Certyfikaty w systemie ECVET w Edukacji i Szkoleniach w obszarze BUDOWNICTWA Z GLINY (EARTH BUILDING) Poznaj glinę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
WISE Women Integration and Skills for Entrepreneurship Warsztaty 30 czerwca 2006 Katarzyna Doliwa - OPI.
Europejskie instrumenty rozwoju umiejętności zawodowych
XXI Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP Warszawa, maja 2011r.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Tomasz Saryusz-Wolski, Instytut Badań Edukacyjnych
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Jakość, atrakcyjność i elastyczność kształcenia zawodowego Witold Woźniak Kraków, 21 marca 2013.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Szła dzieweczka do laseczka
Mini Słownik popularnych zwrotów
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
E-skill Czym jest e - skill? e – skill to interaktywne szkolenie dla pracowników budowlanych, chcących uzyskać nowe kwalifikacje z zakresu zagadnień.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
DEMO Jak założyć konto na Microsoft Virtual Academy?
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SPAIN. Spanish weather report thermometers barometer Rain gauge Spanish weather report.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) Organizowanie mobilności edukacyjnej Zgierz.
Eksperciecvet.org.pl Przegląd działań zrealizowanych przez Krajowy Zespół Ekspertów ECVET w 2015 r. Stan wdrażania ECVET w Polsce Warszawa 10 grudnia 2015.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Założenia systemu ECVET
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Europass.
This project has been funded with support the European Commission
Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Certyfikaty w systemie ECVET w Edukacji i Szkoleniach w obszarze BUDOWNICTWA Z GLINY (EARTH BUILDING) Poznaj glinę

Rynek budownictwa z gliny w Europie powiększa się… Poszukiwani są wyszkoleni rzemieślnicy i profesjonaliści, którzy posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje w następujących sektorach: Przygotowanie zapraw glinianych i tynków. Produkcja cegieł glinianych. Wznoszenie murów z gliny. Wznoszenie murów z gliny lekkiej. Naprawy i konserwacja budynków z gliny. Projektowanie wnętrz przy pomocy tynków glinianych. Elementy dekoracyjne. Używanie prefabrykowanych produktów z gliny. Prowadzenie biznesu/zarządzanie w sektorze budownictwa z gliny. Od 2012 roku podmioty świadczące usługi edukacyjne i szkoleniowe w obszarze zawodowym, takie jak szkoły zawodowe i organizacje zajmujące się budownictwem z gliny, przeszkoliły trenerów i wydały ponad 500 certyfikatów „Poznaj glinę” (ang. Learn●Earth). Odwiedź bazę danych Learn Earth na: /?page_id=665 aby zobaczyć aktualny stan.

ECVET

Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) pozwala na uznawanie międzynarodowe efektów uczenia się. ECVET był zaprojektowany jako jeden z europejskich instrumentów na zwiększenie uczenia się przez całe życie i uznawanie międzynarodowe kwalifikacji. Źródło: ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie ustanowienia europejskiego systemu transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET). Efekty uczenia się są opisane jasno i zrozumiale i mogą być przeniesione pomiędzy krajami i systemami edukacyjnymi.

ECVET stanowi znaczący pakiet wiedzy, umiejętności i kwalifikacji, które mogą zostać poddane indywidualnym testom i ocenie. Jednostki te mogą się kumulować i można je zaliczać na poczet istniejących kwalifikacji krajowych. Kwalifikacja zawiera się w kilkunastu jednostkach. Dzięki temu słuchacz może zdobyć kwalifikację poprzez zbieranie odpowiednich jednostek, w różnych krajach w różnych kontekstach (formalnie, nieformalnie, poza formalnie), a także szanując narodowe prawo odnoszące się do zbierania jednostek i uznawanie efektów uczenia się. Źródło: ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 18 czerwca 2009 r.w sprawie ustanowienia europejskiego systemu transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) (2009/C 155/02), załącznik II. Co to jest jednostka w efektach uczenia się?

