TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Od kompetencji do kwalifikacji
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Wiesława Piotrowska Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
- Agnieszka Janiszewska
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH PRZEBIEG PRAKTYK REALIZOWANYCH W RAMACH PROJEKTU „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH

Gliwice, wrzesień 2012 r. Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu „Klucz do uczenia się”, trwała 6 tygodni, podczas których uczniowie zapoznali się z modułem - Gry rozwijające oraz z modułem – Konstrukcje. W zajęciach uczestniczyli uczniowie z klas „0” – VI w trakcie zajęć świetlicy opiekuńczo – wychowawczej. Uczniowie z wielką radością i zaangażowaniem przystępowali do zadań, które sprawiły im wiele przyjemności i dały mnóstwo pozytywnych emocji.

Dzieci podczas zabawy z Kluczem uczyły się zdobywać samodzielnie wiedzę i stosować ją w nowych warunkach, jak również rozwiązywać przy jej pomocy problemy. Ciekawe metody pracy, inne od stosowanych dotychczas spowodowały, że dzieci były bardzo aktywne i kreatywne. W trakcie zajęć dzieci nabierały poczucia własnej wartości, uczyły się tolerancji i dochodzenia do kompromisów.

„Klucz do uczenia się” to program edukacyjny oparty na teorii Lwa Wygotskiego. Jest to atrakcyjny i innowacyjny program, znajduje się w nim dużo praktycznych ćwiczeń oraz różnorodność materiałów dydaktycznych i ciekawych scenariuszy dla nauczycieli. Uczy on umiejętności „uczenia się”, a nie wiedzy, pozwala na indywidualizm dziecka, a przede wszystkim pozwala prowadzić zajęcia w grupach dzieci o zróżnicowanych możliwościach poznawczych i wykonawczych. Systematyczna praca według kolejnych sesji pozwala na czerpanie radości i przyjemności z uczenia się, a jak wiadomo zabawa jest podstawową formą działalności dziecka.

Konstrukcja programu umożliwia tworzenie warunków do podejmowania przez dziecko wyzwań, których realizacja sprawia przyjemność i motywuje do pracy, zapewnia satysfakcję uczestnictwa w pełnej niespodzianek przygodzie, wyzwala kreatywność, ćwiczy posiadane i nowe kompetencje. Program pozwala dziecku posiąść i w wybrany sposób stosować narzędzia niezbędne do poznawania świata, zdobywania wiedzy i umiejętności, osiągania celów. Program oferuje ćwiczenia, które zachęcają dzieci do rozwijania i wyrażania uczuć i pomysłów o świecie w różnych kontekstach. Obejmuje to oglądanie rysunków schematycznych i wizualizowanie szeregu możliwych rysunków lub historii, korzystanie z kształtów geometrycznych do tworzenia różnorodnych przedmiotów, wizualizowanie i tworzenie swoich własnych pełnych rysunków w oparciu o schematy oraz niekompletne obrazy. We wszystkich tych zadaniach dzieci powinny udzielać bardzo różnorodnych odpowiedzi, przy czym zachęca się je do dzielenia się swoimi pomysłami, do słuchania innych oraz przedstawiania swoich opinii. Największą cechą ćwiczeń jest nacisk na zachęcanie dzieci do badania szeregu możliwych rozwiązań dla każdego zadania.

GRY ROZWIJAJĄCE Moduł „Gry rozwijające” pomaga dzieciom w rozwijaniu umiejętności wyobrażania i kreatywnego rozwiązywania problemów, szukania swoich własnych rozwiązań oraz sprawdzania, czy takie rozwiązania są praktyczne. Dzieci uczą się patrzeć na określoną prostą cechę i wizualizować całą konstrukcję. Uczą się analizować, jak zmienia się dana sytuacja jeśli zastosujemy do niej zestaw zasad. Program kładzie nacisk na umiejętności językowe i komunikatywne, jak również na pomaganie dzieciom w uczeniu się koncentracji, rozpoznawaniu symboli oraz w rozwoju umiejętności społecznych i emocjonalnych. Gry rozwijające pozwalają na poznanie ciekawych gier i zabaw dydaktycznych, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności w przyjemny sposób, a nowe metody pracy uatrakcyjniają zajęcia lekcyjne oraz ułatwiają przyswojenie wiedzy i zdobycie nowych kompetencji. Dzieci świetnie bawią się i nie mają poczucia, że uczą się.

Zajęcia z dziećmi – Gry rozwijające Dzieci nazywały przedmioty na podstawie ich reprezentacji schematycznej, podawały bardzo dużo prawidłowych odpowiedzi i świetnie się przy tym bawiły.

Zadaniem dzieci było wyobrażenie sobie przedmiotu na podstawie jego cech wizualnych. Dzieci doskonale poradziły sobie z tym problemem prawidłowo dopasowując przedmioty do właściwych przedstawień schematycznych.

Dzieci chętnie uczestniczyły w zabawie „Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy”, „Odwrócone raz, dwa, trzy”, „Znajdź mój błąd” oraz „Ruszamy się”. Dzieci świetnie bawiły się, zabawy te dostarczyły im wiele radości.

Dzieci z dużym zaangażowaniem nazywały różne przedmioty pasujące do rysunku schematycznego oraz tworzyły swoje własne obrazki z małego szczegółu.

Każde dziecko otrzymało kartkę z niedokończonymi rysunkami, zadaniem dzieci było uzupełnienie rysunków o brakujące elementy. Dzieci koncentrowały się i prawidłowo uzupełniły rysunki.

Dzieci były zachwycone zabawą „Magiczne okulary kształtów” i wykazały się umiejętnością właściwego rozpoznania przedmiotów i obrazków, których kształty odpowiadały kształtowi referencyjnemu.

Dzieci prawidłowo rozpoznawały i klasyfikowały zwierzęta (ryby, ssaki, ptaki). Każde dziecko czekało na swoją kolejkę przestrzegając zasad zabawy i wybierało kolejno obrazki.

Dzieci prawidłowo stosowały kod, aby połączyć obrazki zwierząt z ich substytutami geometrycznymi, kształty geometryczne stosowały jako symbole – wiedziały, że kształt mówi im, gdzie ustawić obrazek zwierzęcia.

Dzieci rozumiały, że kształt przedmiotu i kształt cienia mają takie same ważne cechy wizualne, rozpoznawały przedmiot poprzez przyglądanie się ważnym cechom wizualnym i prawidłowo dopasowały przedmiot do jego cienia.

Korzyści wynikające z programu Gry Rozwijające skupiają się na kluczowych procesach poznawczych symbolizacji, modelowania, analizy logicznej i twórczej ekspresji. Program ten skupia się na umiejętnościach językowych i komunikacyjnych oraz na pomaganiu dzieciom w koncentrowaniu się, rozpoznawaniu symboli i rozwijaniu umiejętności społecznych i emocjonalnych. Pomaga też dzieciom w rozwinięciu wiedzy i zrozumienia.

Program ten daje dzieciom możliwość uczenia się o sobie jako istocie fizycznej, emocjonalnej i społecznej. Dzieci uczą się o świecie przyrody i materii, o istotach żywych i przedmiotach nieożywionych oraz relacjach między ludźmi. Dzieci są zachęcane do badania i rozwijania empatii oraz pomagania innym w nauce

Dziękuję za uwagę 