Festiwal Projektów 2. 0 w Szkole Podstawowej im. K Festiwal Projektów 2.0 w Szkole Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Jaroszówce Program Szkoła z klasą 2.0
Uczestnicy i ich projekty Klasa Tytuł projektu I „ Mądrze robimy zakupy” II „Z ortografią za pan brat” III „Zwiastuny wiosny” v „Co jest potrzebne nasionom fasoli do wykiełkowania?” VI „Klasowe mistrzostwa matematyczne”
Uczniowie klasy pierwszej mądrze robią zakupy.
Zakupy w Internecie, też nie są im obce… Dobrze jest mieć wsparcie starszych kolegów, można się od nich wiele dowiedzieć. Uczniowie samodzielnie wyszukują ciekawe przedmioty w sklepach internetowych.
Uczniowie wiedza jak ważne są Zasady Kupowania 1.Zasada pierwsza: CZYTAJ ETYKIETY 2. Jeśli kupujemy żywność, sprawdźmy: datę ważności, czyli termin, do którego możemy bezpiecznie spożyć dany produkt. 3. W jakich warunkach mamy trzymać żywność: czy np. musimy wkładać ją do lodówki.
4. Jak długo może leżeć po otwarciu opakowania. Zasady Kupowania cd. 4. Jak długo może leżeć po otwarciu opakowania. 5. Jakie składniki zawiera produkt. Czy tylko substancje naturalne, czy użyto też związków chemicznych, dających smak i kolor 6. Czytanie etykiet jest bardzo przydatne przy kupowaniu żywności, ubrań, butów czy sprzętu elektronicznego.
Zasady Kupowania cd. Kupuj produkty zapakowane w szczelne opakowania. Paragon - schowaj na dwa lata Promocje i okazje Jeśli decydujesz się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdź, czy na pewno jest to okazja. Źródło : www. konsumenckieabc.pl
Klasa druga – „ Z ortografią za pan brat” Uczniowie stworzyli słowniczek obrazkowy w programie Paint i Word.
Udowodnili, że ortografia może być ciekawa!
Dzieci pod opieką Wychowawcy uczyły się zakładać konta pocztowe i przesyłać e maile.
Uczniowie z klasy trzeciej opisywali i fotografowali zwiastuny wiosny Dzieci sprawdzają swoją wiedzę na temat zwiastunów wiosny.
...i w programie komputerowym Word prześcigają się w pisaniu słów – „zwiastunów wiosny”
Klasa piąta sprawdzała, czego potrzebuje fasola do wykiełkowania. … na początku było ziarenko fasoli, które dzieci umieszczały w różnych warunkach .
Niektóre ziarenka rosły i rosły…
Grupy obserwowały swoje hodowle i…..
Zapisywały w tabelach. Tworzenie tabelek to dla „piątaków” pestka. L.p Tytuł doświadczenia Obserwacje 1. Czy światło jest potrzebne fasoli do kiełkowania? Nasiona 1a i 1b wykiełkowały 2. Czy woda jest niezbędne do wykiełkowania nasion fasoli? Nasiona 2a wykiełkowały a 2b nie wykiełkowały 3. Czy rodzaj podłoża ma wpływ na kiełkowanie nasion fasoli? Nasiona 3a ( pojemnik z ziemią) wykiełkowały wcześniej niż 3b( pojemnik z piaskiem). 4. Czy temperatura wpływa na kiełkowanie nasion fasoli? Nasiona 4a ( w lodówce) nie wykiełkowały a w (temperaturze pokojowej) wykiełkowały
Szóstoklasiści zmagali się z zadaniami w klasowych mistrzostwach matematycznych Kto na ochotnika rozwiąże takie zadanie? Farmer ma pole. To pole jest w kształcie kwadratu. Farmer jeden bok idzie 80 sek, drugi bok też 80 sek., trzeci bok również 80 sek. a czwarty bok idzie 1min i 20 sek. Dlaczego??
Internet to skarbnica wiedzy, ale trzeba umieć z niej korzystać z głową ;-) Czy równoległobok jest trapezem równoramiennym? Odpowiedź uzasadnij w oparciu o definicje, które znajdziesz w Internecie.
Przeczytaj artykuł Najmniejsza wspólna wielokrotność Ile wynosi suma cyfr sumy cyfr liczby 205832 ? Przeczytaj artykuł Najmniejsza wspólna wielokrotność na stronie: www.math.edu.pl/nww#math
CZEGO SIĘ NAUCZYLISMY? Lepiej współpracować w grupie Lepiej wykorzystywać narzędzia TIK tak, aby lekcje stawały się ciekawsze Pisać emaile do swoich nauczycieli z pytaniami lub tak po prostu, żeby zapytać co u nich słychać Dzielić się swoją wiedzą z innymi
Dziękuję za uwagę Koordynator: Anna Małysz