KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rozpoznajemy wielokąty.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Jakie jest pole kwadratu?
narzędzie w językowych pracach projektowych
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Bawią, uczą, rozwijają..
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Praktyka w ramach projektu
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
„Klucz do uczenia się” L.Wygotskiego
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
- Agnieszka Janiszewska
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Cele kształcenia.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Praca w zespole.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Ewa Palamer-Kabacińska
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rozpoznajemy wielokąty.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...” Opracowanie prezentacji: mgr Urszula Komur

Klucz do uczenia się Teoria poznania i nauczania Lwa Wygotskiego, zakłada, że w procesie edukacji dzieci najważniejszy element stanowi rozwinięcie umiejętności uczenia się, czyli przygotowywanie do korzystania ze swojego potencjału umysłowego. Dzięki ukształtowaniu samoregulacji dziecko nabywa zdolność kierowania własnymi myślami w sposób świadomy, celowy i zaplanowany po to, aby przejść do trudniejszych zadań. 

Klucz do uczenia się Program "Klucz do uczenia się" rozwija u dziecka wszystkie rodzaje inteligencji, koncentruje się również na rozwoju kreatywności, czyli umiejętności znajdowania oryginalnych rozwiązań problemów. Konstrukcja programu umożliwia tworzenie warunków do podejmowania przez dziecko wyzwań, których realizacja sprawia przyjemność i motywuje do dalszej pracy, zapewnia satysfakcję uczestnictwa w pełnej niespodzianek przygodzie, wyzwala kreatywność, ćwiczy posiadane i nowe kompetencje. Program pozwala dziecku posiąść i w wybrany sposób stosować narzędzia niezbędne do poznawania świata, zdobywania wiedzy i umiejętności, osiągania celów. /źródło: Program Projektu/

Matematyka sensoryczna Sesja 1 „Ukryj myszkę”

„Ukryj myszkę”

Matematyka sensoryczna Sesja 3 „Królestwo figur figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików”

„Królestwo figur – figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików”

Matematyka sensoryczna Sesja 4 „Ratowanie piskląt”

„Ratowanie piskląt”

Matematyka sensoryczna Sesja 6 „Królestwo figur – chusteczki dla figurkowych ludzików”

„Królestwo figur – chusteczki dla figurkowych ludzików”

Matematyka sensoryczna Sesja 9 „Wieże”

„Wieże”

Matematyka sensoryczna Sesja 10 „Zabawa w chowanego”

„Zabawa w chowanego”

Matematyka sensoryczna Sesja 11 „Figurkowe ludziki idą spać”

„Figurkowe ludziki idą spać”

Matematyka sensoryczna Sesja 12 „Tęczowa loteria z obrazkami”

„Tęczowa loteria z obrazkami”

„Tęczowa loteria z obrazkami”

Matematyka sensoryczna Sesja 17 „Rodziny figur – koła i owale”

„Rodziny figur – koła i owale”

Matematyka sensoryczna Sesja 22 „Rodziny figur – trójkąty, kwadraty i prostokąty”

„Rodziny figur – trójkąty, kwadraty i prostokąty”

Dziękuję za uwagę 