Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
INFORMACJA NT. ZOBOWIĄZAŃ KSE WYNIKAJĄCYCH Z RAPORTU Z DZIAŁALNOŚCI CS POLSKA W II. PÓŁROCZU 2009 r. SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku.
Zebranie jako forma wymiany informacji
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Co trzeba określić? Cel projektuCel projektu – czemu projekt na służyć? Co chcemy osiągnąć dzięki rezultatom projektu?
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Elementy budowy organizacji wg.J.A.F.Stonera
Spójność logiczna projektu.
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Sejm Dzieci i Młodzieży
Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
i efektywność osobista
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
B e z p i c n y I n t e r.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Szkolny system wychowawczy
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Co to jest Netykieta? Netykieta to zbiór zasad kulturalnego i prawidłowego korzystania z Internetu. To regulamin poprawnego zachowania się w Sieci,
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Teoria perspektywy Daniela Kahnemana i Amosa Tversky`ego
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Diagnozowanie i analizowanie problemów kryminalnych występujących w środowisku lokalnym oraz ich rozwiązywanie Ćwiczenia 3 P_U01: …student potrafi analizować.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
Prezentacja agencji – nazwa agencji
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Pojęcie planowania / zasady planowania.
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Funkcja planowania.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Imię i nazwisko prezentera
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Jak napisać dobry konspekt?
Przekazywanie złych wiadomości
Wyniki projektu naukowego
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy

Czas bezpowrotnie stracony najczęstsze błędy w przygotowaniu zebrań Zły moment Zbyt wiele osób Zbyt wiele tematów Brak rozeznania tematów Tematy poboczne Przedłużający się czas zebrania Pozorna jednomyślność Brak ustaleń

Przed zebraniem przemyśl: Data i godzina Zaproszone osoby Temat/y Przygotowanie Czas Różne perspektywy Ustalenia

Rodzaje zebrań: Zebrania operacyjne Czy jest to zebranie, na którym uczestnicy mają znaleźć rozwiązanie problemu? Poznać swoje opinie na jakiś temat? Ustalić wspólny sposób działania? Wyjaśnić jakiś problem? Znaleźć jego przyczyny? Zebrania informacyjne Czy celem zebrania jest poinformowanie osób zaangażowanych w działania organizacji o ważnych wydarzeniach, decyzjach, zmianach?

Przepis na agendę zebrania: Temat zebrania Miejsce Prowadzący i osoba kontaktowa Termin Łączny czas zebrania Uczestnicy zebrania - stanowisko, - imię i nazwisko Cele zebrania Plan przebiegu zebrania - poszczególne tematy do omówienia - osoby odpowiedzialne za ich przedstawienie Czas na omówienie

Planowanie czasu: Prawo Parkinsona Zasada Pareto Ustalanie priorytetów Cele – S.M.A.R.T. Zasada 60:40

Zasada Parkinsona wykonywanie zadań wydłuża się wprost- proporcjonalnie do czasu, jaki został przeznaczony na realizacje tego zadania.

Model S.M.A.R.T (ang. Simple, Measurable, Achievable, Relevant, Timely defined, dosł. sprytny) Koncepcja formułowania celów w dziedzinie planowania będąca zbiorem pięciu postulatów dotyczących cech, którymi powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel. Sformułowany cel powinien być: Prosty - sformułowanie powinno być jednoznaczne, Mierzalny – sformułowany tak, by można było liczbowo wyrazić stopień realizacji celu, Osiągalny - realistyczny, Istotny - powinien być ważnym krokiem naprzód, Określony w czasie - cel powinien mieć dokładnie określony horyzont czasowy w jakim zamierzamy go osiągnąć.

Reguła Pareto – 20:80 80% rezultatu 20% wysiłku

Wyznaczanie priorytetów – - metoda ABC Realna wartość zadania w stosunku do całości rezultatu 65% 20% 15% Zadania typu A Najwyższy priorytet Zadania typu B Średni priorytet Zadania typu C Najniższy priorytet Faktyczny nakład czasu

Planowanie - reguła 60:40 100% czasu 60% zaplanowane czynności 20% nieoczekiwane czynności 20% spontaniczne czynności

Zebrania informacyjne Jak skonstruować wypowiedz, która ma na celu zaproponowanie kontrowersyjnych zmian/ nowych rozwiązań? Korzyści co osiągniemy dzięki zmianom? Metody  jak wprowadzimy zmiany? Oczekiwane zachowania  co poszczególne osoby mogą zrobić, aby wspomóc wprowadzenie zmian?

Metody prowadzenia dyskusji: Dyskusja w całej grupie Dyskusja z podziałem na grupy Dyskusja moderowana Dyskusja z zaproszonym gościem Dyskusja panelowa Dyskusja oksfordzka

Bajka o czterech braciach W zebraniu uczestniczyło czterech członków. Nazywali się oni: KAŻDY, KTOŚ, JAKIŚ i NIKT. Ustalili na zebraniu, że pewnego dnia mają do wykonania ważną pracę i KAŻDY jest pewien, że KTOŚ to zrobi. JAKIŚ chciał to zrobić, bo myślał, że NIKT tego nie zrobi. Wtedy KTOŚ się złościł, bo przecież to robota dla KAŻDEGO. JAKIŚ miał nadzieję, że KTOŚ to zrobił, ale potem KAŻDY doszedł do wniosku, że NIKT tego nie zrobił. Skończyło się to tym, że KTOŚ winił JAKIEGOŚ za to, że NIKT nie zrobił tego, co mógł zrobić KAŻDY.

Przepis na sprawozdanie: Przebieg spotkania Poruszane tematy Wnioski Ustalone działania Kto? Co?

Sposób na krytykę FAKTY F USTOSUNKOWANIE U OCZEKIWANIA O