ECVET Wiedza – oznacza efekt przyswajania informacji przez uczenie się. Jest to zbiór faktów, zasad, teorii i praktyk powiązanych z dziedziną pracy czy nauki; w kontekście ERK może być opisana jako teoretyczna lub faktograficzna. Umiejętności oznaczają zdolności do stosowania wiedzy i korzystania z know-how w celu wykonywania zadań i rozwiązywania problemów. Kompetencje oznaczają udowodnioną zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych, okazywaną w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej; w ramach ERK kompetencje określane są w kategoriach autonomii i odpowiedzialności Jak definiujemy wiedzę, umiejętności i kompetencje? Przykład pracy w projekcie: Warsztaty DACUM – warsztaty, czerwiec 2013, BSZ Leipziger Land, projekt PIRATE.

ECVET Seria jednostek w systemie ECVET w budowaniu z gliny mogą tworzyć kwalifikację lub mogą być częścią kwalifikacji w sektorze budownictwa ekologicznego lub budownictwa historycznego. Co to są Jednostki w Efektach uczenia sie? 6sta jednostka ECVET Budownictwa z gliny dla kwalifikacji ‘Projektant tynków glinianych’. Applying clay plaster Surface treatment, maintenance and repair of plasters Decorative elements The business of clay plastering Interior design with clay plaster Preparing clay plaster

ECVET Jednostki są zaprojektowane zgodnie z różnymi poziomami zgodnymi z Europejską Ramą Kwalifikacji. Każdy z 8 poziomów jest zdefiniowany przez zestaw opisów wskazujących efekty uczenia się odpowiednich kwalifikacji dla określonego poziomu. Co to są poziomy?

ECVET The Matrix of ECVET Earthbuilding Units EQF Levels Jednostka Nazwa jednostki / AktywnośćSub Unit M Od surowca do mieszanki (From raw material to mix) P Produkcja cegieł glinianych (Production of earth bricks) B Budowanie z gliny (Building with earth) B technika cob B murarstwo z gliny (earth masonry) B glina ubijana (rammed earth) C Nakładanie tynków glinianych (Applying clay plaster) F Glina ubijana (Formwork rammed earth) R Naprawy i konserwacja (Repair and conservation) R budowanie R tynki gliniane (clay plaster) D Projektowanie z gliną (Design with earth ) O Dekoracyjne elementy z gliny (Decorative elements of earth) E Rynek budownictwa z gliny (Earth building market) Jednostki są aktualnie dostosowane do nazw rynkowych.

ECVET Organizacje z ponad 11 krajów europejskich współpracowały od 2007 roku w różnych zestawieniach i zaprojektowały tę matrycę jednostek i ustanowiły procedury egzaminowania i dokumentacji. Organizacje reprezentowane są przez profesjonalistów w budownictwie z gliny kobiety i mężczyzn, nauczycieli zawodów, badaczy. Pochodzą z krajów: Bułgaria, Cypr, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Portugalii, Słowacji, Serbii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Prace tych grup były możliwe w ramach projektów: Lernpunkt Lehm - Ein europäisches System zur Identifizierung, Bewertung und Anerkennung von Kompetenzen im Lehmbau, Project No: DE/07/LLP- LdV/TOI/ ( ). LearnWithClay Partnership, Project No: DE2-LEO ( ). PIRATE - Provide Instructions and Resources for Assessment and Training in Earthbuilding, Project no: LLP FR- LEONARDO-LMP ( ). New Partners for ECVET Earth Building, Project No: 2013-DE2- LEO ( ). Kto stworzył system ECVET dla Budownictwa z gliny i opisał jednostki?

ECVET Jak korzystać z systemu ECVET w budowaniu z giny? ECVET w budowaniu z gliny: + Ułatwia uczenie się przez całe życie. ECVET w budowaniu z gliny oferuje możliwości egzaminowania i zbierania kwalifikacji w małych, dostępnych jednostkach na różnych poziomach. + Wspiera mobilność. Ucz się i podróżuj, bierz udział w kursach i przejdź egzamin w organizacji należącej do partnerstwa „Poznaj glinę” (ang. Learn●Earth) w całej Europie. ECVET pozwala na przenoszenie kwalifikacji zdobytych w jednym kraju do innego kraju.

