Marek Białoń Witold Naglik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Przedmiotowy System Oceniania)
Inżynieria Oprogramowania 0. Informacje o zajęciach
LaTeX 0. Informacje o zajęciach
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Testy semestralne w naszej szkole!
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
i trudności z nimi związane...
Aleksandra Schönknecht
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Wewnątrzszkolny system oceniania
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Regulamin przedmiotu: Analiza Ekonomiczna Decyzji Biznesowych Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413 B1
Wewnątrzszkolny system oceniania
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Projekt opracowany przez
S POTKANIE METODYCZNE Z MATEMATYKI Nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjum.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Marek Białoń Witold Naglik OCENIANIE PROCENTOWE Marek Białoń Witold Naglik

Skala ocen 1-6 zostaje zastąpiona skalą punktową, gdzie odpowiedniki ocen zastępuje się procentami. Po zakończeniu semestru zliczone punkty dają odpowiednie oceny. Ndst – 0% - 30% Dop – 31% - 50% Dost – 51% – 70% Db - 71% - 90% Bdb – 91% -100% Cel – 101% - powyżej

Np: praca klasowa, to 50 pkt – 100% Uczeń otrzymuje 21 pkt, czyli 42% Po przecinku zaokrąglamy liczby dziesiętne na korzyść ucznia

Występują dwie wagi ocen Waga 0,6, to np: testy, sprawdziany, badanie wyników nauczania, prace typu maturalnego, prace pisemne. Waga 0,4, to np: kartkówki, odpowiedzi ustne, zadania domowe, aktywność na lekcji, praca w grupach, referaty.

0,6 0,4 testy, sprawdziany, badanie wyników 0,6 0,4 testy, sprawdziany, badanie wyników nauczania, prace typu maturalnego, prace pisemne. kartkówki, odpowiedzi ustne, zadania domowe, aktywność na lekcji, praca w grupach, referaty

OBLICZANIE OCENY SEMESTRALNEJ Uczeń otrzymał: Z puli ocen wagi 0,4 – 20%, 80%, 75% Z puli ocen wagi 0,6 – 35%, 20%, 0%, 65% Obliczamy wg wzoru: 𝑆𝑢𝑚𝑎 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,4 𝑖𝑙𝑜ść 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,4 𝑋 0,4

Następnie dodajemy oceny z równania 0,6 𝑆𝑢𝑚𝑎 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,6 𝑖𝑙𝑜ść 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,6 𝑋 0,6 Czyli: 𝑆𝑢𝑚𝑎 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,4 𝑖𝑙𝑜ść 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,4 𝑋 0,4 + 𝑆𝑢𝑚𝑎 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,6 𝑖𝑙𝑜ść 𝑜𝑐𝑒𝑛 0,6 𝑋 0,6= Wynik ucznia

59 𝑋 0,4=24% 24% + 18% = 42% Ocena dopuszczająca 20+80+75 3 𝑋 0,4 = 59 𝑋 0,4=24% 35+20+0+65 4 𝑋 0,6 = 30 X 0,6 = 18% 24% + 18% = 42% Ocena dopuszczająca

Każdy nauczyciel ma prawo na zakończenie semestru dodać każdemu uczniowi do uzyskanej oceny 5% 5%, to pula uczącego mająca promować uczniów pracowitych, punktualnych lub grzecznych, zainteresowanych przedmiotem. Nauczyciel NIE MUSI korzystać z dodatkowej puli 5%

UWAGA!!! Jeśli uczeń uzyska 0% zwłaszcza z puli 0,6, to bardzo trudno poprawić taki wynik. Skala procentowa promuje uczniów pracowitych i chcących się uczyć. Zgodna jest z powszechną tendencją na egzaminach zewnętrznych. Jest również bardziej obiektywna.