KIM JEST NAUCZYCIEL ? CZY OKRĄG EULERA MOŻE MU POMÓC W PRACY ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
Advertisements

UCZNIOWIE… SUKCESY… SZKOŁA … PO PROSTU UCZNIOWIE… SUKCESY… SZKOŁA … PO PROSTU.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Absencja uczniów.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Szkoła wspomaga wychowanie
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Własny wolontariat.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Odblaskowa Szkoła. Bądź bezpieczny na drodze.
Debata uczniów o szansach na kreowanie osobowości poszczególnej jednostki. INDYWIDUALIZM WŚRÓD TŁUMU.
Samorząd Uczniowski.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Klasa IIa Uczniowie wyróżnieni świadectwem wzorowego ucznia: Weronika Buras Martyna Kochanowska Maja Ligier Martyna Pajerska Gracjan Stokłosa Karol Szkwarek.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa im. Szymona Szymonowicza w Czernięcinie
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zapis prezentacji:

KIM JEST NAUCZYCIEL ? CZY OKRĄG EULERA MOŻE MU POMÓC W PRACY ?

NAUCZYCIEL JEST NAUCZYCIELEM ALE WSZYSTKIEGO CECHY CHARAKTERU POSTAWY SZEROKOŚĆ ZAINTERESOWAŃ PASJE

METODY W OGÓLE CZY METODY DLA UZDOLNIONYCH? NA POCZĄTKU SĄ WSZYSCY UTALENTOWANE RODZYNKI W KLASIE LUB SZKOLE UTALENTOWANA CAŁA KLASA, A NAWET SZKOŁA CO Z POZOSTAŁYMI UCZNIAMI ? SPECJALISCI OD UTALENTOWANYCH UCZNIÓW I OD POZOSTAŁYCH?

OLIMPIADY, KONKURSY… ZAGROŻENIA RYWALIZACJA DYSHARMONIA SCHEMATYZM = WYPACZENIE, NIEDOUCZENIE SZKOLNE STAJNIE – IZOLOWANIE UCZNIA BRAK CIĄGU DALSZEGO

SZKOŁA TEATR WOJENNY INTERES SZKOŁY INTERES DYREKTORA INTERES WŁADZ OŚWIATOWYCH INTERES NAUCZYCIELA INTERES RODZICÓW UZDOLNIONY UCZEŃ JEST W TEJ WALCE BRONIĄ, DOWÓDCĄ, A MOŻE OFIARĄ?

NAUCZYCIEL JEST WZORCEM! MOŻE BYĆ DROGOWSKAZEM KU ŻYCIOWEMU POWODZENIU UCZNIA NIE TYLKO UZDOLNIONEGO NAUKA KLASZTORNA NIE STAŁA POD ZNAKIEM BUDZĄCEGO LĘK PRZYMUSU WYKAZYWANIA SIĘ WYNIKAMI, A UCZENNICA NIE DOMAGAŁA SIĘ SZCZEGÓLNYCH PRZYWILEJÓW. BENEDYKTYNKI POTRAFIŁY Z DUŻYM POWODZENIEM USTRZEC SIĘ OBU BŁĘDÓW.

PRÓBA PODSUMOWANIA METODA PO PROSTU OPTYMALNA UTALENTOWANY UCZEŃ POMAGA INNYM, DZIELI SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ, DOPINGUJE INNYCH NABYWA UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY UCZY SIĘ SZACUNKU DLA INNYCH POGŁĘBIA SWOJĄ WIEDZĘ I ZROZUMIENIE UCZY SIĘ PRZEKAZYWANIA WIEDZY

PORA NA OKRĄG EULERA

SŁOWNICZEK ROZWAŻMY… NIECH STĄD ZATEM NA MOCY… JEST TAK BOWIEM ZAUWAŻMY, ŻE… DALEJ…

H 1 E 1 E 2 = BM 1 E 2 E 1 E 2 AB H 1 E 1 E 2 = 90° - β E 2 M 1 CH BM 1 E 2 = BCH 3 = 90° - β Załóżmy, że H 1 E 1 E 2 = BM 1 E 2. Niech E 1 E 2 AB. Zatem H 1 E 1 E 2 = 90° - β. Dalej E 2 M 1 CH oraz BM 1 E 2 = BCH 3 = 90° - β