Architektura Systemu Źródło: http://developer.android.com/guide/basics/what-is-android.html
Podstawowe elementy aplikacji Activities: Content providers: Services: Intents:
Activities: Odpowiednik okienka z systemu windows Zazwyczaj zawiera definicję interfejsu użytkownika Inny kod umieszczany jest z reguły w obiektach typu content provider lub service
Content providers: Dostarczają kolejny poziom abstrakcji dla dostępu do danych składowanych w urządzeniu, które mają być dostępne dla różnych aplikacji. Umożliwiają programowanie dostępu do danych w jednolity sposób (bez względu na ich rodzaj)
Services: Sevices (Usługi) zaprojektowano tak by działały jeśli to konieczne niezależnie od activity. Wykorzystuje się je np. do sprawdzania uaktualnień RSS, odtwarzania muzyki w tle itp..
Intents: Intents to komunikaty systemowe przesyłane wewnątrz urządzenia Informują aplikacje o różnych zdarzeniach np. zmiana stanu urządzenia (pojawianie się karty SD), nadejście SMS Informują o zdarzeniach w aplikacji np. uruchomienie aplikacji. Można tworzyć własne. (Np. uruchamiane w przypadku gdy użytkownik znajdzie się w pobliżu założonej lokalizacji)
Podstawowe zasoby
Storage: Zasoby aplikacji (ikony, pliki pomocy) Baza danych Karta SD
Network: Dostęp na poziomie Gniazd (Socket) Java Widged – WebKit
Multimedia: Odtwarzania i zapis audio i wideo W zależności od urządzenia możliwa różna specyfikacja
Global positioning system (GPS): Dostęp do lokalizacji z wykorzystaniem GPS (location providers) Mapy
Phone services: Rozmowy SMS, …
Instalacja i konfiguracja środowiska Android SDK Kolejne platformy SKD API Eclipse ADK Plugin AVD (Android Virtual Device)
Emulator
Podłączenie fizyczne urządzenia
Instalacja urządzenia Sterownik systemowy Standard Android driver: google-usb_driver Manufacturer-supplied driver: