Diagnoza sprawności fizycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europejski test sprawności fizycznej
Advertisements

Ergonomia.
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Europejski Test Sprawności Fizycznej
ROZGRZEWKA NA W-F.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Ustawienia na boisku
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014.
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
KLASA SPORTOWA PIŁKARSKA
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Opracowanie wyników pomiarów
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Ewelina Borowiec Michał Gnida Paulina Miłoś Mirosław Zych
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
TESTY SPRAWNOŚCIOWE.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tychach
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa poniedziałek, 3 marca 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Zespół Szkół w Głogówku
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Aktywność fizyczna czynnikiem pozytywnie wpływającym na zdrowie
Przedstawienie: Programu Szkolenia Sportowego w SSP-46 we Wrocławiu
Szkoła Podstawowa nr 137 im. A. Kamińskiego w Łodzi
Dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa sobota, 17 maja 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
RAMY CZASOWE OKRES PRZYGOTOWAWCZY ( )
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Czym jest sprawność fizyczna i jak ją można zmierzyć?
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
Elementy ruchu Względność ruchu.
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Informator dla rodziców
ZAMOŚĆ ZSP Nr 5 im. marszałka Józefa PIŁSUDSKIEGO „ Być zwyciężonym i nie ulec - to zwycięstwo. Zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska.”
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Ćwiczenia na płaski brzuch
SKOCZNOŚĆ to umiejętność przemieszczania ciała w przestrzeni dzięki fazie lotu.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
Nowy Test FIFA Sędziowie Test FIFA 2016 Sędzie / Sędziowie Test składa się z 2 części: Test szybkości (RSA – mierzą zdolność sędziego do wykonania.
Antropomotoryka TORY PRZESZKÓD W OCENIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ Na podstawie artykułu A. Haleczko i wspólni, Antropomotoryka nr 36, 2006.
Sprawozdanie zespołu przedmiotowego wychowanie fizyczne
Dobór kryteriów podziału ruchu na fazy a parametry ruchu
SZKOŁA PODSTAWOWA W PAROWEJ
PROJEKT: „MÓJ POMYSŁ NA ORGANIZACJE DNIA SPORTU W GIMNAZJUM W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej dziewcząt klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
TYPIE UŻYTKOWYM MLECZNYM
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Zapis prezentacji:

Diagnoza sprawności fizycznej Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Rok szk. 2013/14

W niniejszym opracowaniu dokonano pomiaru ogólnej sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców ze Szkoły Podstawowej im. Batalionów Chłopskich w Glinkach. Badaniem objęto wszystkich uczniów z klas IV, V, VI. Na podstawie opublikowanych wyników dokonano analizy stanu sprawności cech motorycznych uczniów. Diagnoza sprawności fizycznej ma za zadanie wyposażenie ucznia w wiedzę i umiejętności praktycznej samooceny zmian zachodzących w organizmie i budowie ciała.  Analizy dokonano z podziałem na klasy ( grupy wiekowe) oraz płeć. Symbole literowe „d” oznaczają dziewczęta, natomiast „c” – chłopców. Wyniki zawarte w diagnozie są przedstawione w sposób anonimowy, ale każdy uczeń posiadając własną „kartę sprawności” potrafi umiejscowić swój wynik na wykresie i powinien potrafić odnieść go w stosunku do grupy.

Dlaczego mierzymy sprawność fizyczną? Mierzyć sprawność fizyczną można z dwóch powodów. Drugim powodem pomiaru sprawności fizycznej może być chęć porównania aktualnego wyniku z tymi rezultatami, które osiągane były pół roku, dwa czy trzy lata wcześniej. Odnosimy rezultaty nie do innych, ale do samych siebie. Pierwszy powód to chęć porównania się z innymi, udowodnienia sobie i otoczeniu, że potrafię coś zrobić lepiej niż inni, być szybszym, silniejszym, wytrzymalszym. Nieuniknionym jest więc odniesienie osiąganych przez siebie wyników do grupy.

Bieg wahadłowy 5x10 m - próba szybkości biegowej i zwinności: Na sygnał testowany z pozycji startowej wysokiej biegnie jak najszybciej do wyznaczonego punktu w odległości 10m akcentując dotknięciem dłonią. Pokonuje dystans 10 m pięciokrotnie. Czas mierzy się z dokładnością do 1/10 sekundy.

Test Coopera –zmodyfikowany- 8 min – próba wytrzymałościowa polegająca na 8-minutowym nieprzerwanym biegu. Wynik podany w metrach.

Wyskok dosiężny Badany staje bokiem do tablicy pomiarowej i unosi jedno ramię jak najwyżej zaznaczając maksymalny punkt zasięgu. Następnie stojąc w lekkim rozkroku, wykonuje wyskok z miejsca z odbicia obunóż , zaznaczając palcami jednej ręki osiągnięty punkt. Różnica pomiędzy punktem zaznaczonym z miejsca a punktem osiągniętym po wyskoku jest wynikiem próby.

Skok w dal z miejsca - próba mocy (siły nóg): Testowany staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość ( na elastycznym podłożu – tartan). Skok mierzony w cm, wykonuje się dwukrotnie. Liczy się wynik skoku lepszego. Długość skoku zawarta jest pomiędzy linią skoku a ostatnim śladem pięt. Skok z upadkiem w tył na plecy jest nieważny i należy go powtórzyć.

Siła mięśni brzucha -siady z leżenia. Pozycja wyjściowa: badany leży na plecach z rękami splecionymi na karku i nogami ugiętymi w stawach kolanowych pod katem 90 stopni. Test polega na maksymalnie szybkim przechodzenia z pozycji leżącej do siadu. Wynikiem testu jest liczba skłonów w czasie 60 s.

Zwis na drążku - próba siły rąk i barków Zwis na drążku - próba siły rąk i barków. Z przestawionego krzesła badany przechodzi do zwisu nachwytem o ramionach ugiętych. Dłonie winny znajdować się na szerokości barków. Na sygnał "start" zaczyna się próba zwisu i trwa aż do zmęczenia. Podbródek w czasie trwania testu winien znajdować się wyraźnie nad drążkiem. Próba wykonywana jest 1 raz. Liczy się ilość wytrzymanych sekund we wspomnianej pozycji. Pomiar kończy się z chwilą, gdy podbródek znajduje się poniżej drążka.

Rzut piłką 2 kg w tył zza głowy. Badany wykonuje oburącz rzut piłką2 kg w tył zza głowy. Wynik podawany jest z dokładnością do 10 cm. Badany wykonuje dwie próby, z których zaliczany jest wynik lepszy.

Opracowanie: Małgorzata Domańska