Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Advertisements

Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
„Moje dziecko i Internet”
opracowała Justyna Tokarz
Rady dla rodziców Jak można przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom dziecka w Internecie? Najlepszym sposobem ochrony dziecka jest rozmowa z nim. Żadna.
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Profilaktyczny program w zakresie bezpieczeństwa w Internecie dla
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Opracowała: mgr A. Gałęzewska-Grysak
„Internet jest dobry źli bywają ludzie, którzy go używają”
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat!
Gdzie szukać pomocy… tel – 100 – 100.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Dzień Bezpiecznego Internetu
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
„BEZPIECZNY INTERNET”
DZIECKO W ŚWIECIE MEDIÓW
Bezpiecznym w sieci być!
Bezpieczni w sieci Zuzanna Cieślak i Weronika Andrzejewska Z klasy V a
Bezpieczny internet.
Dzień Bezpiecznego Internetu
„Bezpieczna Dwunastka
Bezpieczny internet.
Dzień Bezpieczniejszego Internetu
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
Szkolny Kodeks 2.0.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Bezpieczny internet.
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Bezpieczny Internet.
Jak uchronić dziecko przed przestępstwami w sieci?
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bądź bezpieczny w internecie
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Bezpieczeństwo w Internecie.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dziecko w Internecie – zagrożenia i ochrona
Bądź bezpieczny w sieci
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
W świecie bezpiecznego internetu
Internet oprócz wielu pozytywnych, praktycznych i użytecznych aspektów, niesie ze sobą wiele zagrożeń. Niestety, Internet to nie tylko praktycznie nieograniczone.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Aleksander Kuliński klasa II A
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu bezpieczeństwo uczniów w sieci

Korzystanie z Internetu pozwala na: - zdobywanie wiadomości z różnych dziedzin, - doskonalenie umiejętności językowych - pozwala na czytanie lektur szkolnych, - przesyłanie dokumentów (plików) np. zdjęć - rozmowę ze znajomymi lub ciekawymi ludźmi - spotkania się z ciekawymi ludźmi, - zdobywanie nowych ciekawych kontaktów, opłacenie zakupów, uregulowanie rachunków ułatwia naukę, rozwija zainteresowania,

Wyniki badań stopnia zagrożeń ze strony Internetu Świadomość tego, że za pośrednictwem Internetu dziecko może zetknąć się z niebezpiecznymi treściami (pornografia, pedofilia, sekty) jest powszechna. Mimo to, tylko co trzeci rodzic, którego dzieci korzystają z komputera w domu stosuje filtry i ograniczenia w dostępie do stron www. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez Fundację „Dzieci Niczyje” i Gemius S.A., zgodnie z którymi dzieci bardzo często trafiają w Internecie na niebezpieczne treści. Najczęściej są to materiały o charakterze erotycznym lub pornograficznym. Kontakt z tego typu treściami deklaruje 71 proc. respondentów badań.

Wyniki badań stopnia zagrożeń ze strony Internetu c.d. Duża jest grupa dzieci, które deklarują częsty (powyżej 5 razy w ostatnim roku) kontakt z takimi materiałami. Dzieci najczęściej trafiają na niebezpieczne treści mimowolnie. W przypadku erotyki i pornografii przypadkowy kontakt z nimi deklaruje 74 proc. dziewcząt i 46 proc. chłopców. Kontakt z materiałami przedstawiającymi brutalne sceny przemocy deklaruje ponad połowa respondentów (52 proc.). Co piąte dziecko zgłasza, że trafia na tego typu materiały często.

Kontakt z pornografią czy brutalnymi scenami przemocy w Internecie może mieć szkodliwy wpływ na psychikę dziecka. Rodzice często nie uświadamiają sobie tych zagrożeń. Według naszych badań jedynie co dziesiąty rodzic regularnie interesuje się tym, co jego dziecko robi w Internecie!

