Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Prowadzący: Hubert Nowak
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Wydział Zarządzania PROW
Zlecenie i wybór wykonawcy
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
1 SOLID Udzielanie zamówień Szkolenie Udzielanie zamówień Umowa finansowa (dotychczasowa forma): W przypadku konieczności zawierania umów z.
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Realizacja umowy w ramach POIG
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
ZMIANY PROCEDUR w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego PROW na lata Seminarium informacyjno-promocyjne.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Spotkanie Informacyjno- konsultacyjne w zakresie rozliczania operacji w ramach działania Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Wydział Zarządzania PROW
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”
Stosowanie Ustawy Prawo zamówień publicznych w ramach PROW 2007 – kontrole administracyjne Warszawa, grudzień 2014 r. Bronisław Pietrala 1.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Jak udzielać zamówienia w oparciu o Wytyczne IZ RPO WP na lata w sprawie udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do.
ZAMÓWIENIA W PROJEKTACH REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZU AZYLU, MIGRACJI I INTRGRACJI.
Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW Krystyna Grygiel Zastępca Dyrektora Wydziału Obszarów Wiejskich.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Podtytuł prezentacji Piotr Makuch Dyrektor Departamentu Kontroli Przedsięwzięć Przygotowanie Wniosku o Dofinansowanie pod kątem wymagań procedur zawierania.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zasady konkurencyjności przy realizacji zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał opracowany przez Departament Rozwoju Obszarów.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Kierownik Wydziału Kontroli
Kierownik Wydziału Kontroli
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013

Beneficjent zobowiązany jest do: ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości; dołożenia wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak bezstronności i obiektywności w wypełnianiu zadań objętych umową o przyznanie pomocy. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 1

Beneficjent jest zobowiązany stosować przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013, poz. 907, z późn. zm.), do udzielania zamówień publicznych w ramach operacji, w przypadku gdy wymóg jej stosowania wynika z tej ustawy, w szczególności z art. 3 ustawy Pzp. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 2

Jeżeli beneficjent nie jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy Pzp lub jest zwolniony z ich stosowania na mocy przepisów ustawy Pzp, zobowiązuje się go do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowalnych z zachowaniem zasad obowiązujących przy udzielaniu zamówień na zasadach zapytań ofertowych. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 3

KWOTA PODMIOT Zamówienia poniżej euro Zamówienia powyżej euro Beneficjenci ustawowo zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Pzp zapytania ofertowezamówienia publiczne Beneficjenci, którzy nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Pzp zapytania ofertowe

Wartość zamówień publicznych oraz zamówień udzielanych na zasadach zapytań ofertowych ustalana jest zgodnie ze średnim kursem złotego w stosunku do euro określonym przez Prezesa Rady Ministrów w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy Pzp obowiązującego na dzień dokonywania szacowania wartości zamówienia.

umów z zakresu prawa pracy, umów cywilnoprawnych (np. umowa zlecenia, umowa o dzieło) zawieranych z wykładowcami, rozliczanych w ramach wynagrodzenia kadry dydaktycznej, najmu pomieszczeń lub bazy dydaktyczno- lokalowej. Umowa o przyznanie pomocy § 9. ust. 5

1. zapytania ofertowe należy wysłać do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców; 2. w celu zwiększenia konkurencyjności, beneficjent może zamieścić informację o przeprowadzanym postępowaniu na swojej stronie internetowej, w prasie itp.; 3. w przypadku, gdy na rynku nie istnieje trzech potencjalnych wykonawców zamówienia, beneficjent jest zobowiązany do złożenia oświadczenia informującego o tym fakcie;

4. w uzasadnionych przypadkach, gdy wynika to ze specyfiki zamawianych towarów lub usług, możliwe jest przedłożenie zapytania ofertowego wysłanego do jednego wykonawcy i jednej odpowiadającej mu oferty; 5. zasadę konkurencyjności uznaje się za spełnioną, jeśli beneficjent otrzyma co najmniej jedną ofertę, w wyniku przeprowadzenia postępowania zgodnie z pkt. 1 lub zgodnie z pkt. 1 i 2, z zastrzeżeniem pkt. 3 i 4;

6. w sytuacji, gdy mimo prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia dwukrotnie postępowania zgodnie z pkt. 1 lub zgodnie z pkt. 1 i 2, beneficjent nie otrzyma żadnej oferty, złożone oferty będą za drogie lub nie będą spełniały wymogów zapytania ofertowego, może on, bez istotnej zmiany pierwotnych warunków zamówienia, nabyć towar lub usługę na rynku u dowolnego wykonawcy. Powody niewybrania oferty należy opisać w protokołach z postępowania i przedłożyć w Fundacji. W takim przypadku zasadę konkurencyjności uważa się za spełnioną.

