BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA I INTERNETU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Advertisements

Dzień bezpiecznego internetu 2011
Bezpieczny w Internecie
opracowała Justyna Tokarz
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
Co to jest TIK?.
Dziecko bezpieczne w sieci
Powiedz STOP cyberprzemocy !
Bezpieczni w komputerowym świecie
Technologia informacyjna
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
BEZPIECZNY INTERNET „Internet, podobnie jak inne narzędzia komunikacji, jest środkiem, a nie celem samym w sobie.” Jan Paweł II~ Orędzie na XXXVI Światowy.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Wprowadzenie w tematykę konferencji
„Komputer w życiu człowieka”
BEZPIECZNIE W SIECI.
Bezpieczny internet.
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
CYBERPRZEMOCY !!!.
Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.
Bądź bezpieczny w internecie
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Metody komunikacji.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZKODLIWE TREŚCI ONLINE Szkodliwe treści to takie materiały, które mogą: wywoływać negatywne emocje u odbiorcy lub promować niebezpieczne zachowania. Można.
Przygotował Sebastian Bożek Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich Technikum Gastronomiczno-Hotelarskie nr 2 im. prof. Stanisława Bergera.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Aleksander Kuliński klasa II A
Razem zmieniamy internet na lepsze!
BEZPIECZNY INTERNET.
Internet to nie tylko gry
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Daniel Trzeszczyński IIIB
BEZPIECZNY INTERNET !.
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA, A ROLA I MIEJSCE NOWYCH TECHNOLOGII W PROCESACH POZNAWCZYCH.
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
JJ KURSY Zasada poglądowości
Zapis prezentacji:

BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA I INTERNETU dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA I INTERNETU

Dzieci do 6 roku życia nie powinny korzystać z gier komputerowych. dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Uwaga! Dzieci przed ukończeniem 2 roku życia nie powinny w ogóle oglądać telewizji. - okres tworzenia struktur neuronowych odpowiedzialnych za rozwój mowy i socjalizację. Dzieci do 6 roku życia nie powinny korzystać z gier komputerowych. - w tym okresie malują, rysują, wycinają, co sprzyja tworzeniu struktur neuronowych odpowiedzialnych za motorykę.

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Kursy multimedialne www.uz.zgora.pl/~jjedrycz

MULTIMEDIA MULTIMEDIALNOŚĆ KOMUNIKACYJNOŚĆ HIPERTEKSTOWOŚĆ dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Kursy e-learningowe tworzone z zastosowaniem multimediów MULTIMEDIA MULTIMEDIALNOŚĆ KOMUNIKACYJNOŚĆ HIPERTEKSTOWOŚĆ INTERAKTYWNOŚĆ D. De Kerckhove, Inteligencja otwarta, Wyd. Mikom, Warszawa 2001

Forma przekazu Czas Treść przekazu Multimedialność dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Multimedialność Multimedia - zagrożenia Telewizor i komputer substytutem rodziców Forma przekazu - bajka ≠ bajka telewizyjna, - zanik wyobraźni, - załamanie przerwy między bodźcem a reakcją, - nieświadome naśladownictwo mięśniowe, - krótkie spojrzenia. Czas - zaniedbywanie obowiązków, - wady postawy, wzroku, nieprawidłowa socjalizacja. Treść przekazu - fragmentacja, - natychmiastowość.

Treść przekazu Multimedialność dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Multimedialność Multimedia - zagrożenia Treść przekazu Istnieje bardzo wiele aplikacji filtrujących i blokujących dostęp do nieodpowiednich treści w Internecie. Niestety każdą z nich można w określony sposób obejść. Obowiązkiem rodziców jest zatem ukształtowanie odpowiedniego „filtra w mózgu dziecka” (zespołu norm i wartości), aby samo unikało tego, co nie jest dla niego odpowiednie.

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Hipertekstowość Multimedia - zagrożenia Hipertekst jako naturalna – przyjazna człowiekowi struktura informacji - prosty sposób docierania do wszelkich treści (najczęściej niepożądanych), - fragmentaryczne poznawanie źródeł , - bezmyślne opracowywanie materiałów, - podatność na manipulację (przyjmowanie cudzych poglądów jako własne), - odchodzenie od głównego nurtu poszukiwań, - piractwo komputerowe i łamanie praw autorskich – na co uważać.

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Interaktywność Multimedia - zagrożenia Interaktywność – dialog prowadzony z komputerem (wzajemny wpływ). Możliwość wpływania na losy bohaterów gier komputerowych. Możliwość kreowania wirtualnych światów oraz pełna władza nad zamieszkującymi je bohaterami - bardzo uzależnia. Objawy uzależnienia są identyczne jak w przypadku uzależnień od środków chemicznych. Analogiczny proces leczenia. Świat wirtualny staje się ważniejszy od rzeczywistego. W najbliższych latach czeka nas kolejna rewolucja. Oprócz świata wirtualnego upowszechniona zostanie technologia rozszerzonej rzeczywistości.

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Komunikacyjność Multimedia - zagrożenia Komunikacja międzyludzka poprzez media Gry online – bardzo atrakcyjne: inteligentny przeciwnik, możliwość prowadzenia prawdziwego dialogu. Kontakt z niebezpiecznymi osobami - niezgodność wieku, pedofilia (ogromna skala!), wyłudzanie danych. Niebezpieczne portale społecznościowe. Cyberprzemoc.

Komunikacyjność Cyberprzemoc dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Komunikacyjność Multimedia - zagrożenia Cyberprzemoc

www.sieciaki.pl www.kidprotect.pl www.dzieckowsieci.fdn.pl dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Pomoc i profilaktyka www.sieciaki.pl www.kidprotect.pl www.dzieckowsieci.fdn.pl Bezpieczne dziecko Stop cyberprzemocy Bezpieczny Internet www.poradnia-psychped.pl

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Pomoc i profilaktyka - adresy www.poradnia-psychped.pl Poradnia Młodzieżowa i Rodzinna Towarzystwa Rozwoju Rodziny  ul. Energetyków 2  Wtorek 15.30 - 19.00 Czwartek 15.00 - 19.00  tel.: 328 29 77, 328 29 78  Stowarzyszenie do Walki z Dziecięcą Pornografią i Prostytucją PRO-ECPAT  ul. Energetyków 2  tel.: 328 29 77, 328 29 78 

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Multimedia w edukacji Zasada poglądowości Ilustracja procesów i zjawisk niemożliwych do pokazania w sposób naturalny Prezentowanie wydarzeń i zjawisk odległych w czasie i przestrzeni Sytuacje dydaktyczne wymagające upoglądowienia Ukazywanie procesów i zjawisk niebezpiecznych Wywoływanie odpowiedniego nastawienia do nauki poprzez stosowanie mediów w sytuacjach, w których można bawiąc uczyć Ilustrowanie treści złożonych o wysokim stopniu abstrakcji

dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti. uz. zgora dr Jacek Jędryczkowski jjedrycz@kmti.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych UZ (1) Tytuł (2) Rozwój (3) JJedrycz (4) Multimedia (5) Multimedialność (6) Symbole (7) Hipertekstowość (8) Interaktywność (9) Komunikacyjność (10) Cyberprzemoc (11) Organizacje (12) Adresy (13) MM w nauce (14) Koniec Koniec Uniwersytet Zielonogórski: www.uz.zgora.pl Katedra Mediów i Technologii Informacyjnych: www.kmti.uz.zgora.pl Jacek Jędryczkowski: www.uz.zgora.pl/~jjedrycz