ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 1 21.04.2009 Poznań, Euro-Reklama.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Inna reklama. Alternatywne reklamy prasowe (znalezione i wymyślone)
Krzyżówki Dodatek Super Expressu.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
SIĘGNIJ PO WIĘCEJ promocja kształcenia ustawicznego dla dorosłych w formach szkolnych.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Katedra Marketingu Usług
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
Kolor i wielkość reklamy
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
PREZENTACJA PLATFORMY
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Kampania wizerunkowa Polski przed
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Metodologia badań wydatków reklamowych
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Technik Organizacji Reklamy
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Oferta działań ambientowych
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Bartłomiej Zieliński Daniel Celmer 3 TOR
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Super Express dziennik XXI wieku. Super Express - lider w swojej klasie ! formą unikatowa wśród dzienników ogólnopolskich czytelnictwem wiodąca pozycja.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Agencjasukurs Oferta reklamowa 2012/13 agencjasukurs Oferta reklamowa Kwartalnik skomputeryzowanych nauczycieli bibliotekarzy OFERTA REKLAMOWA Biblioteka.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
Okno na Hooptymistyczny świat
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zapis prezentacji:

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Poznań, Euro-Reklama

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – co to jest POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – gdzie to już funkcjonuje POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – jak to działa POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – po co mi to/ jaką korzyść będę miał JA - mój KLIENT POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – ile to kosztuje/ jakie są koszty dotarcia CPT/ CPC POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – FAKTYCZNIE WIDZIAŁEM – ROZUMIEM – ZASTANOWIĘ SIĘ - jest OK. – PRZEŚLIJ UMOWĘ/ ZLECENIE = KUPUJĘ 2

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Planuję kampanię…/dla.../od … do … - co mi możecie zaproponować ? Ustalanie szczegółów kampanii – główny cel: co/ jak/ gdzie/ dlaczego/ do kogo/ jak często/ przykłady innych kampanii/ czemu tak drogo … itp. Wasze argumenty są dla mnie/ naszego Klienta ok. - przekonaliście mnie/ nas – POSTV/ DOOH jest umieszczony w media mix do tej kampanii/ skorzystamy z Waszych rozwiązań 3

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Kontekst/ założenia kampanii produkt nośnik kreacja Bliski kontakt z grupą docelową – nośnik jest tam gdzie jest Klient, do którego chcemy dotrzeć – wiele nośników w określonych miejscach = możliwość segmentacji grup docelowych. Standard nośników w sieci = jakość = korzyść dla reklamodawcy = gwarancja, że zawsze jest tak samo Lokalizacja nośnika = wysoka zauważalność – w niektórych przypadkach – 100% ze względu na brak innych form reklamy Zaskoczenie - działa tylko za pierwszym razem, ale za to bardzo skutecznie – aby Klient po raz kolejny chciał konsumować nasz nośnik możemy podarować mu wartość dodaną ( informacja, edukacja, bonus itp. ). Możliwość szybkiej reakcji na potrzeby Klienta - daje możliwość ciekawych rozwiązań kreatywnych, ale przede wszystkim zwiększa zapamiętywalność tego, co Klient chce komunikować. Klimat nośnika – nośniki występują w określonych miejscach. Jeśli przekazowi reklamowemu towarzyszy przyjemna aura wytworzona przez miejsce, w którym następuje kontakt z reklamą, to jest to dodatkowy plus dla reklamodawcy. 4

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Od momentu wejścia na rynek – przez prawie 3 lata, wydawca Manager Magazin regularnie co miesiąc korzystał z nośników DOOH/ POSTV w salonach prasowych jako wiodącego medium w punktach sprzedaży. Dla każdego numeru zawierającego dodatek tematyczny lub inny ważny temat, DOOH/ POSTV było elementem media- mixu – radio, TV, internet, prasa. W takim przypadku, spot na POSTV był zawsze taki sam jak spot do TV z tym, że lektor był zamieniany na napisy. Gdyby niemiecki właściciel nie wycofał się z polskiego rynku, DOOH/ POSTV byłoby nadal wiodącym medium w punktach sprzedaży i innych miejscach, gdzie nośnik był ściśle dopasowany do grupy docelowej magazynu. 5

