Moja wymarzona podróż po Europie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Metoda projektów w szkole podstawowej
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
ZAPROSZENIE DO KRAKOWA
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Moja wymarzona podróż po Europie WebQuest matematyczny z elementami informatyki dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej czas realizacji: 3 tygodnie autor: Gabriela Źrałek nauczyciel matematyki Kurs Berfel online Nr 21/SM/K/2011

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Ocena Konkluzja Wskazówki dla nauczyciela

Wprowadzenie „Jedziemy na wycieczkę, bierzemy misia w teczkę…” Podróżować lubimy chyba wszyscy. Prawie każdy z nas pragnie poznawać najpiękniejsze miejsca świata. Zapraszam Was do odbycia niezwykłej wirtualnej podróży po naszym pięknym kontynencie. Odkryjcie, co nieodkryte! Przypomnijcie, co zapomniane! Pokażcie, co niewidoczne! Europa czeka na Was! „Jedziemy na wycieczkę, bierzemy misia w teczkę…”

Zadanie Waszym zadaniem będzie zaplanowanie wymarzonej podróży po kilku europejskich miastach (trasy, odległości, kosztów, noclegów,…). Przygotujcie prezentację wybranej przez Was wycieczki w dowolnej formie (plakatu, prezentacji, folderu, grafiki, …). Postarajcie się przekonać kolegów z klasy i nauczyciela, że Wasz pomysł na wyprawę po Europie jest najciekawszy. Puśćcie wodze wyobraźni i zaskoczcie wszystkich swoimi niebanalnymi pomysłami i talentem graficznym! Miłej (wirtualnej) podróży!

Proces Planowanie i organizacja - dobierzcie się w 4-osobowe grupy. Wybierzcie lidera. Podzielcie się obowiązkami tak, aby każdy miał przydzielone zadanie – zgodnie z jego umiejętnościami (wykonanie obliczeń, praca z mapą, praca nad grafiką, poszukiwanie informacji itp). I etap (praca z mapą i z komputerem) – planując podróż, wybierzcie 5 europejskich miast, które chcielibyście zobaczyć, zaplanujcie kolejność ich odwiedzania. Opierając się na mapie Europy i używając dowolnego programu graficznego, przygotujcie grafikę komputerową, przedstawiającą schemat trasy Waszej wycieczki (przydatne pliki i linki znajdziecie tutaj). dalej

Proces II etap (praca z mapą i ewentualnie z komputerem) –korzystając z mapy i podanej na niej skali, obliczcie rzeczywiste odległości między kolejnymi miastami. Możecie wykonywać swoje obliczenia samodzielnie, można także skorzystać z arkuszy kalkulacyjnych typu Microsoft Office Excel, warunkiem jest zastosowanie prawidłowych formuł obliczeniowych. Obliczenia muszą zostać dołączone do pracy. Grupy, które nie potrafią wykonać tego zadania, powinny odnaleźć właściwe dane w Internecie (co jednak będzie uwzględnione podczas oceniania). III etap (poszukiwanie informacji) – poszukajcie informacji na temat wskazanych przez siebie miast, uzasadniając tym samym swój wybór. Opis powinien przekonać Waszych kolegów, że prezentowana wycieczka jest najciekawsza. dalej

Proces IV etap (praca z Internetem) – postarajcie się obliczyć szacunkowy koszt takiej wyprawy, uwzględniając wybrane przez siebie wydatki, w tym obowiązkowo: koszty paliwa (przy założeniu, że podróż odbędziecie samochodem, który spala średnio 6 litrów na 100 kilometrów), ceny noclegów (przy założeniu, że dziennie będzie pokonywać maksymalnie 400 kilometrów). Brakujące dane (ceny paliwa, noclegów, kursy walut) znajdziecie w Internecie, wymagane jest też przeliczenie ostatecznego kosztu podróży na złotówki (według aktualnego kursu walut). V etap (podsumowanie) – opracujcie efekty swojej pracy w dowolnej formie (plakatu, prezentacji multimedialnej, grafiki, schematu …). Grupy zaprezentują i zareklamują opracowaną przez siebie trasę na lekcji, a nauczyciel oceni projekty uwzględniając opinie innych uczniów.

