OBCHODY 20 ROCZNICY UCHWALENIA KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UNICEF PATRONEM GIMNZAJUM PUBLICZEGO W CYBINCE
Advertisements

Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
Prawa człowieka wykładowca: dr Małgorzata Madej data:
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
KONWENCJA PRAW DZIECKA
PRAWA CZŁOWIEKA.
PRAWA CZŁOWIEKA Sandra Naróg.
Prawa człowieka Burczy Sara.
PrawaCzlowieka Angela Szybiak 3c.
Daria Gagola Prawa Czlowieka.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
PRAWA CZŁOWIEKA.
Historia praw człowieka
Konwencja Praw Dziecka
mgr M. Tomczyk Gimnazjum Nr 2 w Tarnowie
Autorka: Natalia Dziubich kl. IIc
Prawa i obowiązki ucznia
Zapraszamy do Obejrzenia prezentacji pt: ,, Prawa dzieci na Świecie ‘’
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Prawa dziecka.
Prawa człowieka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
PRAWA DZIECKA.
UNICEF.
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Jakie prawa mają dzieci?
 Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Mateusz Gawkwski i Julia Krupa Prawa dziecka – przedmiot traktatów międzynarodowych, w szczególności Konwencji o prawach dziecka z W Polsce.
Prawa Dziecka.
Prawa dziecka  Ola Wójcik kl. 6a.
PRAWA DZIECKA.
Kliknij ikonę, aby dodać obraz Prawa dziecka. 25 lat Konwencji Praw Dziecka.
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Prawa Człowieka na świecie.
Idee Janusza Korczaka to podstawowe inspiracje dla najważniejszego obecnie dokumentu broniącego praw dziecka, uchwalonej – z polskiej inicjatywy – Konwencji.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Geneza systemu ochrony praw człowieka
Jakie prawa mają dzieci?
Razem dla praw dziecka.
Konwencja Praw Dziecka
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Znamy swoje prawa.
Piosenka o prawach dziecka. Święto to przypada w rocznicę uchwalenia przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych najważniejszego dokumentu określającego.
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Prawa dziecka.
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA. Czy wiesz, że masz prawa zagwarantowane przez Państwo, które są spisane w dokumencie nazwanym Konwencją o prawach dziecka?
ZDROWIE I PRAWA REPRODUKCYJNE FEDERACJA NA RZECZ KOBIET I PLANOWANIA RODZINY
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
dr Magdalena Butrymowicz dr hab. Piotr Kroczek, prof. UPJP II n
Jakie prawa mają dzieci?
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
Jakie prawa mają dzieci?
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
Prawa dziecka.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Zapis prezentacji:

OBCHODY 20 ROCZNICY UCHWALENIA KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA

Szkoła Podstawowa nr 215 otrzymała patronat UNICEF na akcję DZIEŃ PRAW DZIECKA

Najważniejszym dokumentem określającym prawa dziecka jest Konwencja o Prawach Dziecka, nazywana światową konstytucją praw dziecka.

20 lat Konwencji o Prawach Dziecka 20 listopada 2009 roku mija dwadzieścia lat od uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Całe pokolenie młodych ludzi dorastało już pod skrzydłami tego najbardziej rozpowszechnionego dokumentu prawa międzynarodowego na świecie. W wielu krajach, zarówno tych bogatych jak i biednych, Konwencja była motorem zmian na lepsze, zmian, które prowadziły do poprawy sytuacji najmłodszych mieszkańców Ziemi. Konwencja jest najbardziej uniwersalnym instrumentem dotyczącym praw człowieka w historii, umieszczającym dziecko w centrum działań na rzecz pełnej realizacji tych praw. Konwencja obejmuje wszystkie wymiary praw człowieka: polityczne, ekonomiczne, społeczne i kulturalne, będąc tym samym pierwszym dokumentem tego rodzaju. Celem ogólnym konwencji jest poprawa losu dzieci na całym świecie oraz zapewnienie im przez państwa co najmniej podstawowych standardów opieki i wychowania. Wchodzi ona w skład wewnątrzkrajowego systemu prawnego i ma charakter prawotwórczy. Oznacza to, że prawo wewnętrzne każdego państwa-strony Konwencji musi dostosować swoje regulacje przynajmniej do minimalnych standardów ogółu praw i wolności dziecka, uznanych przez współczesną społeczność międzynarodową Konwencja o Prawach Dziecka w Polsce Polska miała swój duży wkład w uchwaleniu Konwencji przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych, już w 1978 roku przedkładając pierwszy projekt dokumentu Komisji Praw Człowieka ONZ. Konwencja o Prawach Dziecka a działalność UNICEF UNICEF stoi na straży Konwencji o Prawach Dziecka. Jej zapisy są podstawą działalności organizacji. UNICEF podejmuje starania, by prawa dziecka stanowiły kanon zasad etycznych oraz standardów międzynarodowych w postępowaniu wobec dzieci.

fot. UNICEF 1989 r., Nowy Jork. Ambasador Dobrej Woli, Audrey Hepburn czyta dzieciom fragment uchwalonej w tym samym roku Konwencji. Obok James Grant, ówczesny szef UNICEF.

Istota praw dziecka Prawa dziecka wynikają z godności i niepowtarzalności dziecka jako jednostki ludzkiej i przysługują każdemu dziecku. Praw nie można dziecko pozbawić. Prawa dziecka dotyczą relacji  władza - jednostka, w związku z tym Państwo musi zapewnić dziecku  możliwość korzystania z przysługujących mu praw.

Rada Bezpieczeństwa ONZ

"Szkoła z Prawami Dziecka" Szkoła Podstawowa nr 215 przystąpiła do realizacji programu UNICEF „Szkoła z Prawami Dziecka” Realizacja potrwa do końca lutego 2010 roku. Inauguracja odbędzie się 20 listopada 2009r.

Zadania do realizacji Prowadzenie zajęć z dziećmi na temat praw człowieka, praw dziecka, praw i obowiązków ucznia. Zredagowanie listu „Prawa dziecka widziane oczami dzieci z SP 215” oraz przetłumaczenie na język angielski. Ilustracje plastyczne i ekspozycja prac o tematyce praw dziecka 20 listopada 2009 r. audycja radiowa – Prawa dziecka Wypuszczenie „balonów do nieba”, a z jednym z nich listy od naszych uczniów Nagranie filmu z obchodów 20 - lecia uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka

Deklaracja Praw Człowieka i Obywatela 1789

Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka „ Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi pod względem swej godności i swych praw. Są oni obdarzeni rozumem i sumieniem oraz powinni postępować w stosunku do siebie wzajemnie w duchu braterstwa. ” Artykuł 1 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka

Janusz Korczak, ceniony na całym świecie prekursor walki o prawa najmłodszych, powiedział "dziecko nie jest przyszłym człowiekiem tylko człowiekiem". Jan Jakub Rousseau powiedział coś, co do dzisiaj nie straciło na aktualności "Mniej mówmy o obowiązkach dzieci, a więcej o ich prawach".