Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Internet i nowe media – przegląd przedpola”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Internet i nowe media – przegląd przedpola”"— Zapis prezentacji:

1 „Internet i nowe media – przegląd przedpola”

2

3

4 O CZYM BĘDĘ MÓWIŁ:. Internet w Polsce i na świecie – dane i wskaźniki
O CZYM BĘDĘ MÓWIŁ: * Internet w Polsce i na świecie – dane i wskaźniki * Czym żyje Internet – trendy, gadżety, pomysły, usługi * Plusy i minusy korzystania z Internetu * Mobile – czy już wreszcie czas na Internet? * Internet na prezydenta – czy to jeszcze żart? * E-commerce – czy można sprzedawać wirtualnie? * Przyszłość nie tak odległa - Web 3.0, Web 4.0?

5 INTERNET W POLSCE I NA ŚWIECIE – DANE I WSKAŹNIKI
INTERNET W POLSCE I NA ŚWIECIE – DANE I WSKAŹNIKI * 49,4% Polaków ma dostęp do Internetu (~16 mln osób) * Zwiększa się liczba użytkowników na wsiach * 65% firm nie ma swojej strony www * Lubimy kupować ( +34% w porównaniu do 2007 r.) * Kochamy bankowość elektroniczną (7,5 mln osób) * Ważne są dla nas znajomości (Nasza-Klasa) * Lubimy to co nasze, lokalne (eBay, MSN, AOL, Bebo..)

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16 Wydatki na reklamę online szacowane są na 1,174 mln zł

17

18 CZYM ŻYJE INTERNET * social media – Facebook, Flickr, Digg, Wikipedia, YT * mikroblogi – Twitter, Blip, Flaker… * blogi – Wordpress rządzi! * serwisy społecznościowe - Nasza-Klasa, MySpace, Hi5 * E-commerce – Amazon, iTunes, Merlin, Empik… * wyszukiwarki – Google, Bing, Wolfram Alpha… * Apple vs. Microsoft vs. Google… * Kindle, Nook czyli e-prasa wreszcie w natarciu!

19

20

21

22

23 PLUSY I MINUSY KORZYSTANIA Z INTERNETU
PLUSY I MINUSY KORZYSTANIA Z INTERNETU * dostęp 24h / 7 / 365 oraz wielozadaniowość * masa informacji, danych, stale płynąca * co jest prawdą a co nią nie jest? * „czego nie ma w Google to znaczy, że to nie istnieje” * zapanować nad tożsamością, marką, wizerunkiem * globalność vs. lokalność * jedyną stałą jest zmiana

24

25

26

27

28

29

30

31 MOBILE – CZY JUŻ WRESZCIE CZAS NA INTERNET
MOBILE – CZY JUŻ WRESZCIE CZAS NA INTERNET ? * iPhone – telefon wynaleziony na nowo * operatorzy nie rozumieją potrzeb użytkowników * WAP musi zginąć i odejść do lamusa * telefon – najbardziej osobisty gadżet człowieka * ekran telefonu = ekran komputera = ekran telewizora * AR + Internet to nowa jakość * mobile to rozrywka + informacja w jednym miejscu * duży ekran dotykowy – to jest przyszłość mobile

32

33 AppStore to 100 tys. aplikacji ściągnięty 2 miliardy razy
* AppStore to 100 tys. aplikacji ściągnięty 2 miliardy razy * Apple dzieli się przychodami w stosunku: 30%-70% * aplikacje są dostępne tylko na iPhone / iPod Touch * Apple (3 modele) ma lepszy przychody niż Nokia * AppStore istnieje 1,5 roku, iPhone ponad 2 lata

34

35

36 INTERNET NA PREZYDENTA – CZY TO JESZCZE ŻART
INTERNET NA PREZYDENTA – CZY TO JESZCZE ŻART? * Obama wygrał wybory w USA dzięki Internetowi * Polityk też jest produktem takim samym jak czipsy * Nadchodzi era „infotainment’u” + emocji… * …a polityka to emocje a emocje to Internet! * Internet daje moc kreacji – trzeba wiedzieć jak * …a w Polsce - politycy nie umieją korzystać * …i może dobrze 

37 INTERNET NA PREZYDENTA – CASE KAMPANII OBAMY
INTERNET NA PREZYDENTA – CASE KAMPANII OBAMY * zbudowano bazę blisko 13 milionów zwolenników * zebrano 500 mln USD dzięki Internetowi * MySpace – 900 tys. „znajomych”, Twitter – 128 tys. * YT – 140 tys. klipów nawiązujących do Obamy * wysłano 1 mld targetowanych maili do wyborców * wykorzystano: Twitter, Facebook, Flickr, You Tube itd.. * na mybarackobama.com założono 2 mln kont userów * 200 tys. eventów, 35 tys. grup pomocy = 30 mln USD

38 E-COMMERCE – CZY MOŻNA SPRZEDAWAĆ WIRTUALNIE
E-COMMERCE – CZY MOŻNA SPRZEDAWAĆ WIRTUALNIE? * Polska : 11 mld zł, wzrost o 34 % między 2007 a 2008 * lubimy, ufamy, znamy ale preferujemy aukcje i Allegro * płatności online nie – wolimy płacić przy odbiorze * ….a Poczta Polska nie lubi nas i nie chce się poprawić * kryzys? Jaki kryzys? * rozwój w latach następnych – taki sam a nawet lepiej!

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49 „e-commerce w Polsce w ciągu najbliższych 5-7 lat wzrośnie o około 100%-200%”

50 „E-commerce już nie jest żadną alternatywą to konieczność”

51 PRZYSZŁOŚĆ NIE TAK ODLEGŁA - WEB 3. 0, WEB 4
PRZYSZŁOŚĆ NIE TAK ODLEGŁA - WEB 3.0, WEB 4.0? * Internet zmienia się bardzo szybko – 10 lat te epoka * przybywa narzędzi, spadają koszta * agregujemy coraz więcej danych i informacji * zanikają podziały – Internet zaczyna być wszędzie * Web 2.0 właśnie umarło – co teraz?

52

53

54

55 WEB 2. sieć (Internet) jest platformą. network effect naprawdę działa
WEB 2.0 * sieć (Internet) jest platformą * network effect naprawdę działa! * biznes ery „prefiguratywnej” * Open API + Open ID + Open mind * użytkownik ma głos nie technologia! * społeczność! Społeczność! *wszystko fajne co można zmiksować

56 WEB 2. 0 CZYLI JEST JUŻ DOBRZE. raczej ewolucja niż rewolucja
WEB 2.0 CZYLI JEST JUŻ DOBRZE? * raczej ewolucja niż rewolucja * mądre postulaty – gorzej z realizacją * modele biznesowe – still in progress * są narzędzia – są efekty * klonowanie jako model biznesu * ...a Google siedzi i zawija w sreberko * trend raczej opadający. Co dalej?

57

58 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ. artur@revolver. pl www. revolver. pl www. blog
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!


Pobierz ppt "„Internet i nowe media – przegląd przedpola”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google