hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prawne i finansowe aspekty zarządzania organizacją pozarządową
Advertisements

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Polska Szkoła w Redditch
23 DSH „SKAUT” Obóz 2006.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Nasza współpraca ze szkołą w Leegebruch Miasteczko Leegebruch Leegebruch leży na północ od Berlina, niedaleko Oranienburga. Od Berlina dzieli je 20 minut.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Podsumowanie oceny realizacji Strategii ZHP w roku sierpnia 2010
DATA 30 sierpnia 2012 Rozkaz L. 12 /2011 I oto jesteśmy!
Warszawa, Informacje o oddziale przedszkolnym Od 1 września 2008 r. mamy jeden oddział przedszkolny, do którego uczęszcza 16 dzieci. Kadra pedagogiczna.
Obóz harcerski i kolonia zuchowa Kurnędz 2013
Kursy przewodnikowskie
ABC e-learningu.
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
Centrum Szkolenia Zawodowego jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego i praktycznego.
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Oddział przedszkolny dla dzieci sześcioletnich w Szkole Podstawowej.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu Programowego
Zrównoważone Zarządzanie Projektem
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Pokażemy Wam jak zdrowo żyć!
NAMIESTNICTWO NS HUFIEC CZĘSTOCHOWA. Nasze namiestnictwo działa od 2006 roku. Powołane zostało rozkazem Komendanta Hufca L 4/2006.L 4/2006.
Wydział Harcerski GK ZHP
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
ANALIZA BADANIA PRZEPROWADZONEGO WŚRÓD KOMENDANTÓW HUFCÓW: WSPARCIE SZCZEPOWYCH Autor badania: pwd Katarzyna Wiśniewska.
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Platforma Programowa OHP dla Szkoły w województwie świętokrzyskim – 2005 rok.
Funkcje w ZHR.
Szkolenia w roku 2013 Organizowane/współorganizowane/ rekomendowane przez: ObronaNarodowa.pl Stowarzyszenie Jednostek Strzeleckich Strzelec, Legię Akademicką
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Aktywnie, czy … praktycznie?
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
ZAKRĘCONY WYJAZD DLA KAŻDEGO DZIECKA!
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
"Konkurs dla szkół trenerskich - jakie programy mogą uzyskać dofinansowanie z PO KL” Anna Świebocka-Nerkowska Dyrektor Zespołu Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Częstochowa, 1 marca 2007 r. Społeczeństwo informacyjne w Częstochowie Opinie uczniów na temat zajęć dydaktycznych prowadzonych w ramach projektu „Społeczeństwo.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
CZYLI KURS METODYCZNO-JĘZYKOWY W REGENSBURGU.  „MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACYJNEJ” – KURSY JĘZYKOWO - METODYCZNE JAKO NOWE FORMY I SPOSOBY KSZTAŁCENIA KADRY.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
„Z” jak… odcinek 2.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„Z jak…” odcinek 3. Drogi Zastępowy, Drogie Zastępy! Widzieliście już dwa odcinki naszej opowieści – teraz czas na trzeci i ostatni. Chcielibyśmy, abyście.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Kręgi Harcerstwa Starszego w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Polska szkoła za granicą
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński CZTERY ŻYWIOŁY, czyli efekt motyla w kształceniu drużynowych hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński

„Nawet machnięcie skrzydeł motyla w Brazylii może wywołać tornado w Teksasie...” Edward Lorenz

WPŁYW NA WIEDZĘ CZAS TRWANIA MOŻLIWOŚCI FINANSOWE POTRZEBY ŚRODOWISK

KURS DRUŻYNOWYCH KURS METODYCZNY KURS PRZEWODNIKOWSKI część standardu kursu drużynowych właściwa dla danej metodyki KURS PRZEWODNIKOWSKI część ogólna standardu kursu drużynowych KURS DRUŻYNOWYCH

ATRAKCYJNA WYPRAWKA KURSANTA (m.in.: chusta, koszulka, znaczek, segregator, kubek) WYDŁUŻONY W CZASIE KONTAKT Z KURSANTEM (czas oddziaływania) WPROWADZENIE ELEMENTÓW E-LEARNINGU MIX KURSU STACJONARNEGO ZE ŚRÓDROCZNYM PEŁNA REALIZACJA POTRZEB ŚRODOWISK ORGANIZUJĄCYCH KURS (realizacja założonych celów) „USKRZYDLENIE” KADRY POZYTYWNE ECHO W INNYCH HUFCACH

