Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu Marek Skała Kraków, 13 kwietnia 2012
piszcie proszę na: marek.skala@megalit.pl Bardzo dziękuję za aktywny udział w seminarium. Jestem pewien, że wykonaliście już znaczną część zadań domowych. I możecie już cieszyć się pierwszymi sukcesami. Równie serdecznie zapraszam do kontaktu w sprawie szkoleń wykładów z poziomu Celebriety Speakers dla swoich klientów. Marek Skała piszcie proszę na: marek.skala@megalit.pl
Dr Robert Cialdini – Chwila Mocy nr 1 Dziękuję bardzo! I tu mamy 30 sekund… Co z nimi zrobimy?
Rysunek 1. Schemat definiujący public relations ORGANIZACJA tożsamość OTOCZENIE „wizerunek” wizerunek PR brak dobry
Powitanie Dominacja Przejęcie opieki Dodanie odwagi Doenergetyzowanie spotkania Szybsze przełamanie barier
Definicja Krakowska Public Relations Public relations to zarządzanie komunikacją organizacji z otoczeniem w celu kreowania wizerunku, ułatwiającego organizacji realizację jej podstawowych celów
Czym właściwe jest wizerunek? Najlepsza z definicji mówi, że jest to „rozedrgana mozaika”, czasem zależna nawet od pogody lub pory dnia. Wizerunek nie jest dobry/zły – ma być wyłącznie skuteczny! CI = CD + CC + CB
Czym właściwe jest wizerunek? Wizerunek nie jest stabilny w czasie - ulega pogłębieniu i wzmocnieniu, jeśli dostrzegamy kolejne elementy obiektu, ale może także ulec rozpadowi, jeśli kolejne poznawane elementy będą wzajemnie sprzeczne. Wizerunek nie jest dobry lub zły - jest odpowiedni, właściwy, (jeśli zapewnia firmie lub produktowi realizację założonych celów), albo nieodpowiedni, niewłaściwy (jeśli dzięki niemu firma lub produkt traci).
Walka postu z karnawałem - Gavi Nanda - MIT Cloky 35000 50$ 2 lata
Martin Linstrom Zakupologia Amygdala?
Prof. Dan Ariely - MIT Operacja biodra? Jeden lek? Dwa leki?
Na podstawie „Wywieranie wpływu na ludzi” prof Na podstawie „Wywieranie wpływu na ludzi” prof. Roberta Cialdiniego (rysunki udostępnił Andrzej Mleczko)
- ty, potem ja, potem ty, potem ja, potem ..... Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (1): Wzajemność - ty, potem ja, potem ty, potem ja, potem .....
(1) WZAJEMNOŚĆ: Bądź pierwszy: - do oddania przysługi, - przekazania informacji - pójścia na ustępstwo
– reguła rzadkości, niezwykłości Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (2): Niedostępność – reguła rzadkości, niezwykłości
(2) NIEDOSTĘPNOŚĆ: Podkreśl: - autentyczność i wyjątkowość informacji, - unikatowość oferty, sytuacji - wyłączność
Autorytet, pozycja płynąca z wiedzy, umiejętności, profesjonalizmu Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (3): Autorytet, pozycja płynąca z wiedzy, umiejętności, profesjonalizmu
(3) AUTORYTET: Zbuduj swoją pozycję przez: profesjonalizm, wiedzę zawodową, wiarygodność, przyznawanie się do własnych słabości.
Konsekwencja, zaangażowanie Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (4): Konsekwencja, zaangażowanie
(4) KONSEKWENCJA - ZAANGAŻOWANIE Zacznij od: budowania wielkiego zaczynając od małego, utrzymuj stałe zaangażowanie, upublicznij swoje stanowisko, dobrowolnie i w sposób niewymuszony podejmuj wybory
Lubienie, sympatia, uroda, wspólne zainteresowania Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (5): Lubienie, sympatia, uroda, wspólne zainteresowania
(5) SYMPATIA: Odkryj: podobieństwa, komplementy, możliwość współpracy.
(6) DOWÓD SPOŁECZNY, PODOBIEŃSTWO: Odkryj siłę u ludzi poprzez pokazanie: działań innych, sukcesów osiągniętych przez innych, świadectw podobieństwa do innych
„Pan MYŚLI, że to jest takie „Pan MYŚLI, że to jest takie. Ma Pan rację, wielu ludzi tak wcześniej MYŚLAŁO. Jednak potem OKAZAŁO SIĘ, że to jest inne.”