STAŁYM, Z GÓRY WIADOMYM WPŁYWOM DO BUDŻETU GMINY PRZERZUCANIE KOSZTÓW ODBIERANIA ODPADÓW NA ZAMELDOWANYCH/ ZAMIESZKAŁYCH OPŁATA OBLICZONA NA TEJ PODSTAWIE PRZY ZAŁOŻENIU DUŻEJ ŚCIĄGALNOŚCI POKRYJE KOSZTY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU BRAK MOŻLIWOŚCI REGULOWANIA OPŁATY PRZEZ RODZINY WIELODZIETNE UJAWNIENIE PEŁNEGO STRUMIENIA ODPADÓW

MOCNE STRONYSŁABE STRONY MIARA OD KTÓREJ TRUDNO UCIEC PODATNIKOWI – KORZYSTNA W PRZYPADKU GMIN O DUŻYCH SEZONOWYCH ZMIANACH OSÓB PRZEBYWAJĄCYCH (NP. MIEJSCOWOŚCI LETNISKOWE) METODA MOŻLIWA DO WPROWADZENIA W GMINACH 100% ZWODOCIĄGOWANYCH – GMINA ODOLANÓW ………. PROPORCJONALNE WYLICZENIE OPŁATYZE WZGLĘDU NA BRAK OPOMIAROWANIA WSZYSTKICH NIERUCHOMOŚCI ZMUSZA DO STOSOWANIA METODY MIESZANEJ – NIEZGODNOŚĆ Z USTAWĄ !! OSZCZĘDNOŚĆ ZUŻYCIA WODY PRZEZ UŻYTKOWNIKÓWKONIECZNOŚĆ PROWADZENIA WIELKIEJ BAZY DANYCH POSZKODOWANE OSOBY ZUŻYWAJĄCE WIĘCEJ WODY SZCZEGÓLNIE NA TERENACH WIEJSKICH KRADZIEŻ WODY NIEKONTROLOWANY WYCIEK WODY (AWARIE, RÓŻNICE WSKAZAŃ LICZNIKA) RYZYKO NIELEGALNYCH PODŁĄCZEŃ DO UJĘĆ WODY TRUDNOŚĆ W UZYSKANIU DANYCH ŹRÓDŁOWYCH ZUŻYCIE WODY DO CELÓW GOSPODARCZYCH (NP..PODLEWANIE OGRÓDKÓW) KONIECZNOŚĆ CZĘSTEGO SKŁADANIA DEKLARACJI KORYGUJĄCYCH ZE WZGLĘDU NA ZMIENNOŚĆ DANYCH DUŻA DYNAMIKA UTRUDNIENIE ROZLICZANIA POBORU WODY NA WĘZŁACH GRUPOWYCH (BEZWŁADNOŚĆ LICZNIKÓW) HISTORYCZNE, SPÓZNIONE DANE DO WERYFIKACJI, KONIECZNOŚC WYMIANY LICZNIKÓW - DROGI, DŁUGOTRWAŁY PROCES

SZANSEZAGROŻENIA OPŁATA OBLICZONA NA TEJ PODSTAWIE PRZY ZAŁOŻENIU DUŻEJ ŚCIĄGALNOŚCI POKRYJE KOSZTY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU NIECHĘĆ MIESZKAŃCÓW DO CZĘSTEGO SKŁADANIA DEKLARACJI WPROWADZENIE OSZCZĘDNOŚCI ZUŻYCIA WODY ZAGROŻENIE DLA BUDŻETU GMINY W PRZYPDAKU CZĘSTEGO SKŁADANIA DEKLARACJI PRZY ZMNIEJSZONYM ZUŻYCIU WODY RYZKO NIELEGALNYCH PODŁĄCZEŃ DO UJĘĆ WODY TRUDNE OBIEKTYWNE USTALENIE NIEZBĘDNEJ LICZBY POJEMNIKÓW

