GDDKiA Oddział w Kielcach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja i przygotowanie inwestycji
Advertisements

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Obwodnica Ełku jako ważny element
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Oddział w Kielcach INWESTYCJE NA DROGACH KRAJOWYCH
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SPOTKANIE INFORMACYJNE
GDDKiA Oddział w Kielcach
UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ NA TERENIE AGLOMERACJI ŻAGAŃ
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Zamawiający / Inwestor:
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
inwestycyjnych i remontowych
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Bogusław Waksmundzki.
„Budowa kanalizacji sanitarnej dla m
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU
DROGI PUBLICZNE W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
Rozpoczęcie budowy osiedla Nowe Żerniki prezentacja zakresu realizacji
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
Remont drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda – Tułodziad i remont drogi powiatowej Nr 1922N Kraplewo - Lichtajny (na długości ok. 6,6 km) Zadanie dofinansowane.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Inwestycje i remonty w 2015 roku Starostwo Powiatowe w Wołominie.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

GDDKiA Oddział w Kielcach Budowa drogi ekspresowej S7 odcinek Skarżysko- Występa Zadanie ujete w Programie Budowy Dróg – poz. 46 Programie POIŚ poz 8.2-9 Kielce –27 stycznia 2009 Ewa Sayor Tomasz Wagrowski GDDKiA Oddział w Kielcach

DROGA S 7 -Trochę historii Od XIIw. Kielce były prywatnym miastem biskupów krakowskich i taki stan trwał do 1789r., tj. do czasów Sejmu Wielkiego. Miało to wpływ na fakt, że główne trakty królewskie omijały Kielce i prowadziły przez Nowy Korczyn, Sandomierz, Radom, Małogoszcz, Radoszyce.   Bardzo wcześnie, na pewno już w XIIIw. utrwala się gościniec na kierunku z Krakowa do Kielc przez Miechów i Jędrzejów, którym podróżowały orszaki biskupów krakowskich. Punktami etapowymi były klasztory Bożogrobców w Miechowie i Cystersów w Jędrzejowie. Obowiązek utrzymania grobli drogowych /korpusu drogi/ istnieje od czasów piastowskich i wypełniali go właściciele ziem. Ranga traktów drogowych wzrosła po uruchomieniu w 1558r. Poczty Polskiej, która wówczas zajmowała się przewozem osób w eleganckich dyliżansach i budowała własną sieć stacji pocztowych, czyli zajazdów z gospodą i noclegiem.

DROGA S 7 -Trochę historii Historyczny przełom w budowie i utrzymaniu traktów drogowych dokonał się po 1816r. za czasów Stanisława Staszica, który w Rządzie Królestwa Polskiego objął urząd ministra z tytułem Dyrektora Przemysłu i Kunsztów. Dzięki niemu powstała w Kielcach Szkoła Akademiczno-Górnicza, a w Warszawie Jeneralna Dyrekcja Dróg, której pierwszym dyrektorem został sprowadzony z Galicji Ksawery Christiani. Do poł. XIXw. wybudowano ponad 1000 km dróg bitych, czyli o nawierzchni tłuczniowej. W tym programie zrealizowano w latach 1833-1835 wielkie przedsięwzięcie z Warszawy do Krakowa pod nazwą : Trakt Krakowski – droga I rzędu z Warszawy do Michałowic nad granicą Rzeczypospolitej Krakowskiej”. Pamiątka tej wielkiej budowy jest krzyż żeliwny w Klemencicach z napisem Służba Drogowa – 1835. Trakt Krakowski miał nawierzchnię bitą szerokość ok. 4,5m, posiadał szerokie pobocza ziemne, był obsadzony lipami, z których pojedyncze sztuki przetrwały do końca lat 80. Cały ciąg drogi podzielony został na etapy o długości do 10 km. Nad każdym etapem czuwał dróżnik, który mieszkał w służbowym budynku zwanym koszarką. W koszarkach jeden pokój pozostawał stale do dyspozycji inżyniera inspekcyjnego, który służbową bryczką kontrolował drogę i pracę dróżnika i podległych mu robotników. Trakt bity bez większych zmian przetrwał do czasów II Rzeczypospolitej. Jego stan był różny, gdyż od zawsze były problemy finansowe, zwłaszcza w czasie zaborów i I wojny światowej. Na odcinku Gór Świętokrzyskich od Bzina do Kielc zmorą tej drogi były wiosenne przełomy.

