Analiza i prezentacja danych biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Excel Narzędzia do analizy regresji
Advertisements

MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Egzamin.
Inżynieria Oprogramowania
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Modelowanie symulacyjne
Modelowanie Symulacyjne
Ocena Ryzyka w Analizie Finansowej
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Kurs: Seminarium dyplomowe WPPT PWr Kierunek: Fizyka Techniczna Specjalność: Fizyka komputerowa w nauce i technice Studia inżynierskie Rok ak. 2005/2006.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Pakiety statystyczne Maciej Szydłowski (dr)
Języki programowania C++
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
WYNIKI EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE KRAKÓW czerwiec 2012r. OPRACOWAŁY : AGATA KUC – FREMEL, JOLANTA NYCZ.
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
Opracowała: Joanna Wasiak
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
MATEMATYCZNE MODELOWANIE SYSTEMÓW
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
Microsoft Office Excel
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
Metodyka i narzędzia analizy finansowej Zajęcia laboratoryjne
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Regulamin przedmiotów: Modele Analizy Rynku Kapitałowego Wymagania
Statystyka ©M.
Prowadzący: AiNM - projekt Prowadzący:
Warszawa 2010 Zgłoszenie w kategorii Telemarketing Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Analiza ekonomiczno – finansowa
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Statystyka i opracowanie wyników badań
ANALIZA FINANSOWA WSPOMAGANA KOMPUTEROWO
Planowanie badań i analiza wyników
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Podsumowanie ćwiczeń z Informatyki
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Metodologia badań empirycznych
Regulamin przedmiotu: Analiza Ekonomiczna Decyzji Biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Regulamin przedmiotów: Rynek Kapitałowy 2 Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413b B1
Lekcje z komputerem, 2006.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria Łukasz AMANOWICZ Karol BANDURSKI.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Prof. dr hab. inż. Dorota Kuchta
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Imię i nazwisko nauczyciela
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
FACULTY OF ENGINEERING MANAGEMENT
Imię i nazwisko nauczyciela
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Analiza i prezentacja danych biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1 e-mail: bozena.mielczarek@pwr.wroc.pl http://www.ioz.pwr.wroc.pl/Pracownicy/Mielczarek/

Cele przedmiotu poznanie wybranych specjalistycznych zastosowań zaawansowanych metod statystycznych oraz narzędzi informatycznych służących do gromadzenia, analizy i prezentacji danych. doskonalenie umiejętności korzystania z wybranych narzędzi analitycznych Celem kursu NIE JEST nauka Excela! Jednakże Excel będzie podstawowym narzędziem

Literatura 1. Winston L.W., Microsoft Excel 2010. Analiza i modelowanie danych biznesowych, APN Promise, Warszawa 2005 2. Guerrero Hector, Excel Data Analysis, Springer 2010 3. Alexander M., Walkenbach J., Analiza i prezentacja danych w Microsoft Excel, Helion 2011

Wymagania wstępne Umiejętność modelowania w arkuszu kalkulacyjnym Excel Znajomość podstaw rachunku prawdopodobieństwa i statystki matematycznej Umiejętność czytania ze zrozumieniem w języku angielskim

Wymagania [wykład] Zaliczenie wykładu na podstawie oceny z laboratorium i obecności na wykładzie Na wykładach 1 – 7 będzie sprawdzana obecność 5 obecności i więcej przepisana ocena z lab 4 obecności ocena z lab obniżona (1 w dół) 3 obecności ocena z lab obniżona (2 w dół) 2,1 lub 0 obecności ocena z wykładu NDST Nieobecności nie można odrabiać! Nie różnicuję nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych

Wymagania [wykład] W przypadku oceny NDST – kolokwium na ostatnim wykładzie (14.06)

Wymagania [laboratorium] Obecność (+1,-1,0): max 7pkt. Lab.1–Lab. 7 Zadania wykonywane w trakcie zajęć (-1,0,1,2): max 12 pkt (6x2). Nieobecność nieusprawiedliwiona: 0 pkt za zadanie Nieobecność usprawiedliwiona: praca oddana na kolejnych zajęciach (za max 1 pkt) Zadania należy oddać do godz. 14:30 Indywidualna praca końcowa (5 pkt) oddana na koniec kursu. Zaliczenie od 50,1% (13 z 24 pkt)

Przełożenie zajęć W piątek (TN) 31.05 (?) będę nieobecna (konferencja). Zajęcia te będziemy musieli odrobić, częściowo prawdopodobnie w formie zajęć konsultacyjnych (oddawanie projektów)

Wybrane punkty regulaminu CZĘŚĆ I: OGÓLNA Do pracowni nie wolno wnosić okryć wierzchnich Do pracowni nie wolno wnosić napojów (dot. też butelek) i jedzenia Zajęcia rozpoczynają się punktualnie i trwają bez przerwy Korzystanie z Internetu na początku i na końcu zajęć. W innych przypadkach - tylko za zgodą osoby prowadzącej zajęcia Telefony są wyłączone w trakcie zajęć

Wybrane punkty regulaminu CZĘŚĆ II: PRACA W LABORATORIUM Umiejętności techniczne (związane z obsługą Excela) należy opanować w domu. Temat i dokładny zakres zajęć będzie podawany na stronie www z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Na zajęciach wykonujemy samodzielnie zadania. Wykonane zadania są oceniane pod koniec zajęć (0 do +2 pkt) Na zajęciach nie uczymy się obsługi Excela

Wybrane punkty regulaminu CZĘŚĆ III: Zadanie końcowe - projektowe Temat zadania projektowego zostanie podany w I połowie semestru. Zadania projektowe będą oddawane na przedostatnich zajęciach (w formie konsultacji) Zadanie projektowe oddawane jest w postaci WYDRUKU DWUSTRONNEGO + pliku Excela. Na ocenę składać się będzie: opracowanie (1p), omówienie (1p), model (3p)

Wybrane punkty regulaminu CZĘŚĆ IV: Odrabianie zajęć Praktycznie niemożliwe. CZĘŚĆ V: Kolokwium zaliczeniowe Kolokwium nie jest przewidziane

Wybrane punkty regulaminu CZĘŚĆ VI: Ocena końcowa Ocena końcowa jest obliczana na podstawie zgromadzonych punktów Ostateczna decyzja dot. oceny końcowej należy do Prowadzącej

Oprogramowanie - narzędzia Arkusz kalkulacyjny Excel

Materiał na Laboratorium nr 1 [1] Rozdział 2: tworzenie nazw zakresów przy użyciu menedżera nazw [1] Rozdział 3: funkcje wyszukujące [1] Rozdział 4: funkcja INDEKS [1] Rozdział 5: funkcja PODAJ.POZYCJĘ [1] Rozdział 6: funkcje tekstowe

Materiał na Laboratorium nr 2 [1] Rozdział 20: LICZ.JEŻELI, LICZ.WARUNKI, ILE.LICZB, ILE.NIEPUSTYCH, LICZ.PUSTE [1] Rozdział 21-23: SUMA.JEŻELI, PRZESUNIĘCIE, ADR.POŚR [1] Formatowanie warunkowe, Sortowanie

Materiał na Laboratorium nr 3 [1] Rozdział 23: ADR.POŚR [1] Rozdział 26: TABELE [1] Rozdział 43: TABELE PRZESTAWNE

Materiał na Laboratorium nr 4 [3] Część II: Wykresy w programie Excel. Rozdział 3 – Rozdział 6 [3] Część III: Jeszcze o tabelach i wykresach. Rozdział 8 – Rozdział 9 [1] Rozdział 41: Histogramy [1] Rozdział 44: wykresy przebiegu w czasie

Materiał na Laboratorium nr 5 [1] Rozdział 42: Statystyka opisowa: średnia, mediana, Moda, skośność, kurtoza, wariancja, odchylenie standardowe, wyróżnianie wartości izolowanych średnia geometryczna

Materiał na Laboratorium nr 6 [1] Rozdział 42: percentyle i kwartyle, procent.pozycja, druga największa i druga najmniejsza liczba w zbiorze, pozycja, pozycja średnia, średnia obcięta [1] Rozdział [52]: statystyki dotyczące dwóch zmiennych. Korelacja i kowariancja [1] Rozdział 83: Funkcje i formuły tablicowe

Projekt Dane źródłowe do projektu należy pobrać np. ze strony www.stat.gov.pl (lub innej) lub zebrać samodzielnie. W pierwszym przypadku źródło musi być źródłem oficjalnym W tym drugim przypadku należy proces zbierania danych udokumentować i szczegółowo opisać. NIE KORZYSTAMY z danych giełdowych!!!! Cel projektu ustalany jest samodzielnie

Projekt Projekt zaprezentowany musi być na forum grupy Model będzie indywidualnie omówiony Opis (wydruk dwustronny) doręczony Prowadzącej wraz z modelem: Pisemna analiza wyników projektu wyszczególnione wszystkie funkcje (omawiane na wykładzie) wykorzystane w projekcie. Funkcja Cel zastosowania Uwagi

Projekt Grupa TP prezentuje projekty na Laboratorium 17 maja i omawia modele na Laboratorium 17 maja Grupa TN prezentuje projekty na Laboratorium 31 maja a omawia modele w tygodniu 3.06-7.06 we wskazanym terminie. W związku z tym wykład 17 maja nie odbędzie się

Projekt Grupa TP na 17 maja a TN na 31 maja przynosi wszystkie projekty zgrane na płycie (jedna płyta na grupę!). Do płyty dołączony powinien być wydruk z nazwiskami i tytułami projektów. Brak pliku na płycie oznacza NDST. Zawartość płyty: Folder z nazwiskami (bez imion) Model Elektroniczna wersja opisu Dane źródłowe

Projekt Niezależnie od płyty, KAŻDA studentka (i student) przynosi model do prezentacji np. na USB. W dniach prezentacji w sali będzie projektor z laptopem.

Projekt Przykładowy cel projektu: struktura nagród Grammy/Oscarów Porównanie gry sportowców/zespołów dyscyplina sportowa na Olimpiadzie Zestawienie przestępstw gopodarczych/kryminalnych z PKB listy rankingowe, np Uczelni Wyższych turystyka Polaków Blogi kulinarne Niech cel badań nie będzie „ograny”. Starajcie sie przekazać coś ciekawego

Projekt Strona wizualna: 1 czytelna strona (ekran Excela) Wyraźny, czytelny tytuł Co najmniej jeden wykres, 1 zestawienie tabelaryczne, 1 tabela przestawna dynamicznie analizowana w trakcie prezentacji, podstawowy zestaw statystyk Krótkie syntetycznie zapisane (graficznie) wnioski Ilość danych musi byc statystycznie znacząca. Im więcej tym lepiej. MINIMUM 100 pozycji

Ocena Za prezentację na forum grupy: 5 minut/osobę Za model (prezentacja modelu Prowadzącej, złożoność modelu, wykorzystane funkcje) Za opis modelu (wydruk) Za uwagi pisemne dotyczące innych prezentacji Ocena końcowa = średnia