Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

I część 1.
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Warsztaty psychologiczne
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Wywieranie wpływu na ludzi
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Kwestie formalne Nazwa programu operacyjnego: Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Numer i nazwa Priorytetu: Rozwój Społeczeństwa Opartego.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
opracowała: Dorota Maciejewska
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia Ministerstwo Środowiska.
AUTOPREZENTACJA.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Od pijaru do Public Relations
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
4 pytania dotyczące kwadratów
KNPZ KOŁO NAUKOWE PROCESU ZARZĄDZANIA. Nasza działalność od roku 2010 przy Katedrze Procesu Zarządzania 2.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Agata Blady, Komunikado PR,
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Quo vadis Pomeranio?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
Media Społecznościowe
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od projektu do trwałej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Kalendarz 2020.
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Mini przedsiębiorstwo „LaBelle” II Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Radomsku.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Równościowe zarządzanie projektem
Raport po ocenie 360° - fragment
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu Marek Skała Kraków, 13 kwietnia 2012

piszcie proszę na: marek.skala@megalit.pl Bardzo dziękuję za aktywny udział w seminarium. Jestem pewien, że wykonaliście już znaczną część zadań domowych. I możecie już cieszyć się pierwszymi sukcesami. Równie serdecznie zapraszam do kontaktu w sprawie szkoleń wykładów z poziomu Celebriety Speakers dla swoich klientów. Marek Skała piszcie proszę na: marek.skala@megalit.pl

Dr Robert Cialdini – Chwila Mocy nr 1 Dziękuję bardzo! I tu mamy 30 sekund… Co z nimi zrobimy?

Rysunek 1. Schemat definiujący public relations ORGANIZACJA tożsamość OTOCZENIE „wizerunek” wizerunek PR brak dobry

Powitanie Dominacja Przejęcie opieki Dodanie odwagi Doenergetyzowanie spotkania Szybsze przełamanie barier

Definicja Krakowska Public Relations Public relations to zarządzanie komunikacją organizacji z otoczeniem w celu kreowania wizerunku, ułatwiającego organizacji realizację jej podstawowych celów

Czym właściwe jest wizerunek? Najlepsza z definicji mówi, że jest to „rozedrgana mozaika”, czasem zależna nawet od pogody lub pory dnia. Wizerunek nie jest dobry/zły – ma być wyłącznie skuteczny! CI = CD + CC + CB

Czym właściwe jest wizerunek? Wizerunek nie jest stabilny w czasie - ulega pogłębieniu i wzmocnieniu, jeśli dostrzegamy kolejne elementy obiektu, ale może także ulec rozpadowi, jeśli kolejne poznawane elementy będą wzajemnie sprzeczne. Wizerunek nie jest dobry lub zły - jest odpowiedni, właściwy, (jeśli zapewnia firmie lub produktowi realizację założonych celów), albo nieodpowiedni, niewłaściwy (jeśli dzięki niemu firma lub produkt traci).

Walka postu z karnawałem - Gavi Nanda - MIT Cloky 35000 50$ 2 lata

Martin Linstrom Zakupologia Amygdala?

Prof. Dan Ariely - MIT Operacja biodra? Jeden lek? Dwa leki?

Na podstawie „Wywieranie wpływu na ludzi” prof Na podstawie „Wywieranie wpływu na ludzi” prof. Roberta Cialdiniego (rysunki udostępnił Andrzej Mleczko)

- ty, potem ja, potem ty, potem ja, potem ..... Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (1): Wzajemność - ty, potem ja, potem ty, potem ja, potem .....

(1) WZAJEMNOŚĆ: Bądź pierwszy: - do oddania przysługi, - przekazania informacji - pójścia na ustępstwo

– reguła rzadkości, niezwykłości Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (2): Niedostępność – reguła rzadkości, niezwykłości

(2) NIEDOSTĘPNOŚĆ: Podkreśl: - autentyczność i wyjątkowość informacji, - unikatowość oferty, sytuacji - wyłączność

Autorytet, pozycja płynąca z wiedzy, umiejętności, profesjonalizmu Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (3): Autorytet, pozycja płynąca z wiedzy, umiejętności, profesjonalizmu

(3) AUTORYTET: Zbuduj swoją pozycję przez: profesjonalizm, wiedzę zawodową, wiarygodność, przyznawanie się do własnych słabości.

Konsekwencja, zaangażowanie Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (4): Konsekwencja, zaangażowanie

(4) KONSEKWENCJA - ZAANGAŻOWANIE Zacznij od: budowania wielkiego zaczynając od małego, utrzymuj stałe zaangażowanie, upublicznij swoje stanowisko, dobrowolnie i w sposób niewymuszony podejmuj wybory

Lubienie, sympatia, uroda, wspólne zainteresowania Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (5): Lubienie, sympatia, uroda, wspólne zainteresowania

(5) SYMPATIA: Odkryj: podobieństwa, komplementy, możliwość współpracy.

(6) DOWÓD SPOŁECZNY, PODOBIEŃSTWO: Odkryj siłę u ludzi poprzez pokazanie: działań innych, sukcesów osiągniętych przez innych, świadectw podobieństwa do innych

„Pan MYŚLI, że to jest takie „Pan MYŚLI, że to jest takie. Ma Pan rację, wielu ludzi tak wcześniej MYŚLAŁO. Jednak potem OKAZAŁO SIĘ, że to jest inne.”