W MIESCIE W MEDIACH NA WARSZTATACH W OGRODZIE W SZKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witamy w Przedszkolu nr 338
Advertisements

Narodziłem się... Na rozstaju dróg... Sam....
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Jak Lublin został Lublinem
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
„Żegnaj Zimo – Witaj Wiosno!”
Witamy w roku szkolnym 2011/2012. Witamy wszystkich serdecznie po wakacjach ! Ten rok szkolny przywitał nas słońcem i pozwolił się nam cieszyć resztkami.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Elbląg z lotu ptaka kiedyś i dzisiaj Oświata elbląska w tym szkoły stały się jednostkami prowadzonymi przez samorząd lokalny czyli nie przez państwo.
Budki lęgowe dla ptaków
PTAKI W GOSTYNIŃSKO- WŁOCŁAWSKIM
10 listopada 2009 razem z klasą 5c pojechaliśmy na wycieczkę do Pułtuska. O godzinie 7:30 wyjechaliśmy autokarem sprzed szkoły. Po kilku godzinach jazdy.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
WIOSNA.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
Sprawozdanie z wycieczki klasy II F do Oliwskiego ZOO w Gdańsku
Tworzymy nasz kodeks Zakładamy kącik przyrodniczy.
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Praktyka zagraniczna Lucy i Madzia ; ).
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
PREZENTACJA PODSUMOWUJĄCA MIESIĄC MARZEC
Akcja „Sprzątanie Świata”- nasz heppening
Wymiana 2014.
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
Skromny Prezent dla mojej najdroższej Arianne!. W te święta, moja droga córeczko, chciałbym życzyć Ci wszystkiego co najlepsze! Byś zawsze była taka wesoła.
Członkowie Klubu Naszej Ziemi, działającego w Szkole Podstawowej w Borkowie Kościelnym, jako jedna z czterech szkół w Polsce, wzięli udział w warsztatach.
autor Bartosz Ziarkiewicz SP8 Police, klasa 4e
Prawdziwy przyjaciel lasu
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu? Wykonała: Wiktoria Domagalska kl. V a.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Przyjaciele leśnego skarbca
Zapraszam do wspólnej wycieczki po lesie w Sobiatynie
Szukamy Przyjaciół Lasu.
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest Przyjacielem Lasu?
Kto jest przyjacielem lasu??
Aleksandra Jede Klasa V Szkoła Podstawowa w Miszkowicach
Jestem przyjacielem lasu!
Grudzień Pomagamy zwierzętom.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
„Kto jest przyjacielem lasu”
W oczekiwaniu na wiosn ę … O a. Nie mogąc doczekać się już wiosny sami zaczęliśmy ją zapraszać do naszej klasy.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Przyjaciele lasu.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
„Rozwój daje radość”. Wycieczki współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał.
Wiosenne przebudzenie
Wycieczka do ogrodu botanicznego i skansenu r. Opiekunowie: Pan Paweł Teter Pani Dyrektor Edyta Golewska.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Spotkania z ciekawymi ludźmi
PIERWSZY DZIEN WIOSNY W GRUPIE OF
TARGI 2.0.
Wiersze na Dzień Dobrego Słowa
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Zapis prezentacji:

W MIESCIE W MEDIACH NA WARSZTATACH W OGRODZIE W SZKOLE

Poszliśmy do ogrodu obudzić wiosnę. Wesołym okrzykom i śpiewom nie było końca. Dlatego ciekawie wyjrzały ze szparek biedronki I dżdżownice. Przywitaliśmy się z nimi wraz z naszymi wiosennymi gośćmi. W cieple jasno świecącego słońca uroczyście otworzyliśmy Obserwatorium Kosa Ciekawskiego, dzięki któremu będziemy podglądać przyrodę w naszym szkolnym ogrodzie. Klasy pierwsze otrzymały pieczę nad warzywniakiem, drugoklasiści nad skrzynią zmysłów, w której będą hodować zioła, a trzecioklasiści nad sadem. Przybyli do nas goście pracownicy Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej panowie Zbigniew Zagrodzki i Bartosz Bujnik. Tego dnia podzielili się z dziećmi swoimi pasjami ornitologiczną i entomologiczną. To pod ich czujnym okiem założyliśmy ostoję ptaków, zawieszając na drzewach budki lęgowe oraz hodowlę larw owadów. Dziękujemy obu panom za zaangażowanie, fachowość i bycie razem z nami. klik

