ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Poznań, Euro-Reklama
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – co to jest POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – gdzie to już funkcjonuje POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – jak to działa POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – po co mi to/ jaką korzyść będę miał JA - mój KLIENT POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – ile to kosztuje/ jakie są koszty dotarcia CPT/ CPC POSTV/ DDS/ DOOH MEDIA – FAKTYCZNIE WIDZIAŁEM – ROZUMIEM – ZASTANOWIĘ SIĘ - jest OK. – PRZEŚLIJ UMOWĘ/ ZLECENIE = KUPUJĘ 2
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Planuję kampanię…/dla.../od … do … - co mi możecie zaproponować ? Ustalanie szczegółów kampanii – główny cel: co/ jak/ gdzie/ dlaczego/ do kogo/ jak często/ przykłady innych kampanii/ czemu tak drogo … itp. Wasze argumenty są dla mnie/ naszego Klienta ok. - przekonaliście mnie/ nas – POSTV/ DOOH jest umieszczony w media mix do tej kampanii/ skorzystamy z Waszych rozwiązań 3
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Kontekst/ założenia kampanii produkt nośnik kreacja Bliski kontakt z grupą docelową – nośnik jest tam gdzie jest Klient, do którego chcemy dotrzeć – wiele nośników w określonych miejscach = możliwość segmentacji grup docelowych. Standard nośników w sieci = jakość = korzyść dla reklamodawcy = gwarancja, że zawsze jest tak samo Lokalizacja nośnika = wysoka zauważalność – w niektórych przypadkach – 100% ze względu na brak innych form reklamy Zaskoczenie - działa tylko za pierwszym razem, ale za to bardzo skutecznie – aby Klient po raz kolejny chciał konsumować nasz nośnik możemy podarować mu wartość dodaną ( informacja, edukacja, bonus itp. ). Możliwość szybkiej reakcji na potrzeby Klienta - daje możliwość ciekawych rozwiązań kreatywnych, ale przede wszystkim zwiększa zapamiętywalność tego, co Klient chce komunikować. Klimat nośnika – nośniki występują w określonych miejscach. Jeśli przekazowi reklamowemu towarzyszy przyjemna aura wytworzona przez miejsce, w którym następuje kontakt z reklamą, to jest to dodatkowy plus dla reklamodawcy. 4
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Od momentu wejścia na rynek – przez prawie 3 lata, wydawca Manager Magazin regularnie co miesiąc korzystał z nośników DOOH/ POSTV w salonach prasowych jako wiodącego medium w punktach sprzedaży. Dla każdego numeru zawierającego dodatek tematyczny lub inny ważny temat, DOOH/ POSTV było elementem media- mixu – radio, TV, internet, prasa. W takim przypadku, spot na POSTV był zawsze taki sam jak spot do TV z tym, że lektor był zamieniany na napisy. Gdyby niemiecki właściciel nie wycofał się z polskiego rynku, DOOH/ POSTV byłoby nadal wiodącym medium w punktach sprzedaży i innych miejscach, gdzie nośnik był ściśle dopasowany do grupy docelowej magazynu. 5
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH - założenia do kampanii kolekcji muzycznej Grupa celu: wykształcenie wyższe Demografia/status społeczny Dane TGI wskazują, że osoby, które mogą być zainteresowane koncertami muzycznymi w Polsce, to grupa wyraźnie o wyższych aspiracjach. W większości są to osoby w wieku lat, mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców. Status zawodowy wskazuje najwyższą kadrę zarządzającą i pracowników umysłowych. Gwarantuje to, że potencjalni nabywcy zarabiają dużo powyżej średniej krajowej. Z deklaracji wynika, że osoby zainteresowane koncertami to najczęściej osoby samodzielne, mieszkające samotnie (single) lub małżeństwa ale bez dzieci. Pobieżna analiza grupy pokazuje, że kolekcja jest kierowana do innej grupy niż core target Polska the Times – potencjalni czytelnicy Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej. Stąd kolekcja ma charakter penetracji core group definiowanych dla konkurentów. Budżet: TV około 230 pln netto (70 GRP), Internet 60 pln netto, stacje lokalne 60 pln netto, DOOH MEDIA – 150 pln netto 6
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Insert był dostępny tylko jeden dzień sprzedaży – inserty do gazety był płatny 7
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Insert był dostępny tylko jeden dzień sprzedaży – inserty do gazety był płatny 8
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Wnioski z kampanii UPC w sieci SATURN - ARKADIA 1.Odwiedzanie Saturn a znajomość marek TV płatnej. Klienci Saturna zdecydowanie częściej spontanicznie wymieniają UPC jako markę TV płatnej niż osoby nie odwiedzające tego sklepu. Jednocześnie odwiedzenie Saturna nie wpływa istotnie na znajomość innych marek (poza TVP). Klienci nie odwiedzający Saturna częściej twierdzili, że nie znają żadnych marek TV płatnej. Można więc powiedzieć, że odwiedzenie Saturna: – Pozytywnie wpływało na znajomość spontaniczną marki UPC – Zmniejszało poziom nieznajomości marek TV płatnej na rzecz UPC. 9
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Wnioski z kampanii UPC w sieci SATURN - ARKADIA 2. Zauważalność reklam/ promocji TV płatnej w Arkadii Ponad trzy czwarte badanych będąc w Arkadii, nie zauważyło żadnych akcji promocyjnych TV płatnej ( były prowadzone ). Klienci Saturna rzadziej zauważali reklamy lub materiały promocyjne dostawców TV płatnej. Klienci Saturna zauważający reklamy częściej deklarowali, że widzieli reklamę UPC Główne wnioski Odwiedzenie Saturna pozytywnie wpływało na poziom znajomości spontanicznej UPC: – Znajomość wyższa o 12 pp w porównaniu do osób nie odwiedzających Saturna reklamy w Saturnie działały na klientów nieświadomie: – wpływały na brand awareness, choć Klienci w niewielkim stopniu byli świadomi kontaktu z nimi. 10
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 11 Kampania obejmowała ciągłą komunikację telewizorów LCD Samsung z dwoma rodzajami contentu: spoty produktowe i content neutrealny. Tego typu kampania była prowadzona tylko w tej sieci
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Klient: Lukas Bank, Akcja: komunikacja konkursu na Politechnice Wrocławskiej, Media: Bluetooth, plakaty, osoby z agencji reklamowej, Czas pracy urządzenia Blue-Mobile: 5,5 h, Ile % obecnych osób otrzymało pytanie: 17,38%, Ile % osób zaakceptowało treść: 30,22%, Ile % osób zgłosiło się i otrzymało kupon rabatowy: 5,25%, Klient: Play, Akcja: Sensation White, Media: Bluetooth, plakaty, Czas pracy urządzenia Blue-Mobile: 3 h Ile % obecnych osób otrzymało pytanie: 13,6% Ile % osób zaakceptowało treść: 14,63% Ile % osób zgłosiło się i otrzymało kupon rabatowy: 1,99% Klient: 1 minute – convinience store Akcja: centrum handlowe, centrum miasta, metro – zbadanie potencjału osób z włączonym bluetoothem i ich reakcja na taką formę reklamy Media: Bluetooth Czas pracy urządzenia Blue-Mobile– 7 dni Ile osób otrzymało pytanie – Ile osób zaakceptowało treść:
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 13
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 14
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 15
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 16
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 17
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 18
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 19
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 20
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 21
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 22
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 23
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 24
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 25
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH 26
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Dziękuję za uwagę 27