IBC GROUP Central Europe Holding

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Badanie losów absolwentów
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Po klasie matematycznej
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
1 Metoda oceny sposobów współpracy uczelni publicznych z otoczeniem gospodarczym w zakresie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych mgr inż.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Filozofia kognitywistyki
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Dualne kształcenie zawodowe
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Badanie Losów Absolwentów
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

IBC GROUP Central Europe Holding Spółka Akcyjna

Informacje korporacyjne IBC GROUP Central Europe Holding Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, PL 00-124 Warszawa, Rondo ONZ 1, 26 piętro, wpisana jest do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000331161. Spółka posiada numer identyfikacyjny REGON: 141476957, do którego przypisane są między innymi następujące informacje: Szczególna forma prawna: 16 Spółki Akcyjne, Rodzaj działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 74.14A Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, branża: firmy konsultingowe. Informacje o Spółce, wykaz zrealizowanych projektów, aktualności oraz komunikaty prasowe wraz z pełną ofertą doradztwa dla 6 sektorów gospodarki, dane prawne oraz wyniki finansowe znajdują się w portalu informacyjnym IBC GROUP http://www.ibc-group.pl.

Warszawa, Panel Ekspertów 15 grudnia 2009 r. Ocena dostosowania standardów i programów kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych do oczekiwań pracodawców Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie MNiSW Warszawa, Panel Ekspertów 15 grudnia 2009 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego

Podstawowe wyniki badania i wnioski; Rekomendacje. Plan prezentacji Cele badania; Metodologia badania; Podstawowe wyniki badania i wnioski; Rekomendacje.

CEL BADANIA Zidentyfikowanie braków lub niedostosowania w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw absolwenta, ważnych z punktu widzenia oczekiwań pracodawców. Ocena dostosowania programów studiów oraz standardów kształcenia do oczekiwań pracodawców Ocena standardów kształcenia w zakresie ich realizacji w szkołach wyższych Ocena oferty dydaktycznej uczelni w świetle oczekiwań rynku pracy Analiza możliwości dostosowania kształcenia do wyzwań rynku pracy

TERMIN REALIZACJI: lipiec - październik 2009 r. Metodologia badania (1) OBSZAR BADANIA: 27 kierunków technicznych, matematycznych i przyrodniczych realizowanych na uczelniach wyższych w Polsce; TERMIN REALIZACJI: lipiec - październik 2009 r. Biotechnologia, Architektura krajobrazu, Ochrona środowiska, Technologia żywności i żywienie człowieka, Chemia, Fizyka, Fizyka techniczna, Biofizyka, Automatyka i robotyka, Budownictwo, Energetyka, Geodezja i kartografia, Elektronika i telekomunikacja, Elektrotechnika, Lotnictwo i kosmonautyka, Informatyka (inżynierska), Inżynieria chemiczna i procesowa, Inżynieria materiałowa, Inżynieria środowiska, Inżynieria biomedyczna, Mechanika i budowa maszyn, Mechatronika, Wzornictwo, Technologia chemiczna, Teleinformatyka, Technologia ochrony środowiska, Transport

Metodologia badania (2) Indywidualne Wywiady Pogłębione (IDI). indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z prorektorami właściwymi ds. kształcenia, indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z przedstawicielami Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, Centrów Transferu Technologii, Biur Karier, indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z przedsiębiorcami, indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z przedstawicielami organizacji pracodawców.

Metodologia badania (3) Fokusy z absolwentami studiów, Przeprowadzono 2 fokusy z absolwentami badanych kierunków studiów. Ze względu na miejsce prowadzonego fokusu uczestnicy tychże w większości byli absolwentami uczelni warszawskich. Ankieta internetowa nadzorowana przez system komputerowy (CAWI) skierowana do studentów, W ramach badania CAWI na portalu www.ocenastandardow.pl zamieszczona została ankieta internetowa. Założyliśmy wypełnienie ankiety przez studentów i przedstawicieli samorządów studenckich na poziomie 200. Pomimo licznych prób popularyzacji badania poprzez samorządy studenckie, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, fora internetowe wypełnione zostały 184 ankiety, co stanowi 92% zakładanej próby. Badanie forów internetowych wśród absolwentów i studentów, Badanie forów internetowych polegało na moderowaniu na ich forum wśród studentów i absolwentów badanych kierunków dyskusji na temat oceny standardów kształcenia. Badanie internetowe nie było badaniem reprezentatywnym w statystycznym sensie, jednakże dostarczyło cennego materiału do analiz jakościowych.

Metodologia badania (4) Kwestionariuszowe badanie telefoniczne (CATI). Telefoniczne wywiady wspomagane komputerowo (CATI) z prorektorami ds. dydaktyki, Telefoniczne wywiady wspomagane komputerowo (CATI) z prodziekanami ds. dydaktyki, Telefoniczne wywiady wspomagane komputerowo (CATI) z przedsiębiorcami.

Metodologia badania (5) Analiza dokumentów. Analizą objęto opracowania i dokumenty dotyczące problematyki organizacji kształcenia, jak również dostępne raporty, analizy oraz ekspertyzy dotyczące badanego obszaru głównie miedzynarodowe. Analiza prawa o szkolnictwie wyższym i innych aktów prawnych. Ocena przepisów prawnych w aspekcie elastycznego reagowania na potrzeby rynku pracy

Wyniki badania i wnioski (1) Wybór kierunków studiów które są najsłabiej dopasowane do wyzwań rynku pracy (1)

