2011 Marketing Oriented Project Management – skuteczna metoda wdrażania innowacji Krzysztof Witkowski
Krzysztof Witkowski Kijowski Instytut Inżynierów Lotnictwa Cywilnego Podyplomowe Akademia Ekonomiczna w Krakowie – Marketing Akademia Ekonomiczna w Krakowie – Bankowość Uniwersytet Warszawski – Pieniądz i bankowość Prezes Zarządu Universe-IBS sp. z o.o. www.universe-ibs.pl Certyfikat IPMA/SPMP lev. D (87,92% pkt) Asesor w światowym konkursie IPMA PE Award 2005, 2006 Project Manager polskiej edycji konkursu SPMP Project Excellence Award Polska 2007-2009, Przewodniczący Jury 2010 Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych Zarządzanie projektami w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie od 2005r.
Konkurencyjność Polski w UE średnia UE 25 = 100 Źródło: opracowanie własne na podstawie danych GUS
Wydatki B+R jako % PKB Źródło: opracowanie własne na podstawie danych GUS
Innowacja
Koło biedy Niskie dochody Niskie oszczędności Niskie inwestycje Niski poziom wzrostu Źródło: opracowanie własne
Skoncentrowane inwestycje Koło biedy Rosnące dochody Rosnące oszczędności Skoncentrowane inwestycje średni poziom wzrostu Źródło: opracowanie własne
UDI – User driven innovation MOPM – Marketing oriented Project management
Poszukiwanie i selekcja Odpowiednia ilość – marketing relacji vs transakcji – MOPM? Efektywny proces – koncentracja na kluczowych obszarach Właściwe kryteria doboru projektów Źródło: opracowanie własne
Zasada Pareto Źródło: opracowanie własne
Efekty praktyczne Źródło: opracowanie własne
Efekty praktyczne Źródło: opracowanie własne
Balanced Score Card Źródło: opracowanie własne na podstawie J.S. Kaplan D. P. Norton Strategiczna Karta Wyników PWN Warszawa 2002
Poznanie potrzeb rynku Badania marketingowe Pierwotne Wtórne
Dostosowanie się do potrzeb Zarządzanie strategiczne Źródło: opracowanie własne
Oddziaływanie na popyt Zarządzanie produktem Zarządzanie ceną Zarządzanie dystrybucją Działalność Promocyjna Zarządzanie personelem Źródło: opracowanie własne
Czynniki sukcesu projektu IT CHAOS Report 2005 Źródło: opracowanie własne na podstawie CHAOS Report 2005 www.standishgroup.com Partycypacja interesariuszy Wsparcie top menedżementu Precyzyjne cele projektu Optymalizowany zakres i wymagania Doświadczony PM Iteracyjny proces i projekt zgodny z manifestem AGILE Zarządzanie finansami Kompetentne zasoby Formalna metodyka Standardowe narzędzia i infrastruktura
Uproszczony model planowania Dokonaj analizy środowiska projektu Zdefiniuj cele projektu Stwórz Strukturę Podziału Prac (SPP, WBS, PBS) Zidentyfikuj procesy w projekcie i wzajemne zależności między nimi Określ czas trwania procesów i ustal terminy zakończenia Dokonaj analizy terminów zakończenia Zidentyfikuj i oblicz potrzebne zasoby ludzkie, sprzętowe, materiałowe, itp. Zidentyfikuj i oblicz potrzebne nakłady finansowe (wielkość, płynność) Źródło: opracowanie własne
Pomiar jakości planowania „Krzywa bólu” Źródło: opracowanie własne Projekt
Sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze Sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz . H. Jackson Brown
Krzysztof Witkowski kwitkowski@universe-ibs.pl kwitkowski@pro.onet.pl Dziękuję za uwagę Krzysztof Witkowski kwitkowski@universe-ibs.pl kwitkowski@pro.onet.pl