Antykoncepcja Masz Prawo Wiedzieć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

ROZMOWY O SEKSIE Z …. RODZICAMI 
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
„Wróć bez HIV” Kampania realizowana w latach jest skierowana do osób podróżujących w kraju i za granicę, ma na celu przekonanie jej odbiorców,
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Obcy na ulicy i w sieci.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
STOP pornografii Do dziś pamiętamy samobójstwo 14-letniej Ani z Gdańska. Molestowanie publiczne Ani poprzez kolegów z klasy, próba sfilmowania wszystkiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
warsztaty dla rodziców
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Konferencja naukowa pt.: Edukacja seksualna, ale jaka?
Informowanie pacjentki o niepowodzeniu położniczym Magdalena Szymańska Studium Filozofii i Psychologii Człowieka AMB.
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Michał Wita i Ewa Żurakowska
FUNKCJONOWANIE SEKSUALNE OSÓB WYCHOWYWANYCH
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Dzisiejszy temat przewodni to
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
CHILD GROOMING Groom (ang.) – przygotowywać, szykować, oswajać Grooming to zjawisko, w którym sprawca podejmuje próbę zaprzyjaźnienia się z dzieckiem za.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Wznowienie aktywności seksualnej u osób po implantacji ICD. Michał Chudzik
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
: Zachowania seksualne młodzieży- uświadomienie i przygotowanie do rozpoczęcia życia seksualnego. Trener: Małgorzata Rzymyszkiewicz Projekt pn „Równi w.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Praca metodą projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Wychowanie do życia w rodzinie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
W tej prezentacji omówię:
Zapis prezentacji:

Antykoncepcja Masz Prawo Wiedzieć Izabela Jąderek Katarzyna Brzoza

Projekt ‘Antykoncepcja Masz Prawo Wiedzieć’ Fundacji Promocji Zdrowia Seksualnego, to ogólnopolska akcja mająca na celu przekazanie informacji na temat bezpiecznych zachowań seksualnych i dostępnych metod antykoncepcji, w tym metod rekomendowanych dla nastolatków przez Światową Organizację Zdrowia, docierająca do 100 tysięcy głównie na terenie Polski, ale jak pokazują nasze statystyki mamy również użytkowników z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Irlandii i Francji. Program jest realizowany poprzez kampanię informacyjną w Internecie. Strona internetowa http://ampw.pl/ zawiera szerokie spektrum informacji dotyczących różnych aspektów seksualności: anatomii, wizyty u ginekologa, metod antykoncepcyjnych, naturalnych metod sterowania płodnością, a także opisuje objawy ciąży oraz choroby przenoszone drogą płciową. Na naszej stronie podkreślamy, że każdy ma prawo do wyboru w tak delikatnej i ważne sferze jaką jest ludzka seksualność. Za pośrednictwem strony projektu można także zadać pytanie ekspertom w trzech blokach tematycznych: uczucia i emocje, antykoncepcja, seks. Na pytania odpowiadają nasi eksperci: seksuolog, psycholog, ginekolog/seksuolog.

w liczbach: w okresie od początku stycznia do końca lutego na stronie pytań zadało: Kobiety: 1572 Mężczyźni: 636 Wieś: 378 miasto do 20 000: 480 miasto 20 000-100 000: 534 miasto 100 000-500 000: 418 miasto powyżej 500 000: 398 Wiek <12: 30 wiek 13-15: 336 wiek 16-18: 1158 Wiek > 18: 684

Dodatkowo Fundacja, mająca na swoim pokładzie około 50 wyszkolonych Edukatorów Seksualnych, prowadzi zajęcia z edukacji seksualnej w Warszawie i innych miastach. W okresie od stycznia do końca lutego 2013r. nasi Fundacyjni Edukatorzy przeszkolili około 1000 młodych uczniów i uczennic. Przedmiotem naszego wystąpienia dziś jest opisanie postaw młodzieży w wieku 15-18 lat korzystającej z portalu ampw.pl, a także określenie potrzeb i kierunku, w którym wg nas, powinna w przyszłości podążać edukacja seksualna. Podstawowe założenia niniejszej pracy koncentrują się również wokół postaw wobec zdrowia seksualnego i emocjonalnego grupy docelowej strony ampw.pl. Wyniki naszych badań opieramy na 900 ankietach przeprowadzonych podczas zajęć edukacji seksualnej oraz kompletnych danych pochodzących z portalu ampw.pl.

Analizując pytania zadane na ampw.pl możemy zauważyć pewne zależności… W części Uczucia i Emocje, w której zostało zadanych 552 pytania, najczęściej pojawiały się pytania dotyczące relacji miłosnych osób 15-18 lat, choć zdarzały się też pytania od osób po 18 r. ż. Pytano o: co świadczy o prawdziwym emocjonalnym zaangażowaniu jak budować związek co może sprawić, że związek będzie trwały jak różnica wieku i oczekiwań wpływa/może wpływać na związek jak wyznaczać granice w związku atrakcyjność fizyczna, kompleksy, inicjacja seksualna Regularnie pojawiają się też pytania od: osób z niepełnosprawnością; osób molestowanych seksualnie; osób, których partnerzy oglądają pornografię.