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH - założenia do kampanii kolekcji muzycznej Grupa celu: wykształcenie wyższe Demografia/status społeczny Dane TGI wskazują, że osoby, które mogą być zainteresowane koncertami muzycznymi w Polsce, to grupa wyraźnie o wyższych aspiracjach. W większości są to osoby w wieku lat, mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców. Status zawodowy wskazuje najwyższą kadrę zarządzającą i pracowników umysłowych. Gwarantuje to, że potencjalni nabywcy zarabiają dużo powyżej średniej krajowej. Z deklaracji wynika, że osoby zainteresowane koncertami to najczęściej osoby samodzielne, mieszkające samotnie (single) lub małżeństwa ale bez dzieci. Pobieżna analiza grupy pokazuje, że kolekcja jest kierowana do innej grupy niż core target Polska the Times – potencjalni czytelnicy Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej. Stąd kolekcja ma charakter penetracji core group definiowanych dla konkurentów. Budżet: TV około 230 pln netto (70 GRP), Internet 60 pln netto, stacje lokalne 60 pln netto, DOOH MEDIA – 150 pln netto 6

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Insert był dostępny tylko jeden dzień sprzedaży – inserty do gazety był płatny 7

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Insert był dostępny tylko jeden dzień sprzedaży – inserty do gazety był płatny 8

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Wnioski z kampanii UPC w sieci SATURN - ARKADIA 1.Odwiedzanie Saturn a znajomość marek TV płatnej. Klienci Saturna zdecydowanie częściej spontanicznie wymieniają UPC jako markę TV płatnej niż osoby nie odwiedzające tego sklepu. Jednocześnie odwiedzenie Saturna nie wpływa istotnie na znajomość innych marek (poza TVP). Klienci nie odwiedzający Saturna częściej twierdzili, że nie znają żadnych marek TV płatnej. Można więc powiedzieć, że odwiedzenie Saturna: – Pozytywnie wpływało na znajomość spontaniczną marki UPC – Zmniejszało poziom nieznajomości marek TV płatnej na rzecz UPC. 9

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Wnioski z kampanii UPC w sieci SATURN - ARKADIA 2. Zauważalność reklam/ promocji TV płatnej w Arkadii Ponad trzy czwarte badanych będąc w Arkadii, nie zauważyło żadnych akcji promocyjnych TV płatnej ( były prowadzone ). Klienci Saturna rzadziej zauważali reklamy lub materiały promocyjne dostawców TV płatnej. Klienci Saturna zauważający reklamy częściej deklarowali, że widzieli reklamę UPC Główne wnioski Odwiedzenie Saturna pozytywnie wpływało na poziom znajomości spontanicznej UPC: – Znajomość wyższa o 12 pp w porównaniu do osób nie odwiedzających Saturna reklamy w Saturnie działały na klientów nieświadomie: – wpływały na brand awareness, choć Klienci w niewielkim stopniu byli świadomi kontaktu z nimi. 10

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 11 Kampania obejmowała ciągłą komunikację telewizorów LCD Samsung z dwoma rodzajami contentu: spoty produktowe i content neutrealny. Tego typu kampania była prowadzona tylko w tej sieci

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Klient: Lukas Bank, Akcja: komunikacja konkursu na Politechnice Wrocławskiej, Media: Bluetooth, plakaty, osoby z agencji reklamowej, Czas pracy urządzenia Blue-Mobile: 5,5 h, Ile % obecnych osób otrzymało pytanie: 17,38%, Ile % osób zaakceptowało treść: 30,22%, Ile % osób zgłosiło się i otrzymało kupon rabatowy: 5,25%, Klient: Play, Akcja: Sensation White, Media: Bluetooth, plakaty, Czas pracy urządzenia Blue-Mobile: 3 h Ile % obecnych osób otrzymało pytanie: 13,6% Ile % osób zaakceptowało treść: 14,63% Ile % osób zgłosiło się i otrzymało kupon rabatowy: 1,99% Klient: 1 minute – convinience store Akcja: centrum handlowe, centrum miasta, metro – zbadanie potencjału osób z włączonym bluetoothem i ich reakcja na taką formę reklamy Media: Bluetooth Czas pracy urządzenia Blue-Mobile– 7 dni Ile osób otrzymało pytanie – Ile osób zaakceptowało treść:

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 13

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 14

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 15

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 16

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 17

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 18

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 19

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 20

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 21

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 22

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 23

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 24

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 25

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 26

ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Dziękuję za uwagę 27