Uczyłem się na lekcjach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

„Przerwy w Sali informatycznej”
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
ZaJęCiA dOdAtKoWe cZyLi CoŚ dLa TyCh, KtÓrZy ChCą WiEdZiEć WiĘcEj Autor: Ada Trusiak, 2006.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
„TEATR CIENI” PREZENTACJA.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Aktywne spędzanie czasu z rodziną
„Baby Taxi Dorota Ejlak i wspólnicy Spółka jawna”
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
ZDANIE = WYPOWIEDZENIE
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
FILMoznawcze Koło Naukowe Opiekunowie Koła: dr Marcin Szewczyk mgr Olga Kurek.
Prezentują:.
Autor: Justyna Radomska
Dziennik podróżnika Adrianna Figiel.
Wie und was haben wir im Deutschunterricht in der zweiten Klasse gelernt? Jak i czego nauczyliśmy się na lekcjach języka niemieckiego w klasie II ? Katarzyna.
Quick-School.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Ferie 2014.
Kartki świąteczne.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Jak ujarzmić burzę mózgów?
„Ortograffiti w mojej szkole”
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Microsoft Word 2007 – przegląd zapomnianych funkcji
Wymiana 2014.
MOJE HOBBY MUZYKA.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Patrycja Widełka KrDZTo1011
Klasa językowa „poliglotek” pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu propozycja.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Moduł trzeci Grupa GimTuba. Trzy źródła informacji, z których najczęściej korzystamy, ucząc się. Ucząc się korzystamy z różnych źródeł. Najczęściej odwiedzane.
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
O MNIE MOJE HOBBY MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI MOJE ULUBIONE GRY POLECANE STRONY INTERNETOWE POLECANY KANAŁY NA YOUTUBE MOJE MARZENIA ULUBIONE PRZEDMIOTY W SZKOLE.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Moja Pasja Pasja, w odpowiednich rękach, jest narzędziem potrzebnym do konstrukcji ideału.
Klasa 5d uczy klasę 4c Ułamki zwykłe.
OD BARIERY PO SUKCES KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Nasze zainteresowania
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
ZAIMEK sprawdzian gramatyczny dla klasy szóstej warsztaty językowe z języka polskiego – Janusz Aftyka.
Haskell Składnia funkcji.
Zobacz, usłysz, poczuj- niezwykła podróż do świata zmysłów.
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting.
Zapis prezentacji:

Uczyłem się na lekcjach Czego i Jak Uczyłem się na lekcjach Języka niemieckiego? Patryk Starak ID

ZADANIA W DOMU Na początek wymienię zadania domowe. Były one zadane w sposób dość nietypowy, ponieważ nie było narzucane, o czym mamy napisać. Zostawały podane pomysły na różne typy zadań, o różnej obszerności, wykonane różnymi metodami, wykorzystujące różne źródła.

SPRAWDZIANY Następnie sprawdziany. Spodziewałem się kilku kartek A4 z różnymi zadaniami z gramatyki i rzeczywiście! Dostałem kartkę A4, ale jedną i pustą na dodatek. Mieliśmy napisać krótkie wypracowanie (ok.150 słów) o danym temacie w miesiącu, np. ja i moja rodzina, jedzenie. Wydawało się to trudne, ale wykorzystując wiedzę z jednego miesiąca (później z poprzednich również) okazało się to do zrobienia.

NOTATKI Robimy je na każdy temat. Zwykle piszemy w nich tłumaczenia, zwroty, zasady gramatyki i ciekawostki. W zeszytach/notatnikach zapisujemy także propozycje zadań. Sądzę, że to pomysł lepszy niż 80-kartkowy gruby zeszyt.

ŚPIEWNIK Dość oryginalny, z prostymi piosenkami, łatwymi do zapamiętania, a zawierającymi różne struktury gramatyczne. Pobieraliśmy ze strony szkoły również wersję instrumental. Każdy z nas zakupił taki śpiewnik.

FILM Nie sądziłem że w tym roku będziemy oglądać film po niemiecku. Nawet jeśli to myślałem że będzie to jakiś nudny, 10-minutowy filmik z tekstami o sporcie, kulturze itp., czyli typowo gramatyczny. Nie spodziewałbym się filmu tak interesującego jak „Fußball ist unser Leben”, który opowiada o czterech kibicach Schalke04 i ich życiu. Nie wliczając wyjścia do kina i Panamy, to nasz trzeci film w tym roku szkolnym.

E-MAIL Cała grupa niemiecka ma jedną skrzynkę pocztową, gdzie są przesyłane obrobione teksty, piosenki itp. Bardzo wygodny sposób, lepszy niż wysyłanie do każdego z osobna.

STRONA SZKOŁY Mało kto na nią wchodzi, a nawet jeśli to rzadko. Gdy wszedłem na nią pierwszy raz, nawet nie zauważyłem angielskiej, francuskiej i niemieckiej flagi na dole. Potem słyszę: pobierzcie piosenki ze strony szkoły. Wtedy zacząłem ją częściej odwiedzać, również żeby np. pooglądać zadanie domowe kolegów/koleżanek.

PRACA „W TERENIE” Śmiesznie i ciekawie było kręcić film np. o szkole na podwórku szkolnym. Była bardzo duża różnorodność pomysłów i miejsc w których filmy były nagrywane. Możemy takich filmów robić więcej.

ŚPIEWANIE Z PANIĄ KOMPOZYTOR Osobiście te zajęcia nie przypadły mi do gustu, głównie dlatego że śpiewaliśmy w bardzo wysokiej tonacji, bardzo przeciągając sylaby, co było po prostu męczące. Poza tym, śpiewaliśmy tylko po niemiecku, a nie po angielsku i głównie pieśni kościelne. Mogliśmy śpiewać piosenki ze śpiewnika z panem Ochmanem. Ale mimo wszystko było to coś innego, więc i ciekawego.

Deutsch Wagen Tour Całkiem ciekawe zajęcia, ale poziom za niski. Było to bardziej zwykłe odświeżenie poprzez zabawy dla dzieci, niż dowiedzenie się czegoś nowego. Szkoda, że trzeba tak długo czekać na takie warsztaty. Możemy mieć podobne zajęcia z Niemcami po niemiecku.

TEKSTY SŁUCHANE Podobno na poziomie matury. Słuchaliśmy ich w szkole i w domu. Uczyliśmy się ich na pamięć. Teksty opowiadające o prawie wszystkim: zakupach, rodzinie itp.

Oh, wie schön ist Panama Bajka Janoscha, którą wystawialiśmy w szkole w formie przedstawienia. Mieliśmy bardzo podobne rekwizyty, byliśmy podzieleni na role. Przedstawianie obejrzało kilka klas, nie tylko z naszej szkoły.