Zapytania ofertowe mogą być przekazane : Oferty mogą być złożone: faksem- listem poleconym pocztą kurierską drogą elektroniczną- złożone osobiste Konieczność dokumentowania przekazania zapytań ofertowych.

prawidłowy opis przedmiotu zamówienia prawidłowe określenie kryteriów oceny ofert oferta musi odpowiadać zapytaniu ofertowemu wybór najkorzystniejszej oferty musi być udokumentowany protokołem oferta musi być ważna na dzień zakupu towaru lub usług cena podana w ofercie nie może zawierać kosztów ubezpieczenia, cła i akcyzy

gdy konieczne będzie rozwiązanie umowy z oferentem wybranym w trybie zapytania ofertowego, beneficjent przeprowadza nowe postępowanie ofertowe na niezrealizowaną część pierwotnego zamówienia; w uzasadnionych przypadkach beneficjent dla zabezpieczenia płynności realizacji operacji może: nabyć niezbędne towary lub usługi na rynku u dowolnego wykonawcy (pisemne wyjaśnienie), na pozostałą część niezrealizowanej umowy ws. zamówienia przeprowadza nowe postępowanie w trybie zapytania ofertowego.

Beneficjent zobowiązany jest do złożenia w Fundacji kopii dokumentacji, która powinna być: kompletna, uporządkowana, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę pełniącą funkcję kierownika zamawiającego lub przez osobę przez niego upoważnioną.

Na każdej stronie dokumentacji należy umieścić klauzulę "za zgodność z oryginałem" wraz z parafą i pieczątką imienną osoby potwierdzającej lub z czytelnym podpisem osoby potwierdzającej. Do dokumentacji należy dołączyć upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem.

Po udzieleniu zamówienia publicznego: niezwłocznie po zawarciu umowy o przyznanie pomocy, w przypadku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakończonego przed dniem jej zawarcia; niezwłocznie po dniu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku postępowania zakończonego po dniu zawarcia umowy o przyznanie pomocy. Po udzieleniu zamówień w trybie zapytań ofertowych: niezwłocznie po zakończeniu etapu, ale przed złożeniem wniosku o płatność.

Beneficjent składa w Fundacji: komplet dokumentów z każdego przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia wykaz przeprowadzonych postępowań w trybie zapytań ofertowych w wersji papierowej i elektronicznej odpowiednio ponumerowane kopie zapytań ofertowych potwierdzone za zgodność z oryginałem z potwierdzeniem ich wysłania i odpowiadające im oferty na zakup lub wykonanie zadania w ramach realizacji operacji, protokoły z wyboru najkorzystniejszych ofert, upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem.

Beneficjent składa w Fundacji komplet dokumentów z każdego przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym: Dokumenty przewidziane w ustawie Pzp Otrzymane oferty Korespondencję z wykonawcami Inne dokumenty związane z postępowaniem Upoważnienie do poświadczania za zgodność z oryginałem

Beneficjent składa: protokoły z kolejno unieważnionych postępowań, zawierające podstawę prawną i odpowiednie uzasadnienie faktyczne (brak ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) lub kompletną dokumentację związaną z unieważnionymi postępowaniami (odrzucenie wszystkich złożonych ofert, ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia) (jeśli dotyczy).

Ocena FAPA konieczność uzyskania opinii konieczność poproszenia o uzupełnienie wynik pozytywny = koniec oceny wynik negatywny = koniec oceny lub: wniosek o ponowną ocenę Ocena FAPA konieczność uzyskania opinii konieczność poproszenia o uzupełnienie wynik pozytywny = koniec oceny wynik negatywny = koniec oceny

Fundacja uzna za niekwalifikowalne koszty operacji objęte przeprowadzonym postępowaniem w przypadku: niezłożenia dokumentacji dotyczącej tego postępowania albo negatywnej oceny tego postępowania. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 12 Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania są niekwalifikowalne. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 13

Beneficjent jest zobowiązany do poinformowania Fundacji o występujących powiązaniach kapitałowych oraz osobowych łączących strony postępowania. Umowa o przyznanie pomocy § 10. ust. 15

Dziękuję za uwagę. Joanna Parzydeł ZKMiA