PRACA KONSULTANTA PR OD PODSZEWKI Joanna Stebel Bogusława Sipiora Mmd

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Internetowa Akademia Biznesu
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
Katedra Marketingu Usług
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
SIEĆ ERRIN SIEĆ ERRIN Jakie są zadania sieci ERRIN i jak osiągnąć jej cele 19 października 2006 Latour de Freins - Bruksela.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
CPL Jobs Specjaliści HR. Kim jesteśmy? CPL Jobs Sp. z o.o. to część międzynarodowej grupy CPL Resources, notowanej na irlandzkiej i angielskiej giełdzie.
Od pijaru do Public Relations
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Profesjonalizacja branży eventowej
Prezentacja cyklicznych konferencji menedżerskich TMT Executive Seminar v. 3.3.
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – pozafinansowe.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
call center to nie tylko infolinia
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Zarządzanie międzynarodowe
Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

PRACA KONSULTANTA PR OD PODSZEWKI Joanna Stebel Bogusława Sipiora Mmd

Kim jesteśmy Joanna Stebel Bogusława Sipiora Account Manager w dziale Nowych Technologii Mmd Klienci IT: Google, OKI Printing Solutions, CA, IBM Absolwentka WDiNP UW, związana z branżą PR od 8 lat Bogusława Sipiora Senior Account Executive w dziale Nowych Technologii Mmd Klienci IT: Google, Mozilla, GE Absolwentka UŁ i WSZP, związana z branżą marketingu i PR od 5 lat

OBSZAR DZIAŁANIA Nowy Jork Warszawa Waszyngton Londyn Bruksela AŁMATY • BELGRAD BRATYSŁAWA • BUKARESZT BUDAPESZT • ISTAMBUŁ KIJÓW • LUBLANA MOSKWA • PRAGA RYGA • SARAJEWO SOFIA • TALIN WIEDEŃ • WILNO WARSZAWA • ZAGRZEB Mmd jest firmą konsultingową, należącą do międzynarodowej grupy public relations Huntsworth, notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Specjalizujemy się w: Public Affairs, Zarządzaniu Reputacją, Komunikacji Korporacyjnej, Zarządzaniu Zagrożeniami i Kryzysami, Komunikacji Marketingowej. Dokument przygotowany przez Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, wszystkie prawa zastrzeżone

A Państwo?

Agenda Public relations – krótko o definicjach Public relations w organizacji „Product PR” a „Corporate PR” Przykłady działań PR dla klientów działu Nowych Technologii Mmd „My” contra „oni”, czyli kto jest kim i czy warto tworzyć podziały Dlaczego czasem jest tak trudno Gramy do jednej bramki, czyli jak ze sobą rozmawiać, by osiągnąć sukces Dokument przygotowany przez Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, wszystkie prawa zastrzeżone

Public relations – krótko o definicjach Definicja brytyjskiego Instytutu Public Relations* Public relations są to świadome, planowe i ciągłe wysiłki, mające na celu ustanowienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a jej otoczeniem. *Źródlo: Wojciech Budzyński, Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo Podtekst, 2000, s. 10

Public relations – według polskich praktyków* Jeśli mówisz, co myślisz, to jest to komunikacja. Jeśli myślisz, co mówisz, to jest to PR. Public relations to uczciwa, sprawna i otwarta komunikacja. Public relations to dziedzina mającą na celu pogłębianie relacji z otoczeniem – przede wszystkim informowanie, wzajemne poznanie, interakcja, budowanie reputacji, zaufania i zrozumienia. Zaufanie wiąże się z poznaniem, im więcej wiemy na temat danej organizacji, tym większym zaufaniem jesteśmy skłonni ją obdarzyć. PR to specyficzna forma dialogu między daną organizacją a jej klientami, dostawcami, pracownikami, instytucjami otoczeniem, konkurentami, mediami, społeczeństwem itp. A tak bardziej „definicyjnie” to public relations określiłabym jako proces zarządzania, którego celem jest budowanie porozumienia między daną organizacją i jej partnerami (wewnętrznymi i zewnętrznymi). *Źródlo: www.proto.pl

Public relations w organizacji

Product PR / PR Produktu Tworzenie strategii komunikacji produktów i marek Wprowadzanie produktów i marek Budowanie świadomości produktów i marek Przykłady : Broszury produktowe dla klientów Studia przypadków White Papers Blueprints Informacje prasowe White Papers

Corporate PR / PR korporacyjny Opracowanie strategii komunikowania oraz polityki informacyjnej Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi Relacje z kluczowymi interesariuszami Społeczna Odpowiedzialność Biznesu Business-to-Business

Przykłady - Google „Największa agencja reklamowa na świecie” – Partner biznesowy Działania Vint Cerf i konferencja „Technologie jutra w biznesie”

Przykłady - GE Globalny koncern od 1992 roku Polsce Dostawca nowoczesnych technologii i rozwiązań Ecomagination – inicjatywa odpowiedzialna Spotkanie interesariuszy – Stakeholder Dialogue

Przykłady – OKI Printing Solutions Druk dla biznesu Działania Andrzejki Gotowanie z Kurtem Schellerem

Lepiej zapobiegać niż leczyć „My” contra „oni”, czyli kto jest kim i czy warto tworzyć podziały Praktyka = podziały Objawy Skutki Lepiej zapobiegać niż leczyć

Dlaczego czasem jest tak trudno Brak sprawnego zarządzania, zaufania i partnerstwa „Ja mam zawsze rację” Nieprzygotowanie do współpracy z konsultantami PR Między młotem a kowadłem Biurokracja Nieznajomość rynku Brak zdecydowania Różnice językowe / kulturowe

Gramy do jednej bramki, czyli jak ze sobą rozmawiać, by osiągnąć sukces Wszystko dla dobra klienta Wspólne cele Jasno sprecyzowane zasady współpracy i rozliczania Czas drugiej strony jest równie cenny, jak mój Uczestniczenie w życiu klienta/firmy Pogłębianie wiedzy i zdobywanie nowych informacji Problemy są dla ludzi

Pytania?

Dziękujemy Joanna Stebel e-mail: joanna.stebel@mmdcee.com Gmail: jostebel@gmail.com Bogusława Sipiora e-mail: boguslawa.sipiora@mmdcee.com Gmail: bogusiasipiora@gmail.com