EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ocenianie, które pomaga się uczyć
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Opracował J. Stryjkowski
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Ocenianie Kształtujące
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTJęzyk polski Tytuł lekcjiCo ożywiło posąg – miłość czy doskonałość dzieła? Czas trwania lekcji45 mnut Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać analizowania informacji słownikowej (s.mtologiczny, wikipedia) dostrzegania uniwersalności mitów charakteryzow ania postaci dostrzegania roli miłości i sztuki w życiu człowieka krytycznego ocenia faktów wyrażania opinii i szanowania opinii innych definiowania pojęcia mit rozbudzania w sobie motywacji do podejmowania działań polonistycznych

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Poznanie mitu o Pigmalionie. Rozumienie postaw artystów. Wskazywanie określeń kojarzących się z postacią artysty. Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Ocenianie kształtujące: pytania dotyczące przeczytanego przez uczniów tekstu. Ocenianie podsumowujące: ocena za aktywną postawę na lekcji. Zdobycie wiedzy. Poznanie opinii innych. Poznanie utworów, które wykorzystują motyw Pigmaliona. Zadowolenie z osiągniętego sukcesu.

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Pojęcia wolność, ograniczenie, artysta, mit. Umiejętność: dostrzeganie dylematów artysty. Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Przygotowanie kartek do zapisywania skojarzeń związanych z osobą artysty. Przygotowanie sprzętu multimedialnego. Stworzenie właściwej atmosfery w klasie, która sprzyja dyskusji.

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Zbierają wyrazy związane z pojęciem artysta. Charakteryzują Pigmaliona. Odpowiadają na pytanie postawione w temacie lekcji. Dyskutują o roli artysty w społeczeństwie, o jego osobistych postawach i wyborach. Analizują informację ze słownika mitologicznego i wikipedii. Wymieniają cechy mitu. Rozważają możliwość pisania bloga. Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Podręcznik TO LUBIĘ! Słownik mitologii greckiej i rzymskiej. pl.wikipedia.org/wiki/Pigmalion

(jak było w klasie) ZDJĘCIE

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwól uczniom doświadczać częściowo samolubnych motywacji I przyznawać się do bycia częściowo samolubnym Niech zrozumieją wpływ zaufania Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: Przeprowadzanie dialogu Przeprowadzanie negocjacji Zyskiwanie wspólnego zrozumienia Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.TEMPO LEKCJI (UCZEŃ POKAŻE CZERWONY KOLOR, GDY NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA, NAUCZYCIEL PROSI INNEGO UCZNIA, ABY WYJAŚNIŁ)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Stawianie wymagań i dawaniu wsparcia Budowanie klimatu grupy, atmosfery… Dobra praktyka (Programy GCPU): Uczymy „miłości” do przedmiotu wykorzystując elementy profilaktyki rówieśniczej

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: Narzędzie: Url:

(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?

AUTO-EWALUACJA – TEMAT Uczniowie podczas lekcji interpretowali mit. Wyrażali własne zdanie nt. zachowania Pigmaliona. Dyskutowali o roli twórcy w społeczeństwie. O relacjach twórca – dzieło, twórca – odbiorca. Pojawiły się różne opinie. Uczniowie sprzeczali się, ale nie kłócili. Każdy miał prawo do samolubnych motywacji, pozostaniu przy własnym zdaniu, ale też zmiany go pod wpływem argumentacji kolegów. Uczniowie wypowiadali się otwarcie, gdyż czują się w swoim zespole bezpiecznie. Daje im to możliwość ciągłego podnoszenia swoich umiejętności i bycia otwartym na nowe sytuacje.

AUTO-EWALUACJA – DYDAKTYKA Uczniowie posiadali czerwone kartki, dzięki którym mogli sygnalizować, który element lekcji jest dla nich niezrozumiały lub wymaga dodatkowego uzupełnienia. Sytuacja taka miała miejsce tylko jeden raz. Jeden z uczniów zasygnalizował, iż nie rozumie związku miedzy skromnością rzeźby a brakiem ruchu. Pomocy udzielił inny uczeń. Wyjaśnił, iż wg niego osoby skromne są często nieśmiałe, nie podejmują same działań, nie chcą ryzykować, a więc tak jak rzeźba Pigmaliona nie chcą się poruszyć. Wyjaśnienie to rozwiało wątpliwości pytającego.

AUTO-EWALUACJA – PROFILAKTYKA Uczniów uczę „miłości” do przedmiotu. Chcę ich zachęcić do podejmowania działań polonistycznych, a więc czytania, interpretowania, wyrażania zdania i tworzenia własnego tekstu. Wszystkie elementy wystąpiły w zaplanowanym przeze mnie temacie lekcji. Rozmawialiśmy o roli artysty, dylematach, jakie towarzyszą jego życiu, relacjach z otoczeniem. Uczniowie swobodnie wypowiadali się, gdyż już w pierwszej klasie dowiedzieli się, że na języku polskim każdy ma prawo wyrazić własną opinię, musi ją jedynie uargumentować i może liczyć na moje wsparcie.

AUTO-EWALUACJA – TECHNOLOGIA Obszar: zarządzanie i dzielenie się informacjami Narzędzie: WIKIPEDIA Url: Wykorzystana technologia uatrakcyjniła lekcję.

INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE Temat był dla uczniów interesujący. Dyskusja była żywa. Pojawiły się różne opinie nt. relacji artysta-dzieło, artysta-odbiorca. Dostrzegli ponadczasowość tematu, podawali przykłady współczesnych artystów, którzy stają przed wyborem wolność, odpowiedzialność, misja. Chętnie podjęli propozycję pisania bloga, którego autorem jest Pigmalion. Umówiliśmy się, że tworzymy grupę zamkniętą. Każdy uczeń pisze blog, każdy następie będzie wchodził w rolę recenzenta blogów swoich kolegów ( jest to forma pracy domowej ).

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: Beata Bukowska Kontakt Gdańsk, dn: