hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński CZTERY ŻYWIOŁY, czyli efekt motyla w kształceniu drużynowych hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński
„Nawet machnięcie skrzydeł motyla w Brazylii może wywołać tornado w Teksasie...” Edward Lorenz
WPŁYW NA WIEDZĘ CZAS TRWANIA MOŻLIWOŚCI FINANSOWE POTRZEBY ŚRODOWISK
KURS DRUŻYNOWYCH KURS METODYCZNY KURS PRZEWODNIKOWSKI część standardu kursu drużynowych właściwa dla danej metodyki KURS PRZEWODNIKOWSKI część ogólna standardu kursu drużynowych KURS DRUŻYNOWYCH
ATRAKCYJNA WYPRAWKA KURSANTA (m.in.: chusta, koszulka, znaczek, segregator, kubek) WYDŁUŻONY W CZASIE KONTAKT Z KURSANTEM (czas oddziaływania) WPROWADZENIE ELEMENTÓW E-LEARNINGU MIX KURSU STACJONARNEGO ZE ŚRÓDROCZNYM PEŁNA REALIZACJA POTRZEB ŚRODOWISK ORGANIZUJĄCYCH KURS (realizacja założonych celów) „USKRZYDLENIE” KADRY POZYTYWNE ECHO W INNYCH HUFCACH
SIERPIEŃ 2010
WRZESIEŃ/ PAŹDZIERNIK 2010
LISTOPAD 2010
STYCZEŃ 2011
MARZEC 2011
ELEMENTY WSPÓLNE: - ZASÓB WIEDZY I MATERIAŁÓW - DNI TEMATYCZNE - RAMOWY PLAN DNIA - WYPRAWKA KURSANTA - WZÓR DYPLOMU I PIECZĘĆ - SPRAWNOŚCI - SYSTEM ZASTĘPOWY - „ŻYWIOŁAKI” - WARUNKI LOKALOWO-BYTOWE
ZASÓB WIEDZY I MATERIAŁÓW - WSPÓLNE PRZEDYSKUTOWANIE PRZEKAZYWANYCH TREŚCI JEDNOLITY ZASÓB MATERIAŁÓW PRZEKAZYWANYCH KURSANTOM STANDARYZACJA WIZUALNA MATERIAŁÓW
DNI TEMATYCZNE IDEA METODA GRUPA PLAN WSTĘPNIAK ORGANIZACJA DZIEŃ 0 WSTĘPNIAK DZIEŃ 1 IDEA DZIEŃ 2 METODA DZIEŃ 3 GRUPA DZIEŃ 4 JA INSTRUKTOR DZIEŃ 5 PLAN DZIEŃ 6 ORGANIZACJA DZIEŃ 7 PERSPEKTYWY
RAMOWY PLAN DNIA ŚNIADANIE BLOK I BLOK II OBIAD CZAS WOLNY SPACER PRZERWA CIASTECZKOWA BLOK II OBIAD CZAS WOLNY SPACER BLOK III PODWIECZOREK BLOK IV PRACA W ZASTĘPACH KOLACJA BLOK V PODSUMOWANIE DNIA
WZÓR DYPLOMU I PIECZĘĆ
WYPRAWKA KURSANTA ITD...
SPRAWNOŚCI
TRANSCENDENTNE IMPONDERABILIA PRZEMIERZAJĄCE PRĘDKOŚĆ CZASU SYSTEM ZASTĘPOWY TRANSCENDENTNE IMPONDERABILIA PRZEMIERZAJĄCE PRĘDKOŚĆ CZASU OGNISTY KRĄG ŻELBETon
WARUNKI LOKALOWO-BYTOWE 5 POSIŁKÓW DZIENNIE NOCLEG NA ŁÓŻKACH LEKKI ROZMACH WSKAZANY OPCJA MINIMUM DOSTĘP DO INTERNETU CIEPŁO, CIEPŁA WODA I PRYSZNIC WYDZIELENIE SAL: SYPIALNYCH, DYDAKTYCZNYCH I JADALNI
„ŻYWIOŁAKI”
ELEMENTY ODRÓŻNIAJĄCE: - ODRĘBNA OBRZĘDOWOŚĆ KURSÓW - AUTORSKIE ZAJĘCIA - ORGANIZACJA, TERMINY I MIEJSCA - KADRA Z MACIERZYSTYCH HUFCÓW KURSANTÓW
KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH DRUŻYNOWYCH KURS PRZEWODNIKOWSKI KURS METODYCZNY KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH DRUŻYNOWYCH
WSPÓŁPRACA KADRY KSZTAŁCĄCEJ Z RÓŻNYCH HUFCÓW, (wymiana doświadczeń, wzajemna inspiracja, umożliwienie odbycia praktyki) WYPRACOWANIE DOBRYCH PRAKTYK ORGANIZOWANIA KURSÓW WYTWORZENIE „KLIMATU” SPRZYJAJĄCEGO ORGANIZACJI HUFCOWYCH I MIĘDZYHUFCOWYCH KURSÓW PRZEWODNIKOWSKICH INICJATYWA ODDOLNA – SAMOISTNE PRZENIESIENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA KSZTAŁCENIE DRUŻYNOWYCH NA HUFCE ...
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ... MOTYWOWANIE KADRY KSZTAŁCĄCEJ POZOSTAŁYCH HUFCÓW W CHORĄGWI DO ORGANIZOWANIA WŁASNYCH SZKOLEŃ DLA DRUŻYNOWYCH LETNIA EDYCJA KURSU PRZEWODNIKOWSKIEGO WYDZIELENIE POSZCZEGÓLNYCH KURSÓW METODYCZNYCH W CZASIE I PRZESTRZENI WSPÓŁPRACA ZE STRUKTURAMI CHORĄGWIANYMI ORGANIZACJA PIERWSZEGO KURSU PODHARMISTRZOWSKIEGO PRZY WSPÓŁPRACY Z CHZKK – JESIEŃ 2011 POWSTANIE RUCHU PROGRAMOWO-METODYCZNEGO
PRZYGOTOWANIE DO PEŁNIENIA PRÓBA PRZEWODNIKOWSKA KURS PRZEWODNIKOWSKI PRZYGOTOWANIE DO PEŁNIENIA FUNKCJI DRUŻYNOWEGO PRAKTYKA W DRUŻYNIE KURS METODYCZNY
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