DROGA S 7 -Trochę historii Nowoczesna przebudowa Traktu Krakowskiego w granicach powstałego w 1919r. województwa kieleckiego rozpoczęła się w 1931r. Całość robót firmowało Ministerstwo Robót Publicznych, a faktyczna realizacja prowadzona była przez Okręgową Dyrekcję Robót Publicznych Urzędu Wojewódzkiego Kieleckiego. Wówczas obowiązywały przetargi nieograniczone w systemie „in minus”, czyli wygrywała oferta najtańsza w stosunku do urzędowego kosztorysu inwestorskiego zatwierdzonego przez Ministra. Pierwszym laureatem przetargu na odcinku ok. 19 km Białobrzegi – Jedlińsk została włoska firma pod nazwą: PURICELLI STRADE e CAVE z Mediolanu Umowa obejmowała budowę drogi oraz jej utrzymanie przez okres 5 lat. Dalsze odcinki Traktu Krakowskiego, określanego jako droga państwowa Nr 13 podzielono na 5 sekcji i do 1939r. realizowano siłami własnymi, a co najistotniejsze siłami polskich inżynierów, którzy projektowali drogę i nadzorowali roboty kontraktowych wykonawców.

DROGA S 7 -Trochę historii Współczesny nam program budowy dróg ekspresowych rozpoczął się w województwie kieleckim od budowy obwodnicy Kielc na długości 24 km, zrealizowanej w przekroju jednej jezdni w latach 1974 – 1984. Miał to być pierwszy odcinek planowanej autostrady A7 Warszawa- Kielce - Kraków .

DROGA S 7 Skarżysko- Występa przygotowanie inwestycji do realizacji v     Lata 1994 - 1996– opracowanie Koncepcji Programowej modernizacji drogi ekspresowej nr 7 Warszawa – Kraków odc. Skarżysko – Kamienna – Występa przez BPBK Kraków (zatwierdzenie przez KOPI)   v 27.07.2004r. – podpisanie umowy nr 7/206/DA/73/2004 z Przedsiębiorstwem Projektowania Budowy i Remontów MOSTY KATOWICE Sp. z o.o. ul. Lwowska 38, 40-397 Katowice na wykonanie uszczegółowienia Koncepcji Programowej v 28.06.2006r.– Decyzja Wojewody Świętokrzyskiego znak: ŚR.V.6613/3-14/06 o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia v     10.04.2007r. – Decyzja Ministra Środowiska znak: DOOŚ-58d/2o/8618/06/07/IS utrzymująca w mocy (nadanie ostateczności) decyzję Wojewody Świętokrzyskiego znak: ŚR.V.6613/3-14/06 o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia; v 19.03.2007r. – decyzja Wojewody Świętokrzyskiego znak: IG.III.7047-4/06 o ustaleniu lokalizacji drogi krajowej; v     30.05.2007r. – decyzja Ministra Budownictwa znak: BP7-025-22-271/07/881 utrzymująca w mocy zaskarżoną decyzję Wojewody Świętokrzyskiego znak: IG.III.7047-4/06 o ustaleniu lokalizacji drogi krajowej; v     28.03.2007r. – ogłoszenie przetargu w Dz. U. UE Nr 2007/S 61-074996 na opracowanie dokumentacji budowlanej v     19.06.2007r. - podpisanie umowy nr 7/55/DA/25/2007 z MOSTAMI KATOWICE Sp. z o.o. ul. Rolna 12, 40-555 Katowice na wykonanie dokumentacji budowlanej v   21.02.2008r. – Wojewoda Świętokrzyski wydał decyzję Nr 14/2008 znak: IG.II.7111.D-91/07 o pozwoleniu na budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Skarżysko Kamienna – Występa obwodnica miejscowości: Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa

Budowa drogi ekspresowej S-7 odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa, NAZWA ZADANIA: Budowa drogi ekspresowej S-7 odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa, obwodnica miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa. od km 514+900,43 do km 531+571,34 parametry techniczne: Klasa drogi: S 2/4 (dwie jezdnie/ cztery pasy ruchu), Prędkość projektowa: Vp=100 km/h, Prędkość miarodajna: Vm=110 km/h, Obciążenie nawierzchni 115 kN/oś Kategoria obciążenia ruchem: KR6, Skrajnia pionowa w ciągu drogi S7 4,70 m, Zasadnicza szerokość jezdni: 10,0 m, Pas dzielący 4,00 m Obustronne opaski bitumiczne 2x0,50 m, Pasy ruchu: 2x3,50 m, Pas awaryjny: 2,50 m, Szerokość poboczy: gruntowego za pasem awaryjnym 0,75 m, gruntowego za pasem awaryjnym z barierą 1,25 m, klasa obciążenia obiektów A + Stanag 2021 Podstawowe parametry