Źródła Mapa Europy – pliki graficzne do wykorzystania przy przygotowywaniu schematu wycieczki (możecie użyć własnych): pobierz pliki z mapami Kalkulatory odległości między miastami, schematy tras: http://odleglosc.dojazd.org/ http://trasy.docelu.pl/ Informacje o miastach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Miasta_Europy http://miastaeuropy.prv.pl/ http://www.miasta.male-buty.com.pl/ Informacje o noclegach: http://www.nocuj.eu/ http://www.esky.pl/

Ewaluacja Kryteria oceny Początkujący (0-1 punkt) Rozwijający się (2 punkty) Zaawansowany  (3 punkty) Ekspert (4 punkty) Zbieranie informacji oraz jej przetwarzanie. Brak opracowania. Informacje nie na temat. Temat zrealizowany pobieżnie, brak szczegółów. Temat zrealizowany w pełni. Występują nieliczne błędy merytoryczne. Temat zrealizowany w pełni, brak błędów merytorycznych. Opracowanie tematu. Poprawność i jakość opracowań. Poprawność obliczeń. Bardzo słabe, pobieżne opracowanie, mały wkład pracy. Brak elementów graficznych. Błędy w obliczeniach lub i brak obliczeń. Opracowanie poprawne. Mała staranność. Tylko podstawowe obliczenia. Opracowanie staranne, uporządkowane, ciekawe graficznie, prawidłowy dobór kolorów. Większość poprawnych obliczeń. Opracowanie bardzo staranne, przejrzyste, czytelne, atrakcyjne wizualnie. Widać duże zainteresowanie. Poprawne wszystkie obliczenia. Ogólne wrażenia estetyczne. Przedstawienie wycieczki i obrona swojego stanowiska. Prezentacja niestaranna, mało ciekawa, brak pewności siebie. Brak odpowiedzi na pytania. Prezentacja poprawna, ale bez włożonego wysiłku, prosta. Słabe odpowiedzi na pytania. Prezentacja  staranna, ciekawa, dobry styl. Przedstawienie informacji w dobrze uporządkowany sposób. Prezentacja wzorowa, oryginalna. Przedstawienie informacji w interesujący sposób.  Współpraca w grupie. Całkowity brak współpracy. Większość pracy indywidualnej. Dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie. Doskonała współpraca w całej grupie.

Ocena LICZBA PUNKTÓW OCENA 16 - 15 celująca 14 - 13 bardzo dobra 12 - 10 dobra 9 - 8 dostateczna 7 - 6 dopuszczająca 5 - 0 niedostateczna

Konkluzja Gratuluję ukończonego zadania! Mam nadzieję, że czas jaki poświęciliście na wykonanie tej pracy nie jest czasem straconym. Myślę, że udało się Wam odkryć wiele ciekawych miejsc, które warto odwiedzić. Przekonaliście się, że z matematyką mamy do czynienia codziennie, w różnych sytuacjach. Przydaje się ona także przy planowaniu zagranicznych podróży. Myślę, że teraz ta trudna dziedzina nauki będzie się Wam kojarzyć także z miłym spędzaniem czasu.

Wskazówki dla nauczyciela Podczas pracy uczniów nad realizacją projektów nauczyciel powinien skupić się na udzielaniu pomocy w dotarciu do źródeł informacji czy interpretacji. Ingerencja w działanie uczniów powinna być minimalna, dostosowana do wieku dzieci, aby mieli oni rzeczywiście poczucie samodzielnego wykonywania zadania. W trakcie przygotowywania projektów należy służyć uczniom pomocą przy wykonywaniu wymaganych obliczeń – jest to dla większości grup najtrudniejsza cześć pracy.