MOCNE STRONYSŁABE STRONY NIEZMIENNOŚC KRYTERIUM – RZADKO SKŁADANE DEKLARACJE KORYGUJĄCE BRAK ZWIĄZKU Z BEZPOŚREDNIĄ ILOŚCIĄ WYTWARZANYCH ODPADÓW, M² NIE PRODUKUJĄ ODPADÓW MIERNIK STAŁY KORZYSTNY DLA BUDŻETU GMINYNIEKORZYSTNA DLA MNIEJ LICZNYCH RODZIN POSIADAJĄCYCH DUŻĄ POWIERZCHNIĘ MIESZKALNĄ STOSUNKOWA ŁATWOŚC WYMIARU I EGZAKUCJIZRÓŻNICOWANIE POJEMNONOŚCI KUBŁA NIE UWZGLĘDNI WIELKOŚCI PRODUKOWANYCH ODPADÓW MOŻLIWOŚĆ WERYFIKACJII DANYCH W REJESTRZE GRUNTÓW I BUDYNKÓW BRAK ZWIĄZKU Z ZASADĄ ZANIECZYSZCZAJĄCY PŁACI BARDZO PRZYDATNA WE WSPÓŁNTACH MIESZKANIOWYCH TRUDNOŚCI W ZRÓŻNICOWANIU STAWKI OPŁATY ZLIKWIDOWANIE RYZKA MANIPULACJI DANYCH W DEKLARACJACH

SZANSEZAGROŻENIA OPŁATA OBLICZONA NA TEJ PODSTAWIE PRZY ZAŁOŻENIU DUŻEJ ŚCIĄGALNOŚCI POKRYJE KOSZTY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU BRAK ACEPTACJI SPOŁĘCZNEJ ZE WZGLĘDU NA NIESPRAWIELIWOSĆ SPSOBU OBLICZANIA OPŁĄTY UŁATWIONE PLANOWANIE INWESTYCJI W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI, DZIĘKI STAŁYM WPŁYWOM DO BUDŻETU GMINY BRAK MOŻLIWOŚCI USTALENIA LICZBY KONIECZNYCH POJEMNIKÓW NISKA ODPŁATNOŚĆ DLA RODZIN ZAJMUJĄCYCH MAŁĄ POWIERZCHNIĘ MIESZKALNĄ

MOCNE STRONYSŁABE STRONY MNIEJ SPRZECIWÓW I KONTROWERSJI ZE STRONY RODZIN WIELODZIETNYCH NIESPRAWIEDLIWOŚĆ SYSTEMU ZE WZGLĘDU NA NIERÓWNĄ LICZĘ OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM MOŻLIWOŚĆ ZRÓŻNICOWANIA OPŁATY OD WIELKOŚCI GOSPODARSTWA DOMOWEGO ??? TRUDNOŚĆ W ZIDENTYFIKOWANIU ILOŚCI GOSPODARSTW DOMOWYCH MAŁO DEKLARACJI KORYGUJĄCYCH, NIEWIELKA DYNAMIKA BARDZO WYSOKIE KOSZTY DLA NIEDUŻEJ ILOŚCI OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM BRAK MOŻŁIWOŚCI ZRÓŻNICOWANIA POJEMNIKA W STOSUNKU DO WIELKOŚCI GOSPODARSTWA DOMOWEGO BRAK DEFINICJI GOSPODARSTWA DOMOWEGO

SZANSEZAGROŻENIA UŁATWIONE PLANOWANIE INWESTYCJI W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI, DZIĘKI STAŁYM WPŁYWOM DO BUDŻETU GMINY TRUDNOŚĆ W OBIEKTYWNYM OKREŚLENIU WYMAGANEJ LICZBY POJEMNIKÓW OPŁATA OBLICZONA NA TEJ PODSTAWIE PRZY ZAŁOŻENIU DUŻEJ ŚCIĄGALNOŚCI POKRYJE KOSZTY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU BRAK AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ ZE ZWGLĘDU NA NIESPRAWIEDLIWOŚĆ SYSTEMU OPŁATA MOŻE NIE POKRYĆ KOSZTÓW JEJ FUNKCJONOWANIA TRUDNOŚĆ OSZACOWANIA STRUMIENIA ODPADÓW – CZĘŚĆ ODPADÓW NIE TRAFIA DO KUBŁÓW

MIEJSCOWOŚĆ POWYŻEJ 11 RAZEM GOSPODARSTW DOMOWYCH / OSOBY BABY / 186 BONIKÓW / 574 GARKI /778 GLIŚNICA /332 GORZYCE MAŁE / 371 HUTA /558 KACZORY / 191 KUROCH / 97 NABYSZYCE /558 NADSTAWKI / 223 RACZYCE / 1292 ŚWIECA /999 TARCHAŁY MAŁE /198 TARCHAŁY WIELKIE /1335 UCIECHÓW /1033 WIERZBNO /677 ODOLANÓW /5284 RAZEM /14686