Październik 2004 r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Warsztat z pomysłem, cz. III
Geneza grup kapitałowych. Cele i sposoby ich tworzenia.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Efektywność Energetyczna
Rozwiązania dla serwisów przemysłowych. Strona 2 ROZWIĄZANIADLASERWISÓWPRZEMYSŁOWYCH ZARZĄDZANIE UTRZYMANIEM RUCHU INFORMACJA O FIRMIE SZANSE I ZAGROŻENIA.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Nafta / Chemia – dziś i jutro Warszawa 11 grudnia 2006
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
– Poznań Zbigniew Kowala -
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Konferencja PTWP, 25 październik 2005 , Piotr Szymczyk
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Kluczowe czynniki sukcesu
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Programowanie perspektywy finansowej
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
call center to nie tylko infolinia
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zintegrowane systemy informatyczne
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. ul. Malczewskiego Radom Biuro w Warszawie ul. Nowy Świat 4a Warszawa tel. (48)
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Nowoczesne zarządzanie
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

październik 2004 r.

Restrukturyzacja - droga do outsourcingu, outsourcing - sposób na restrukturyzację. Studium przypadku R&M MainServ Sp. z o.o.

Historia Udział R&M w procesie nabycia udziałów w EW Services Vattenfall nabywa akcje EW S.A. Zakup 74% udziałów przez R&M 25/03/2004 27/01/2000 Podpisanie umowy pomiędzy EW S.A. i R&M Utworzenie Pionu Remontów EW S.A. 07/11/2003 02/01/2001 Przejęcie obsługi nawęglania 11/2001 01/12/2002 Kilka słów na temat tego jak powstała EW Services. Jakaś anegdota z życia firmy 01/12/2003 Potencjalny inwestor strategiczny Utworzenie spółki EW Services Udział R&M w procesie nabycia udziałów w EW Services październik 2004 r.

Restrukturyzacja - droga do outsourcingu EW S.A. - przed restrukturyzacją Elektrociepłownia Siekierki Ciepłownia Wola Administracja Produkcja Remonty Administracja Produkcja Remonty Elektrociepłownia Żerań Administracja Produkcja Remonty Elektrociepłownia Pruszków Administracja Produkcja Remonty Zarząd EW S. A. Elektrownia Powiśle Administracja Produkcja Remonty Ciepłownia Kawęczyn Administracja Produkcja Remonty październik 2004 r.

Restrukturyzacja - droga do outsourcingu EW S.A. - I etap restrukturyzacji Departament Controllingu Departament Organizacyjny Departament Rozwoju Departament Zasobów Ludzkich Departament Sprzedaży Departament Finansowy Pion Logistyki Pion Usług Ogólnych Dyrektor ds Strategii Dyspozytornia Produkcji EC Siekierki EC Żerań Kawęczyn EC Pruszków C Wola Powiśle Produkcji Pion Remontów Pion Usług Socjalnych Integracji Dyrektor Generalny Pion Nadzoru Właścicielskiego Pakiet gwarancji socjalnych = poziom strategiczny = poziom podstawowy = poziom pomocniczy = coaching październik 2004 r.

Restrukturyzacja - droga do outsourcingu Inwestor strategiczny Oczekiwania EW S.A. od outsourcingu Pionu Remontów: niższe koszty usług serwisowo - remontowych wyższy poziom świadczonych usług koncentracja na restrukturyzacji w obszarze własnej działalności podstawowej realizacja zobowiązań pracowniczych i socjalnych / spokój społeczny październik 2004 r.

Restrukturyzacja - droga do outsourcingu Umowy serwisowo - remontowe Budżet kosztów remontów Klienta 100% Wolny rynek Remonty planowe Serwis przemysłowy (umowa na stały zakres) Czas (lata) październik 2004 r.

Outsourcing - sposób na restrukturyzację Działania nowej spółki: opracowanie strategii i struktury organizacyjnej przegląd i optymalizacja procesów restrukturyzacja zatrudnienia opracowanie nowego motywacyjnego systemu wynagradzania (BSC) zmiana kultury organizacyjnej rozwój systemów IT wspomagających zarządzanie assessment (ocena zasobów ludzkich / kluczowych pracowników) dostosowanie do działania na wolnym rynku - konkurencja budowa systemu komunikacji wewnętrznej budowa wizerunku firmy październik 2004 r.

Outsourcing - sposób na restrukturyzację Efekty: obniżenie kosztów stałych poprawa organizacji pracy wzrost wydajności wzrost wykorzystania potencjału obniżenie absencji chorobowej zmiana mentalności i postaw pracowników podniesienie kompetencji październik 2004 r.

Outsourcing - sposób na restrukturyzację Inwestor strategiczny - wartość dodana: nowe produkty i technologie doświadczenie w różnych gałęziach rynku - poszerzenie rynku doświadczenie w outsourcingu wsparcie w przejmowaniu obszarów / spółek utrzymania ruchu w przemyśle wsparcie w sprzedaży kompleksowych usług serwisowych w drodze outsourcingu JMT - rozwój pracowników, wymiana doświadczeń możliwość realizacji dużych projektów / gwarancje bezpieczeństwo Klienta dostęp do zasobów wiedzy specjalistycznej i rozwiązań październik 2004 r.

Outsourcing - sposób na restrukturyzację Usługi R&M od kontraktów jednostkowych do koncepcji full-service październik 2004 r.

