RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

I część 1.
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Partner badania: BADANIE Branża PR a media: dziś i jutro 2011.
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Polityka i politycy w Googleu. Amatorzy czy profesjonaliści? Agencja marketingu w wyszukiwarkach.
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Company LOGO Raport Sesja Przyszłość Stowarzyszenia 2010.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
Konsumpcja informacji
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
Jolanta Ruszel – Esebua Biuro Karier
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych W jakim kierunku zmierzają rozwiązania ICT… …
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
EDI NET - badania.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Innowacyjne metody napawania
„Internet i nowe media – przegląd przedpola”
TARGI
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
młodzieży gimnazjalnej
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Bezpieczne korzystanie z Internetu
Wspieramy budowanie marki
Komputer pomaga poznawać świat.
Kalendarz 2020.
Prezentacja na temat kodeksu 2.0
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
Bądź bezpieczny w sieci
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
HBO GO online Nasze podejście.. Do kogo mówimy? Dwie grupy: I.Abonenci HBO nie korzystający z usługi II. Fani – seriali HBO i ich bohaterów.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
RELACJE Z BLISKIMI: UTRZYMUJE STOSUNKI TOWARZYSKIE
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012

2 Social HR? Wykorzystanie social media w działaniach HR Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/09

3

4

5

6

7

8 Serwisy społecznościowe (SNS): Nasza-Klasa, Facebook, Google+, Path itp. Kariera: Goldenline, Linked In Blogi Mikroblogi (np. Twitter, Blip) Pinterest Fora i grupy dyskusyjne Serwisy z multimediami Wykop itp..

9 Polacy i serwisy społecznościowe – regularnie korzysta z nich 68% użytkowników internetu – prawie 10% czasu spędzanego w sieci – prawie 20% wszystkich odsłon 41% Polaków w wieku 16+ korzysta z portali społecznościowych i posiada na nich swój profil. Wśród internautów: – konto na NK.pl ma 57,5% – na Facebooku 34% – w innych portalach społecznościowych 22,5%

10 Popularność (Diagnoza Społeczna 2011)

11

12 Powody i sposoby korzystania z social media Relacje, kontakty Bycie na bieżąco, informacje Autoprezentacja Rozrywka, w tym gry, filmy, zdjęcia Dyskusja, polemika, szukanie odpowiedzi Brama dostępu do innych treści

13 Cele obecności firm w social media (raport CapGemini i Harvard Business Review) + ściąganie ruchu na strony WWW

14 Cele i korzyści dla działów HR Własny kanał komunikacji z pracownikami i kandydatami: Oferty pracy, employer branding Duża szybkość, niewielki koszt, precyzyjne dotarcie Poszukiwanie informacji o kandydatach, referencji, itp. Ułatwiony networking Materiały szkoleniowe i edukacyjne A problemy? Kryzysy, strata czasu…

15 Własne kanały w social media

16 Własne kanały: Facebook, Youtube, blog…

17

18 ale Twoje komunikaty dotrą tylko do niektórych odbiorców! (np. Facebook – Edge Rank jako filtr) Najważniejsza jest KOMUNIKACJA SOTRENDER|

19 Aplikacje, gry Kalendarz rekrutacji z przypominaczami Quizy, próbki testów Fans

20 Szukanie informacji o kandydatach

21 /files/BullhornReach_2012ActivityReport.pdf /files/BullhornReach_2012ActivityReport.pdf 21

22

23 Sprawdzanie informacji o kandydatach Coraz częstszy, mniej lub bardziej sformalizowany etap selekcji Oficjalna procedura vs. aktywność samych rekruterów Czasem wręcz wymagany etap – sprawdzenie profilu Sprawdzanie serwisów społecznościowych, blogów, YouTube, aukcji, gier, itd. Kontrowersje etyczne Czy kandydaci będą się bardziej troszczyć o wizerunek?

24 Networking

25 Sieci kontaktów i znajomości – zawsze odgrywały wielką rolę przy szukaniu pracy i kandydatów Programy rekomendujące – wykorzystanie znajomości i poleceń pracowników

26 Internet: nowe możliwości networkingu Odzworowywanie i podtrzymywanie kontaktów spoza sieci Nawiązywanie zupełnie nowych relacji Nie tylko relacje: Własne miejsce w sieci, dobrze widoczne w wyszukiwarkach Dyskusje w grupach zainteresowań – Także kreowanie własnego wizerunku eksperta Informacje o spotkaniach, konferencjach, itd. Dla firmy – ryzyko identyfikacji i odejścia kluczowych osób

27 Własne kanały i ich widoczność

28 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