ECVET Jednostki uczenia się i materiały szkoleniowe są przetłumaczone na wiele języków europejskich. ECVET efekty uczenia się są dostępne w 13 językach: Bułgarski, Czeski, Niemiecki, Grecki, Angielski, Estoński, Francuski, Włoski, Polski, Portugalski, Sebrski, Hiszpański i Słowacki. Jednostki systemu ECVET w Budowaniu z gliny są dostępne na stronach : s.org/ (under construction)

ECVET Zasady i narzędzia dla egzaminów w systemie ECVET These documents will be available at the ECVET Earth Building TOOLBOX, They are currently available at ECVET Earthbuilding Handbook No IV. A guide for assessment organisers. Download: e_id=90. 1.Jak połączyć edukację i szkolenia z egzaminowaniem. 2. Jak przygotować egzamin. 3. Dokumentowanie egzaminu i jego rezultatów. Narzędzia: - Lista kontrolna organizatora egzaminu. - Kwestionariusz ocenianego przed egzaminem. - Kwestionariusz wspierający ocenianego. - Rekomendacje dla trenerów. - Wskazówki dla egzaminatorów. - Kryteria dla egzaminatorów i metoda pracy. - Karty pracy egzaminatorów.

ECVET Example of a Certificate of Approval for the Unit Applying Clay Plaster Level 3.

ECVET Where to find further information? general information about ECVET and EQF: using ECVET in Mobility: ECVET Earthbuilding and clay plastering: ECVET Earthbuilding and earth masonry, cob building and rammed earth: Visit the toolbox Learn●Earth tool box soon at our web web portal: View the film Clay Plaster – come and learn made by Northern Plaster Project:

Partnerstwo Poznaj glinę The Learn●Earth Partnership * * kiedyś LearnWithClay – Partnership.

Organizacje podpisujące porozumienie partnerstwa Poznaj glinę - Zgadzają się na wymagania zawarte w Obszarze jakości edukacji i szkoleń. - Potwierdza aplikowanie do partnerstwa i do przeprowadzania egzaminów i wydawania certyfikatów zgodnie z zestawem narzędzi ECVET Earthbuilding TOOLBOX (kiedyś podręczniki I-IV). - Zgadza się zapisywać informacje bazie danych PoznajGlinę. - Przyznaje zdającym pozytywnie egzamin certyfikat zdania egzaminu PoznajGlinę lub certyfikat uczestnictwa. - Potwierdza, że efekty uczenia się są możliwe do przenoszenia pomiędzy partnerami. Partnerstwo Poznaj●Glinę

Join the LearnEarth Partnership Ask a LearnEarth partner organisation of your choice to act a representative partner for the application process. 1.Fill in the application form. 2.The written application will be assessed by the representative partner. 3.On-site assessment of applicant organisation. 4.Signing of the MoU. Partnerstwo Poznaj●Glinę

Tomorrow: the partnership LearnEarth has many languages and faces APPRENDER ● TERRA (IT) FORMANDO ● TIERRA(ES) APRENDER ● TERRA (PT) Learn●Earth (UK) POZNAJ ● GLINĘ (PL) UČITI ● ZEMLJI(RS) POZNAJ ● HLINU (SK) POZNEJ ● HLÍNU (CZ) LERN ● LEHM (DE) KUNNA ● LERA (SW) SAVI ● OPPIA (FIN) Acquis ● Terre(FR) КРЕДИТНИ ● ГЛИНА(BG) ΓΕΩ ● ΜΟΡΦΩΣΙΣ (CY) Partnerstwo Poznaj●Glinę

July 2015 This presentation has been worked out within the project ‘New members for ECVET Earth Building’, Project No: DE2-LEO The project is carried out with financial support from the Lifelong Learning Program of the European Commission. This presentation reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. Partnerstwo Poznaj●Glinę