SIERPIEŃ 2010

WRZESIEŃ/ PAŹDZIERNIK 2010

LISTOPAD 2010

STYCZEŃ 2011

MARZEC 2011

ELEMENTY WSPÓLNE: - ZASÓB WIEDZY I MATERIAŁÓW - DNI TEMATYCZNE - RAMOWY PLAN DNIA - WYPRAWKA KURSANTA - WZÓR DYPLOMU I PIECZĘĆ - SPRAWNOŚCI - SYSTEM ZASTĘPOWY - „ŻYWIOŁAKI” - WARUNKI LOKALOWO-BYTOWE

ZASÓB WIEDZY I MATERIAŁÓW - WSPÓLNE PRZEDYSKUTOWANIE PRZEKAZYWANYCH TREŚCI JEDNOLITY ZASÓB MATERIAŁÓW PRZEKAZYWANYCH KURSANTOM STANDARYZACJA WIZUALNA MATERIAŁÓW

DNI TEMATYCZNE IDEA METODA GRUPA PLAN WSTĘPNIAK ORGANIZACJA DZIEŃ 0 WSTĘPNIAK DZIEŃ 1 IDEA DZIEŃ 2 METODA DZIEŃ 3 GRUPA DZIEŃ 4 JA INSTRUKTOR DZIEŃ 5 PLAN DZIEŃ 6 ORGANIZACJA DZIEŃ 7 PERSPEKTYWY

RAMOWY PLAN DNIA ŚNIADANIE BLOK I BLOK II OBIAD CZAS WOLNY SPACER PRZERWA CIASTECZKOWA BLOK II OBIAD CZAS WOLNY SPACER BLOK III PODWIECZOREK BLOK IV PRACA W ZASTĘPACH KOLACJA BLOK V PODSUMOWANIE DNIA

WZÓR DYPLOMU I PIECZĘĆ

WYPRAWKA KURSANTA ITD...

SPRAWNOŚCI

TRANSCENDENTNE IMPONDERABILIA PRZEMIERZAJĄCE PRĘDKOŚĆ CZASU SYSTEM ZASTĘPOWY TRANSCENDENTNE IMPONDERABILIA PRZEMIERZAJĄCE PRĘDKOŚĆ CZASU OGNISTY KRĄG ŻELBETon

WARUNKI LOKALOWO-BYTOWE 5 POSIŁKÓW DZIENNIE NOCLEG NA ŁÓŻKACH LEKKI ROZMACH WSKAZANY OPCJA MINIMUM DOSTĘP DO INTERNETU CIEPŁO, CIEPŁA WODA I PRYSZNIC WYDZIELENIE SAL: SYPIALNYCH, DYDAKTYCZNYCH I JADALNI

„ŻYWIOŁAKI”

ELEMENTY ODRÓŻNIAJĄCE: - ODRĘBNA OBRZĘDOWOŚĆ KURSÓW - AUTORSKIE ZAJĘCIA - ORGANIZACJA, TERMINY I MIEJSCA - KADRA Z MACIERZYSTYCH HUFCÓW KURSANTÓW

KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH DRUŻYNOWYCH KURS PRZEWODNIKOWSKI KURS METODYCZNY KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH DRUŻYNOWYCH

WSPÓŁPRACA KADRY KSZTAŁCĄCEJ Z RÓŻNYCH HUFCÓW, (wymiana doświadczeń, wzajemna inspiracja, umożliwienie odbycia praktyki) WYPRACOWANIE DOBRYCH PRAKTYK ORGANIZOWANIA KURSÓW WYTWORZENIE „KLIMATU” SPRZYJAJĄCEGO ORGANIZACJI HUFCOWYCH I MIĘDZYHUFCOWYCH KURSÓW PRZEWODNIKOWSKICH INICJATYWA ODDOLNA – SAMOISTNE PRZENIESIENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA KSZTAŁCENIE DRUŻYNOWYCH NA HUFCE ...

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ... MOTYWOWANIE KADRY KSZTAŁCĄCEJ POZOSTAŁYCH HUFCÓW W CHORĄGWI DO ORGANIZOWANIA WŁASNYCH SZKOLEŃ DLA DRUŻYNOWYCH LETNIA EDYCJA KURSU PRZEWODNIKOWSKIEGO WYDZIELENIE POSZCZEGÓLNYCH KURSÓW METODYCZNYCH W CZASIE I PRZESTRZENI WSPÓŁPRACA ZE STRUKTURAMI CHORĄGWIANYMI ORGANIZACJA PIERWSZEGO KURSU PODHARMISTRZOWSKIEGO PRZY WSPÓŁPRACY Z CHZKK – JESIEŃ 2011 POWSTANIE RUCHU PROGRAMOWO-METODYCZNEGO

PRZYGOTOWANIE DO PEŁNIENIA PRÓBA PRZEWODNIKOWSKA KURS PRZEWODNIKOWSKI PRZYGOTOWANIE DO PEŁNIENIA FUNKCJI DRUŻYNOWEGO PRAKTYKA W DRUŻYNIE KURS METODYCZNY

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