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY Na koniec naszego ekologicznego dnia wiosny wyszliśmy na zwariowany wiosenny spacer. Wyposażeni w hałaśliwe instrumenty, gwizdki, wymachując kolorowymi transparentami z eko-hasłami, w wiosennych strojach i nastrojach oznajmiliśmy elblążanom przyjście wiosny. Dorośli mieszkańcy Elbląga otrzymywali od nas ulotki mówiące, gdzie można w naszym mieście oddawać elektrośmieci. Okazuje się, że dla wielu mieszkańców naszego miasta jest to nielada problem. Dlatego spotykaliśmy się z uśmiechem i otrzymywaliśmy słowa podziękowania. Przekrzykując się i wygłaszając eko-hasła doszliśmy do punktu recyklingowego, gdzie tradycji stało się zadość i poczciwa marzanna wylądowała… nie w rzece tylko w pojemnikach do segregowania dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY FILMOTEKA

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY KLIK

dalej DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU W WIOSENNYM NASTROJU WKROCZYLIŚMY WRAZ Z GOŚĆMI DO OGRODU

dalej wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU Tę łopatę przekazuję, ogrodnikiem Cię mianuję. Będziesz siać, sadzić, podlewać, pielić grządki, a o każdej porze roku robić porządki. Roślinki Ci za to podziękują, smaczne plony podarują smaczne plony podarują.

dalej wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DRUGOKLASIŚCI BĘDĄ W OGRODZIE HODOWAĆ ZIOŁA W PACHNĄCEJ SKRZYNI ZMYSŁÓW

dalej wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DRUGOKLASIŚCI Z ZAPAŁEM WYPEŁNIALI SKRZYNIĘ ZIEMIĄ

wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU TRZECIOKLASIŚCI Z UŚMIECHEM PRZEJĘLI SZKOLNY SAD

Pytacie się: Co to takiego??? Pytacie się: Co to takiego??? Są to wyznaczone miejsca w naszym ogrodzie, gdzie będziemy mogli zajrzeć przez boczną szybę w głąb kompostownika, aby wiedzieć, kto w nim mieszka i co się w nim dzieje. Dzięki lupie podziemnej, będziemy obserwować życie np. dżdżownic, skorków i innych zwierząt żyjących w glebie, a przy pomocy peryskopu próchna – podglądniemy życie w próchniejącym drzewie i pokażemy jego drugie życie. Dzięki dotacji grantowej programu "P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się"każde z trzech miejsc zostało oznakowane i będzie wyposażone w tablice edukacyjne. Dzięki dotacji grantowej programu "P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się" każde z trzech miejsc zostało oznakowane i będzie wyposażone w tablice edukacyjne. Nauka będzie z pewnością bardzo ciekawa!!!! DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY

Kiedy przychodzi wiosna myślami coraz częściej biegniemy do ogrodu, parku lasu. Spostrzegamy w cieplejszych promieniach słońca, że tęsknimy za zielenią, za śpiewem ptaków. Całą zimę systematyczne dokarmialiśmy ptaki. Pamiętaliśmy o skrzydlatych przyjaciołach w ferie czy święta. Niektóre z naszych stołówkowiczów przyzwyczaiły się do naszego ogrodu. Może któryś z nich skorzysta z zaproszenia i zamieszka w Zielonym Zakątku. WARSZTATY ORNITOLOGICZNE DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY

Kliknij na zdjęcie, aby obejrzeć film. wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY

Najpierw ustawiliśmy siatki, aby złapały się tam ptaki, które można by zaobrączkować. Później poszliśmy nad morze, na wydmy. Tam oglądaliśmy ptaki przez wielką lornetę. Każdy z uczestników wycieczki zobaczył kilka pływających kaczek lodówek oraz mewy i rybitwy. Pan bardzo ciekawie opowiadał. Po obserwacji poszliśmy obrączkować ptaki, na które rozstawiliśmy wcześniej sieci. W siatkach zaplątało się 6 ptaków m.in. kos, ptak z najostrzejszym dziobem na świecie i kilka sikorek. Niektóre ptaki były już zaobrączkowane. Pan ornitolog zaczął od najmniejszych ptaszków. Pokazał, w jaki sposób zakłada się obrączkę i opowiadał, czemu to służy. Na koniec wziął tego największego i najniebezpieczniejszego, który może nawet oddziobać palca. Taką ma siłę. Pan bardzo uważał, bo chwila nieuwagi mogła skończyć się katastroficznie. W końcu udało się. Wszystkie ptaszki zostały wypuszczone i dzięki obrączkom można teraz obserwować ich życie. Do szkoły wróciliśmy około Spotkaliśmy się jeszcze na wykładzie w sali. Tam kontynuowane były zajęcia z ornitologii. To były jedne z najciekawszych wiosennych zajęć. Oprócz wiedzy i umiejętności mamy również przepiękne zdjęcia i ciekawe filmy. Magdalena Grudzińska klasa VIa Na początku zajęć byliśmy w szkole i pan uczył nas, jak rozpoznawać ptaki i ich głosy. Następnie ruszyliśmy w teren i zrobiliśmy ze specjalnych tyczek i siatki pułapkę na ptaki. Odeszliśmy w inne miejsce, aby obserwować ptaki, ale niestety, nie było ich widać. Wykładowca rozejrzał się i zauważył dwa. Próbował przyjrzeć im się bliżej przez lornetkę, ale nie zdążył. Po 40 minutach wróciliśmy pod szkołę, aby zobaczyć, ile ptaków wpadło w pułapkę. Nie mogliśmy się doczekać, kiedy będziemy mogli pogłaskać i zaobrączkować. Pan powiedział, że nie możemy ich wyciągać z sieci, bo do tego trzeba wprawy, żeby im nie zrobić krzywdy. Sam po kolei wyciągał je i chował do małych woreczków, które następnie oddawał dzieciom. Później poszliśmy na ławeczki i nauczyciel pokazywał nam, jak obrączkować ptaki. Tak poinstruowani kolejno wyciągaliśmy je z woreczków i zakładaliśmy im obrączki. Po zaobrączkowaniu każdego ptaka wykładowca wpisywał do specjalnego zeszytu dane dotyczące ptaka, tzn. ile ma lat, czy jest dobrze odżywiony czy też nie. Następnie zostaliśmy pouczeni, jak należy wypuszczać ptaki na wolność, aby nie zrobić im krzywdy. I tak jak podczas obrączkowania kolejno oddawaliśmy ptaszkom wolność. Zajęcia z ornitologii bardzo mi się podobały. Do tej pory nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak ciekawą dziedziną nauki jest ornitologia. Tomasz Wołyniec klasa VI d Zapraszamy na film DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY WRÓĆ

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY ORNITOLOGICZNE ENTOMOLOGICZNE

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY WRÓĆ dalej Spotkanie rozpoczęliśmy od wykładu. Pan Bartosz Bujnik Bardzo ciekawie opowiadał nam o chrząszczach i żukach, o muchach i komarach. Odkrywał nieznany nam świat o muchach i komarach. Odkrywał nieznany nam świat.

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Pojawiające się owady na slajdach, podczas wykładu, wywoływały różne emocje u dzieci. Rozlegało się dokoła albo fu jaki wstrętny, albo łał jaki piękny!!!

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Podobnie było wcześniej 18 marca 2010 podczas obejrzenia pokonkursowej wystawy pt. Model Żuka Napłynęło 130 modeli robaków. Musiały być wykonane z plastiku! Prawda, że pięknie to dzieci zrobiły??

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Co ty masz w ręku? Rosówkę. Pan na wykładzie mówił, że to największa z dżdżownic, żyje w glebie pastwisk, zagród, trawników, przydrożnych nieużytków. Gdzie ty ją znalazlaś? Tam jest pełno otworków w ziemi. Są otoczone małymi grudkami rozdrobnionej gliny, a z niektórych wystają nie do końca wciągnięte liście. Po tym wiedziałam, że tam jest dżdżownica. Wyciągnęłam jedną z plątaniny korzeni traw, tam gdzie świeci słońce!!! Karina wcześniej krzywiąca się na widok robali, po cennym wykładzie, podczas którego duży nacisk pan Bartek położył na podkreślenie znaczenia tych stworzeń z uśmiechem, bez wstrętu i delikatnie przyniosła rosówkę.

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć AAAAAA jakie fu!!!!!!!

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Przygotowujemy domek dla larw owadów. Te pocięte przez nas listki wrzucimy do wielkiego akwarium i pomieszamy je z ziemią. Larwy będą myslaly, że są w lesie a my będziemy mogli obserwować ich rozwój.

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Z tej larwy wyrośnie ćma

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć Wróć - NA POCZĄTEK Domek gotowy. Dobranoc małe larwy!!! Mamy nadzieję, że wiecie iż przyszła wiosna.

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć ZIMO!!! IDŹ JUŻ SOBIE!!! ZIMO!!! IDŹ JUŻ SOBIE!!! NIECH ŻYJE WIOSNA!!!!