Niebezpieczne są również internetowe kontakty online Niebezpieczne są również internetowe kontakty online. Zdecydowana większość dzieci (64%) deklaruje, że zawiera w Internecie znajomości. Dwie trzecie z nich otrzymuje propozycje spotkań, z których często (45%) korzysta. Dzieci często podają też obcym w Sieci prywatne informacje, jak adres zamieszkania (10,8%) czy numer telefonu (45,2%) oraz przesyłają obcym swoje zdjęcia (58,4%)” – informacja z Fundacji „Dzieci Niczyje”.

Realizowane zadania szkoły w ramach bezpieczeństwa w sieci

Regulaminy i zasady bhp W pracowniach komputerowych i bibliotece obowiązują regulaminy, opracowane przez nauczycieli informatyki, z którymi uczniowie zapoznawani są na pierwszych lekcjach informatyki na początku każdego roku szkolnego.

Przestrzeganie regulaminów Nauczyciele prowadzący zajęcia w pracowniach komputerowych zwracają szczególną uwagę na przestrzeganie regulaminów pracowni przez uczniów, a także uczulają uczniów na zagrożenia, które można napotkać w Internecie.

Dodatkowe środki ostrożności Notesiki, w których każdy użytkownik komputera jest zobowiązany zaznaczyć czas swojej pracy (kontrola odwiedzanych stron, zapisywanych dokumentów). Uczniowie w pracowni komputerowej zawsze pracują pod opieką nauczyciela. Dodatkowe środki ostrożności

Programy zabezpieczające W pracowniach komputerowych zainstalowane są programy Cenzor i Opiekun Ucznia w Internecie, umożliwiające kontrolę nad korzystaniem z zasobów Internetu. Ogranicza on dostęp do niecenzuralnych treści internetowych oraz wybranych komunikatorów i czatów.

Uświadamianie dzieci i młodzieży na temat zagrożeń jakie niesie za sobą Internet Uczniowie biorą udział w akcjach przeciwdziałającym zagrożeniom z sieci, w ramach których przygotowują gazetki, plakaty, ulotki na temat zagrożeń występujących w sieci.

Rozmowy o bezpieczeństwie w sieci Wychowawcy klas przeprowadzają pogadanki na godzinach wychowawczych na temat bezpiecznego korzystania z Internetu, wykorzystując profesjonalne materiały profilaktyczne .

Rady dla rodziców

Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Niech komputer stoi nie w pokoju dziecka, ale we wspólnym miejscu; Naucz dziecko, aby posługiwało się w Internecie pseudonimem a nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem; Naucz dziecko, by nie podawało danych osobowych, nie opowiadało o rodzinie, nie wysyłało zdjęć; Interesuj się tym, co robi Twoje dziecko w sieci (np. pisze bloga=pamiętnik w sieci) i rozmawiaj z nim o tym;

Naucz dziecko, że osoba poznana w sieci nie musi być tym, za kogo się podaje; Dzieci powinny być bardzo ostrożne w przypadku spotkań z osobami poznanymi w Sieci i zawsze powinny informować rodziców o planowanym spotkaniu; Rodzice powinni uczestniczyć w tego typu spotkaniach lub zapewnić w nich udział innej zaufanej osoby; Spotkania z osobami poznanymi w Internecie powinny się odbywać w miejscach publicznych;

Rodzice powinni poznawać internetowych przyjaciół swoich dzieci w celu zdiagnozowania potencjalnych zagrożeń; Rodzice powinni ustalić z dziećmi zasady korzystania z Internetu; Nie bój się przyznać do niewiedzy; Dzieci powinny wiedzieć, że w przypadku niepokojących sytuacji zawsze mogą zwrócić się do rodziców o pomoc; Ustal, że nie wolno umawiać się z osobami poznanymi w sieci bez Twojej wiedzy;

Zacznij jak najwcześniej... Nie krytykuj, nie obwiniaj, jeśli coś się stanie; Jeśli coś budzi Twoje wątpliwości, poradź się specjalistów. Rozmawiaj z dzieckiem! Rozmawiaj! Zacznij jak najwcześniej...

Bibliografia www.sieciaki.pl www.dbi.pl www.dzieckowsieci.pl www.fdn.pl www.dyzurnet.pl www.microsoft.com/poland/centrumpraso we/prasa

Dziękuję z@ uw@gę.