ZAKRES INWESTYCJI OBJĘTY DOKUMENTACJĄ PROJEKTOWĄ ·       roboty przygotowawcze: -       wyburzenie obiektów kubaturowych, -       rozbiórki elementów zagospodarowania terenu kolidujących z projektowaną inwestycją, -       wycinka drzew i krzewów, -       zdjęcie warstw humusu. ·       roboty drogowe : -       rozbudowy istniejącej drogi DK7 na odcinku Skarżysko – Suchedniów do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni, ograniczenie bezpośredniej dostępności do drogi krajowej – 3km, -       budowę drogi ekspresowej o parametrach drogi klasy S w nowym śladzie na odcinku Suchedniów - Występa – 13,67km, -       budowę dróg dojazdowych i lokalnych obsługujących tereny przyległe - 16.655 mb, -       rozbudowę i przebudowę istniejących dróg krzyżujących z budowaną drogą ekspresową – 2.615 mb, -       budowę dwóch węzłów drogowych – typu WB, -       budowę kanalizacji deszczowej, -       budowę oświetlenia, -       przebudowa cieków, rowów melioracyjnych i sieci drenarskich, -       budowa przepustów pod drogami i zjazdami. ·       urządzenia bezpieczeństwa ruchu (poza wymienionymi w robotach drogowych): -       barierki energochłonne w pasie dzielącym i na krawędzi korony, -       osłony przeciwolśnieniowe, -       przejazdy awaryjne przez pas dzielący, -       ogrodzenie pasa drogowego, -       oznakowanie poziome i pionowe.   ·       przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej: -       linie energetyczne NN/SN/WN, -       wodociągi, -       sieć gazowa S/C, W/C, -       sieć teletechniczna, -       kanalizacja deszczowa i sanitarna. ·       obiekty inżynierskie w ilości 29 sztuk w tym: -       estakady – 4 sztuki -       wiadukty – 8 sztuk, -       mosty – 2 sztuk, -       małe obiekty mostowe – 10 szt. -       mury oporowe – 1 sztuka -       kładki dla pieszych – 2 sztuki -       przejścia dla zwierząt dużych 2 sztuki   ·       urządzenia ochrony środowiska: -       ekrany akustyczne, -       zieleń, -       budowę zbiorników retencyjno – odparowujących, -       budowę urządzeń podczyszczających. Podstawowe parametry

Droga nr 7 – budowa drogi S 7 na odc Droga nr 7 – budowa drogi S 7 na odc. Skarżysko Kamienna -Występa wraz z budową obwodnic Suchedniowa, Ostojowa i Łącznej

DROGA S 7 Skarżysko - Występa uczestnicy procesu realizacji inwestycji WYKONAWCA: Konsorcjum w składzie: STRABAG Sp. z o.o. ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa MOTA-ENGIL Polska S.A. ul. Wadowicka 8W 30-415 Kraków   WARTOŚĆ ROBÓT: 643.461.787,16 zł. TERMIN REALIZACJI: 18 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (do czasu realizacji nie wlicza się okresu między 15 grudnia – 15 marca) 15.12.2010 r. – data zakończenia. ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ul. Żelaznej 59 00-848 Warszawa   KIEROWNIK PROJEKTU: Andrzej Pająk PROJEKTANT: MOSTY KATOWICE ul. Rolna 12 40-555 Katowice AUTORZY PROJEKTU: Michał Hoszowski, Maciej Błach – zagospodarowanie terenu, Marcin Głodek – branża drogowa, melioracja, Mariusz Robak – branża inżynierska, Krzysztof Nowak, Witold Kotlarski – branża energetyczna, Zygmunt Adamczyk – branża teletechniczna, Katarzyna Październy – branża sanitarna, ZARZĄDZANIE I NADZÓR: SCOTT WILSON Ltd. Sp. z o.o. Oddział w Polsce ul. Rejtana 17 02-516 Warszawa KLUCZOWY PERSONEL: Inżynier Kontraktu: Włodzimierz Idasz Inżynier Rezydent: Rafał Jędrzejewski Z-ca Inżyniera Rezydenta: Janusz Ubowski Inspektor ds. Rozliczeń: Witold Szkwarek