W dziale Antykoncepcja, w których zostało zadanych 630 pytań, dominują pytania dotyczące: - antykoncepcji przy rozpoczynaniu współżycia przez nastolatków – wyboru metod możliwych do zastosowania, - antykoncepcji hormonalnej – jej bezpieczeństwa stosowania, działań ubocznych i skuteczności, - problemów w trakcie stosowania tabletek antykoncepcyjnych – od kiedy działają, jakie najlepiej wybrać, - co zrobić jak się zapomni tabletki, - prezerwatyw – wyboru producenta, rozmiaru i skuteczności działania, - wizyty w gabinecie ginekologicznym - konieczności wyrażenia przez rodziców zgody na badanie u lekarza i zapisanie antykoncepcji. Tematyka i treść pytań potwierdzają duży deficyt wiedzy u młodzieży w zakresie działania różnych metod antykoncepcyjnych i prawidłowego ich stosowania

Na podstawie 1074 pytań zadanych w dziale Seks można zauważyć brak elementarnej wiedzy na temat fizjologii seksualnej człowieka. Niepokoi fakt rozpoczynania współżycia bez wystarczającej wiedzy na temat antykoncepcji. Potwierdza się tendencja obniżania wieku inicjacji seksualnej oraz edukacja seksualna młodych ludzi przede wszystkim poprzez pornografię, uzależnienie się od niej i budowanie na podstawie filmów pornograficznych swoich oczekiwań odnośnie na przykład osiągania orgazmu. Część pytań dotyczyła kwestii światopoglądowych oraz lęku przed konsekwencjami masturbacji.

Analizując pytania zadane na ampw.pl możemy zauważyć pewne zależności…

Analizując pytania zadane w ankietach możemy zauważyć pewne zależności…

Analizując pytania zadane w ankietach możemy zauważyć pewne zależności…

Analizując pytania zadane w ankietach możemy zauważyć pewne zależności…

Na podstawie pytań zadawanych na stronie ampw Na podstawie pytań zadawanych na stronie ampw.pl, a także z zajęć z edukacji seksualnej i prowadzonej przez nas dokładnej ewaluacji zajęć, wnioskujemy: Bardzo ceni sobie edukację seksualną prowadzoną przez kompetentnych edukatorów Nie chce uczęszczać na zajęcia prowadzonych przez osoby duchowne lub szkolnych pedagogów Chcą, aby zajęcia odbywały się w tygodniu, a nie w soboty Szkoła nie ma czasu: mało lekcji, nie ma kiedy przeprowadzić zajęć, kilka bloków tematycznych w jednym czasie Z powodu trudności organizacyjnych niektóre szkoły chcą, aby zajęcia były prowadzone w dużych grupach Rodzice zazwyczaj nie wyrażają zgody na takie zajęcia dla ich dzieci Nauczyciele i pedagodzy wyrażają chęć do pomocy w organizacji zajęć Młodzież wyraża chęć na zajęcia bez obecności nauczycieli Koedukacyjnie

Na podstawie pytań zadawanych na stronie ampw Na podstawie pytań zadawanych na stronie ampw.pl, a także z zajęć z edukacji seksualnej i prowadzonej przez nas dokładnej ewaluacji zajęć, wnioskujemy, że młodzież w wieku 15-18: Są zainteresowani poczuciem bezpieczeństwa: pytają co to jest molestowanie, czym się różni molestowanie od nękania, jak się przed nimi bronić Co to jest asertywność seksualna? Jak należy się zachować, kiedy nie chcemy zachowań seksualnych? Chcą się dowiedzieć więcej z zakresu przestępstw na tle seksualnym Chce pogłębić wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w relacjach: nie mają wsparcia wśród dorosłych, zazwyczaj czerpią wiedzę od siebie nawzajem, która nie jest rzetelna Brakuje elementarnej wiedzy z zakresu własnej fizjologii, antykoncepcji Brakuje im wiedzy z zakresu budowania relacji- pojawiają się pytania z obszaru emocji, o których nie potrafią rozmawiać Pokutują mity dotyczące fantazjowania, masturbacji Chłopcy są bardziej zainteresowani kształceniem się z obszaru edukacji niż dziewczynki – z tej strony często ignorancja i wrogie nastawienie

Przykładowe pytania: Czy seks analny bez zabezpieczenia może doprowadzić do ciąży? Mam 17 lat, moja dziewczyna lat 14, Jesteśmy już trochę czasu ze sobą i chcielibyśmy spróbować kontaktu płciowego, ale jakiej metody antykoncepcji użyć aby nie było wpadki? I to byłby i mój i jej 1szy raz i też są obawy czy wszystko będzie ok z mojej strony, no rozumiecie, odpowiedni wytrysk, erekcja itp. Jak też zapobiec właśnie takim problemom? Czy jeżeli dziewczyna nie miała współżycia do wieku 16 to czy to jest coś złego?? Mam 11 lat. Moj kolega się we mnie buja. Było mi żal go. Więc przespałam si z nim i chyba jestem w ciąży, było to z 2 miesiące temu i przytyłam troszkę. Zaokrągla mi si brzuch i się dziwnie czuje. Nie mam skąd wziąć testu ciążowego, a mamy nie będę prosić. Pomocy!

Jestem prawiczkiem nie wiem jak włożyć kobiecie penisa Jestem prawiczkiem nie wiem jak włożyć kobiecie penisa?? Proszę o radę Jestem uzależniony od pornografii. Co mam zrobić w takiej sytuacji? Nie biorę po uwagę pójścia z tym do lekarza ponieważ rodzice by mnie zabili gdyby dowiedzieli się o powodzie mojej wizyty u specjalisty Witam, Mój chłopak i ja kochamy się przy filmach pornograficznych. Bez oglądania filmu zupełnie nie mam ochoty na sex, natomiast podczas oglądania od razu się rozpalam i mam wielką ochotę na współżycie. Co mogę zrobić, aby kochać się bez dodatkowego wspomagacza? Czy są jakieś negatywne skutki masturbacji? Czy można się np. od niej uzależnić? Jak częste masturbowanie się (tzn. ile razy dziennie/tygodniowo) uważane jest za normalne, a jakie już nie?  Masturbacja to grzech?