Wyniki badania i wnioski (2) Wybór kierunków studiów które są najsłabiej dopasowane do wyzwań rynku pracy (2) biotechnologia – ze względu na opinię pracodawców oraz rozwojowy charakter tej dziedziny i prognozy w zakresie zapotrzebowania na pracowników o wykształceniu biotechnologicznym ochrona środowiska – ze względu na słabe oceny pracodawców dopasowania kierunku do potrzeb pracodawców, dużą liczbę szkół prowadzących ten kierunek studiów, oraz trudności absolwentów w znalezieniu pracy zgodnej z kierunkiem wykształcenia automatyka i robotyka – ze względu na słabe oceny pracodawców dopasowania kierunku do potrzeb pracodawców informatyka – ze względu na prognozy w zakresie zapotrzebowania na pracowników o tym wykształceniu oraz opinie pracodawców inżynieria środowiska – ze względu na prognozy w zakresie zapotrzebowania na pracowników o tym wykształceniu oraz bardzo krytyczną opinie dziekanów o obowiązujących standardach budownictwo – ze względu na duże zapotrzebowanie pracodawców na pracowników z tym wykształceniem

Wyniki badania i wnioski (3) Opinia pracodawców

Wyniki badania i wnioski (4) Opinia uczelni

Wyniki badania i wnioski (5) Opinia studentów

Wyniki badania i wnioski (6) Programy studiów budowane w oparciu o obowiązujące standardy kształcenia służą głównie przekazaniu studentom treści kształcenia nie zaś kompetencji. Programy studiów zawierające zdefiniowane treści kształcenia służą zapewnieniu odpowiedniego pensum dydaktycznego pracownikom uczelni. Podział pomiędzy studia I i II stopnia jest niejasny dla dużej części studentów, pracodawców i środowiska akademickiego.

Wyniki badania i wnioski (7) Ilość oferowanych miejsc na niektórych kierunkach studiów znacząco przekracza zapotrzebowania środowiska społeczno- gospodarczego. Rolą szkolnictwa wyższego jest nie tylko przekazywanie wiedzy kierunkowej, ale również wyposażenie w kompetencje umożliwiające znalezienie zatrudnienia. Rodzaj i kierunek studiów nie determinują dziś w pełni ścieżki zawodowej. Młodzież nie zawsze potrafi zrozumieć oczekiwań pracodawcy i przedstawiać swoje kwalifikacje. Absolwenci szkół wyższych często nie posiadają uprawnień powszechnie przyjętych za kluczowe w wykonywaniu zawodu.

Bardziej przejrzyste zdefiniowanie studiów I i II stopnia. Rekomendacje (1) Zamiana w podejściu do budowy programów studiów: budowa programów studiów w oparciu o efekty kształcenia. Zwiększenie nacisku na kształtowanie kompetencji pożądanych przez pracodawców: szczególnie umiejętności miękkich, oraz wiedzy stosowanej. Bardziej przejrzyste zdefiniowanie studiów I i II stopnia. Zwiększenie jakości kształcenia realizowanego w ramach praktyk.

Tworzenie możliwości uzyskania uprawnień zawodowych na etapie studiów. Rekomendacje (2) Przeciwdziałanie bezrobociu absolwentów wynikającemu z przyjmowania zbyt wielu kandydatów na niektóre kierunki. Stworzenie zachęt systemowych do współpracy między uczelniami a pracodawcami. Tworzenie możliwości uzyskania uprawnień zawodowych na etapie studiów. Wspieranie uczelni i studentów w odpowiadaniu na potrzeby rynku pracy.

Tworzenie możliwości uzyskania uprawnień zawodowych na etapie studiów. Rekomendacje (3) Przeciwdziałanie bezrobociu absolwentów wynikającemu z przyjmowania zbyt wielu kandydatów na niektóre kierunki. Stworzenie zachęt systemowych do współpracy między uczelniami a pracodawcami. Tworzenie możliwości uzyskania uprawnień zawodowych na etapie studiów.

Wspieranie uczelni i studentów w odpowiadaniu na potrzeby rynku pracy. Rekomendacje (4) Wspieranie uczelni i studentów w odpowiadaniu na potrzeby rynku pracy. Zwiększenie autonomii programowej uczelni. Modernizacja bazy maszynowej/ sprzętowej szkół wyższych. Eliminowanie bieżących problemów organizacyjnych i dydaktycznych.

Zwiększenie efektywności kształcenia. Rekomendacje (5) Uwzględnianie w kształceniu zagadnień dotyczących rozwoju nowych technologii. Zwiększenie efektywności kształcenia. Wprowadzenie nowych procedur zapewniania jakości kształcenia.

Dziękujemy Państwu za uwagę! 23

IBC GROUP Central Europe Holding S.A. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.ibc-group.pl   00-124 Warszawa Rondo ONZ 1 26 piętro Tel.: +48 (22) 544 83 63 Fax: +48 (22) 544 83 64 Niniejsza prezentacja ma charakter wyłącznie informacyjny, w związku z czym treści w niej zawarte nie należy interpretować jako wyraźnego lub dorozumianego doradztwa podatkowego i prawnego. Mimo, iż dołożono należytych starań w celu zapewnienia rzetelności zaprezentowanych informacji, autorzy nie gwarantują ich poprawności i kompletności, jak również nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu ich wykorzystania, a w szczególności za jakiekolwiek szkody stanowiące rezultat działań podjętych w oparciu o te informacje. Ponadto, ani Spółka ani jej przedstawiciele nie ponoszą pod żadnym względem odpowiedzialności (w skutek zaniedbań czy z innego powodu) za jakiekolwiek straty lub szkody powstałe w związku z  podjęciem decyzji lub działaniem na podstawie informacji zawartych w prezentacji lub też w inny sposób mogących powstać w związku z informacjami stanowiącymi część niniejszej prezentacji. Prezentacja może ponadto zawierać odnośniki do określonych ustaw i przepisów, które okresowo podlegają nowelizacji, stąd powinny one być interpretowane jedynie w kontekście okoliczności, w których są cytowane.