„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Program wychowawczy szkoły
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
Współpraca szkoły z rodzicami
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W PRZEMYŚLU
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

„Oczekiwania rodziców wobec szkoły” Opracowanie ankiety dla rodziców

Wstęp Ankieta została przeprowadzona w 123 –osobowej grupie rodziców uczniów klas 1-6. Jej celem było poznanie opinii i propozycji rodziców na temat współpracy ze szkołą. Ankieta była anonimowa, składała się z 10 pytań zamkniętych i 1 pytania otwartego. Dodać należy, iż każde pytanie zamknięte dawało możliwość udzielenia odpowiedzi innej niż proponowane. Rodzice udzielając odpowiedzi – zazwyczaj wybierali więcej niż jedną odpowiedź.

Dlaczego zdecydował(a) się Pan(i) wysłać dziecko do tej szkoły? Starsze dziecko/członek rodziny uczęszcza do tej szkoły – 15,5% Tradycje religijne – 8,9% Dobra opinia o szkole w środowisku – 86,9% Inne – 16,2% Mała ilość uczniów w klasie - 5,6% Dobra lokalizacja – 2,4% Inne – 8,1 5. Brak odpowiedzi – 1,6%

Czego oczekuje Pan(i) od szkoły? Wysokiego poziomu nauczania 73,9% Wychowywania 41,4% Zapewnienia bezpieczeństwa 69,1% Rozwijania zainteresowań 77,2% Rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych dziecka 63,4% Inne 3,2%

Jak zamierza Pan(i) uczestniczyć w życiu szkoły? Pomagając finansowo (Rada Szkoły, sponsoring) 35,7% Wykonując użyteczne prace porządkowo-remontowe na rzecz szkoły 12,1% Pomagając w realizacji imprez szkolnych 49,5% Współpracując z wychowawcą i nauczycielami w sprawach dotyczących kształcenia i wychowania dziecka 78% Inne 0% Brak odpowiedzi 0,8%

O jakich sprawach, Pana (i) zdaniem, rodzice w szkole powinni współdecydować? Programy regulujące pracę szkoły39% Sposób sprawowania opieki na dziećmi 43% System pomocy dzieciom w trudnej sytuacji losowej 35,7% Wycieczki klasowe 69,9% Uroczystości szkolne 23,5%

Czy bierzecie Państwo udział w zebraniach organizowanych przez szkołę? Systematycznie 91% Od czasu do czasu 8,1% Nie bierzemy udziału 0,8% Brak odpowiedzi 0,8%

Czy w razie problemów kontaktujecie się Państwo w szkole z: Wychowawcą 99% Pedagogiem szkolnym 14,6% Dyrektorem 8,9% Inne 0%

Czy zagadnienia pedagogiczne omówione podczas spotkań z rodzicami spełniają Pana(i) oczekiwania? Tak 90,2% Nie 2,4% Trudno powiedzieć 7,3% Inne 0% Brak odpowiedzi 0,8%

Czy w wyniku przeprowadzonych prelekcji, warsztatów zmieniło się Pana(i) postępowanie wobec dziecka? Tak 34,1% Nie 19,5% Trudno powiedzieć 42,2% Inne 19,5% Brak odpowiedzi 4,8%

Czy zdaniem Pana(i) w efekcie współpracy z wychowawcą/pedagogiem szkolnym/nauczycielem dziecko lepiej funkcjonuje w szkole? Tak 75,6% Nie 1,6% Trudno powiedzieć 18,6% Inne 0% Brak odpowiedzi 3,2%

Jaka zdaniem Państwa jest atmosfera współpracy rodziców ze szkołą? Przyjazna współpraca 88,6% Stosunki obojętne 7,3% Stosunki konfliktowe 0% Inne 1,6% Brak odpowiedzi 4%

Co, Państwa zdaniem należałoby w pierwszej kolejności zmienić w kwestii współpracy rodziców ze szkoła? Nie ma żadnych zastrzeżeń 15,4% Wprowadzenie interaktywnej strony internetowej szkoły (forum, bieżące informacje) 2,4% Większe zaangażowanie ze strony rodziców 0,8% Więcej spotkań, ankiet 1,6% „Praca dla idei, nie dla zysku” 0,8% Brak odpowiedzi 78%

Podsumowanie ankiety Rodzice wybrali dla swojego naszą szkołę głownie ze względu na dobrą opinię o niej w środowisku lokalnym. Od szkoły rodzice oczekują przede wszystkim rozwijania zainteresowań swoich dzieci oraz wysokiego poziomu nauczania. Jako formę uczestnictwa w życiu szkoły rodzice wybrali współpracę z wychowawcą i nauczycielami dziecka oraz pomoc przy realizacji imprez szkolnych. W opinii rodziców powinni oni móc współdecydować przede wszystkim podczas organizacji wycieczek szkolnych. Rodzice swoje uczestnictwo w zebraniach z wychowawcami określali najczęściej jako systematyczne. W sytuacji problemowej dotyczącej dziecka prawie wszyscy rodzice przyznali, iż kontaktują się z wychowawcą (99%).

Podsumowanie ankiety Zagadnienia pedagogiczne podejmowane podczas spotkań z wychowawcami spełniają oczekiwania zdecydowanej części rodziców (90,2%). Spora grupa ankietowanych przyznała także , iż w/w organizowanych dla rodziców warsztatów, prelekcji zmieniła się ich postawa wobec dziecka (34,1%). Z kolei ponad połowa rodziców (75,6%) stwierdziła, że w efekcie współpracy z wychowawcą ich dziecko lepiej funkcjonuje w szkole. Atmosferę współpracy szkoły z rodzicami aż 88,6% osób oceniło jako przyjazną . Jedynie 7,3% ankietowanych określiło ją jako „obojętną” . Nikt spośród rodziców nie wybrał odpowiedzi określającej współpracę jako „konfliktowe stosunki”. Na ostatnie pytanie aż 78% badanych nie udzieliło odpowiedzi, natomiast wśród tych, którzy zdecydowali się odpowiedzieć – najczęściej zgłaszali oni swoje zadowolenie z dotychczasowej współpracy (15,4%) twierdząc, iż nie zmieniali by nic w niej.

Wnioski Szkoła nadal będzie dbać o interesujące zajęcia pozalekcyjne, które rozwijałyby zainteresowania dzieci, jak również nadal będzie pielęgnować wysoki poziom nauczania w szkole. Biorąc pod uwagę pozytywną ocenę charakteru dotychczasowych spotkań oraz wzrost efektywności oddziaływania rodziców na własne dzieci poprzez te spotkania – szkoła w dalszym ciągu zamierza organizować warsztaty oraz prelekcje dla rodziców. Biorąc pod uwagę konieczność konstruowania nowych programów wychowawczych szkoły , Rada Pedagogiczna ma zamiar poprosić Radę Rodziców o zaopiniowanie nowego Programu wychowawczego i Profilaktycznego Szkoły na rok szkolny 2011/2012. Dyrektor szkoły, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny oraz cały pozostali pracownicy szkoły dalej będą pracować na rzecz przyjaznej atmosfery współpracy z rodzicami .