Halina Skorupska, SP4 Poznań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Advertisements

INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w konkursie „Najlepiej działający Klub Zielonej Flagi w regionie” w ZKS nr 1 w Gorzowie Wlkp.
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Koncepcja pracy szkoły
Szkoła Podstawowa w Raszówce
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Zespół Szkół Nr 4 w Kutnie-Azorach
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Wielkopolska Sieć Szkół Promujących Zdrowie
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
,,Podaruj drugie życie odpadom”
TRZYMAJ FORMĘ.
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
W naszej starej, dobrej SP3 organizuje się wiele konkursów wiedzy o tematyce przyrodniczej. Na przykład zorganizowany został konkurs na hasło związane.
Kolekcje roślin. Obserwacje zwierząt
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
KLASA MEDYCZNO – RATOWNICZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Społeczna Ochrona Przyrody
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Program edukacyjny „Trzymaj formę”
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
1 Działania podjęte przez szkoły/placówki w zakresie ochrony środowiska z uwzględnieniem ustawy o utrzymaniu czystości w gminach (…) w roku szkolnym 2013/2014.
Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Prawdziwy przyjaciel lasu
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Jestem przyjacielem lasu!
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Tel./fax (0 42)
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Realizacja projektu "Edukacja globalna
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
16 IV – 20 IV SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁĘCZNIE
Zapis prezentacji:

Halina Skorupska, SP4 Poznań PROJEKT EDUKACYJNY NAUKI PRZYRODNICZE – WSZECHSTRONNOŚĆ WYKORZYSTANIA W ŻYCIU CODZIENNYM IX 2007 – III 2008 Halina Skorupska, SP4 Poznań

Cel główny: Uświadomienie uczniom możliwości praktycznego wykorzystania nauk przyrodniczych w życiu codziennym Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Adresat projektu Projekt adresowany jest do uczniów klas IV-VI Realizowany na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Cele szczegółowe: Segregacja odpadów przez uczniów Oszczędzanie wody Rozpoznawanie pospolitych gatunków roślin i zwierząt Orientowanie się na mapie Europy Znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy Wyjaśnianie zjawisk przyrodniczych Promowanie zdrowego stylu życia Doskonalenie umiejętności przyrodniczych i kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody. Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

realizacji poszczególnych celów Metody i formy realizacji poszczególnych celów Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Nasze rady na odpady Oglądanie filmów promujących recykling Udział w akcji „Sprzątanie Świata” Audycja przez radiowęzeł zachęcająca do selektywnej zbiórki odpadów Opisanie szkolnych pojemników na odpady i podjęcie segregacji Konkurs międzyklasowy na zbiórkę baterii Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Oszczędzaj wodę Wycieczka do COŚ Wykonanie makiet i modelu oczyszczalni Zdobycie informacji o zasobach wodnych Polski Obliczanie zużycia wody w gospodarstwie domowym Badanie i ocena stanu jakości wody z kranu, glinianek i Warty Konkurs na prezentację komputerową „Skąd bierze się woda w kranie?” Szkolna wystawka plakatów „Jak oszczędzać wodę” Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Rozpoznawanie roślin i zwierząt Wycieczka do WPN Wykonanie zielników Oznaczanie drzew rosnących w pobliżu szkoły Wystawka plakatów „Drzewa wokół naszej szkoły” Zajęcia na temat ptaków w Laboratorium Interaktywnym Biblioteki Ekologicznej Zebranie materiałów o ptakach żyjących w mieście Ekspozycja „Ptaki w mieście” Wyjście do Biblioteki Ekologicznej na zajęcia „Płazy i gady” Przygotowanie inscenizacji „Sąd nad ropuchą” Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Doskonalenie orientacji na mapie Cykl zajęć „My w Europie” w oparciu o mapę magnetyczną Usytuowanie państw i stolic Europy Poznajemy flagi Symbole miast Europy Państwa UE Ćwiczenie kierunków na mapie Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Pierwsza pomoc przedlekarska Pokaz i ćwiczenia udzielania pierwszej pomocy – przedstawiciel Zarządu Wojewódzkiego PCK Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Przyroda w kuchni Cykl zajęć realizowany w oparciu o doświadczenia Woda paruje, zamarza, czyli zmiany stanu skupienia Herbata z cukrem i zupa jarzynowa, czyli mieszanina gotowa Rosnące drożdże Dzięki czemu pali się ogień? Dlaczego pod sufitem w kuchni jest najcieplej? Co to takiego kamień w czajniku? Co z butelką plastikową i skórką bananową? Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Promowanie zdrowego stylu życia Festiwal Zdrowia Zadania do wykonania Zdrowa kanapka Gazeta o zdrowym stylu życia Piramida pokarmowa Jadłospis na jeden dzień dla ucznia Zestaw ćwiczeń gimnastycznych do wykonania każdego dnia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Doskonalenie umiejętności przyrodniczych i kształtowanie przyjaznego stosunku do natury Wycieczki Zajęcia w Laboratorium Interaktywnym i Bibliotece Ekologicznej Lekcje prowadzone przez pracowników Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego Konkursy „Zielone” zadania Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Korzyści płynące z realizacji projektu Zachęta do nauki Możliwość wykazania się uczniów zdolnych i słabszych Pogłębienie umiejętności samodzielnego zdobywania informacji Doskonalenie pracy w grupie Przyrost wiedzy i umiejętności Powstałe pomoce Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Wnioski i uwagi Dbać o to, aby wiedza teoretyczna była przez uczniów wykorzystywana w praktyce Uczniom należy systematycznie przypominać o poprawnej segregacji odpadów Problem zbierania puszek aluminiowych Doskonalenia wymaga umiejętność dokonywania selekcji informacji Koszt zajęć w WPN jest dla dzieci zbyt wysoki Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007

Dziękuję za uwagę Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007