Outsourcing - sposób na restrukturyzację Model kontraktu dla ośrodków przemysłowych: RKM®, zarządzanie współpracą regionalną, gwarancja dyspozycyjności urządzeń i oszczędności do 25% październik 2004 r.

Outsourcing - sposób na restrukturyzację R&M MainServ obrót roczny - ok. 80 mln PLN zatrudnienie – 562 pracowników usługi utrzymania ruchu w branżach: mechanicznej elektrycznej pomiarów i systemów automatyki Rheinhold & Mahla AG – Bilfinger Berger Services obrót roczny - ok. 800 mln Euro zatrudnienie - 11.000 pracowników serwisy techniczne w przemyśle: chemicznym petrochemicznym farmaceutycznym spożywczym hutniczym energetycznym październik 2004 r.

Rola konsultantów w procesie outsourcingu Tworzenie Centrum Usługowego Tworzenie nowego podmiotu Podnoszenie konkurencyjności Restrukturyzacja organizacyjna Proces wydzielenia Doskonalenie Organizacji po wydzieleniu Organizacja oparta na centrach odpowiedzialności Rynek wewnętrzny (lista i cennik usług) Controlling strategiczny i operacyjny Identyfikacja i rozwój liderów zmian Strategia nowej spółki Zasady rozliczeń pomiędzy spółką matką Model biznesowy i struktura organizacyjna Biznes plan Transfer pracowników Wdrożenie strategicznego systemu zarządzania wynikami Wdrożenie nowego systemu wynagradzania Zmiana kultury organizacyjnej Rozwój kompetencji w zakresie zarządzania zmianą Zarządzanie zmianą – mobilizacja i komunikacja październik 2004 r.

Przebieg projektu doskonalenia organizacji 2003 2004 Powiązanie BSC z systemami planowania i raportowania Opracowanie systemu motywacyjnego bazującego na BSC Kick Off / szkolenia w zakresie BSC Opracowanie Mapy Strategii Identyfikacja strategicznych mierników Kaskadowanie BSC Analiza organizacji Opracowanie założeń do wdrożenia aplikacji IT Analiza istniejącej i modelowanie docelowej kultury organizacyjnej Opracowanie systemu wynagrodzeń Szkolenia Change Management Szkolenia M&A Mobilizacja i komunikacja mobilizacja październik 2004 r.

Podstawowe produktu projektu Obszar Podstawowe wyniki prac Opracowanie i wdrożenie systemu Balanced Scorecard Rekomendacje dla systemu kontroli zarządzania jako wynik badania Strategy Scan Korporacyjna Mapa Strategii Opisane Key Performance Indicator na poziomie strategicznym i operacyjnym Wdrożenie systemu wynagrodzeń System wartościowania stanowisk Projekt systemu wynagrodzeń podstawowych oraz systemu motywacyjnego opartego na BSC Opracowanie modelu kultury organizacyjnej Model docelowej kultury organizacyjnej wspierającej strategię firmy Zidentyfikowane wartości firmy Zarządzanie zmianą / fuzje i przejęcia - szkolenia Przekazana wiedza nt.Change Management, Mergers & Acquisition Zidentyfikowane nośniki synergii firmy Propozycja konsolidacji wybranych funkcji dla firm w grupie R&M październik 2004 r.

Hewitt Associates Hewitt Associates jest światowym liderem doradztwa w zakresie zarządzania strategicznego koncentrującym się na rozwiązaniach w dziedzinie kapitału ludzkiego Firma powstała w 1940 roku w USA, w Polsce obecna jest od 1995 roku Wśród naszych klientów jest ponad połowa firm z listy Fortune 500 14 miejsce na liście największych firm konsultingowych na świecie (wg.Consultant News) Jesteśmy obecni na najważniejszych rynkach na świecie Firma jest notowana na Giełdzie Nowojorskiej NYSE 2 mld $ globalnych przychodów Ponad 2.400 klientów 15.000 pracowników w 38 krajach październik 2004 r.

Hewitt Associates - usługi Restrukturyzacja i Transformacja Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Wynagrodzenia Fuzje i przejęcia Obsługa procesów restrukturyzacyjnych Systemy pomiaru i oceny wyników firmy (BSC) Transformacja biznesowa oparta o System Zarządzania Wartością firmy Usprawnianie procesów Budowanie kultury wysokich wyników Systemy zarządzania wynikami pracy Modele kompetencji Zaangażowanie pracowników i optymalizacja inwestycji w HR Budowanie przywództwa w organizacji Efektywność działu zasobów ludzkich Pomiar inwestycji w kapitał ludzki (ROI) Audyt systemu wynagrodzeń Projektowanie systemu wynagrodzeń: - zasadniczych (systemy oparte na wartościowaniu stanowisk pracy; elastyczne systemy wynagrodzeń zasadniczych - broadbanding) - motywacyjnej części systemu wynagrodzeń (systemy premiowe; pakiety świadczeń; wynagrodzenia zmienne dla pracowników działu sprzedaży; pakiety wynagrodzeń dla kluczowych pracowników) Badania rynku wynagrodzeń (Wynagrodzenia pieniężne, Pakiety świadczeń, Podwyżki wynagrodzeń, Praktyki w zakresie wynagrodzeń, Samochody służbowe - praktyki) Szkolenia zamknięte październik 2004 r.

Wykaz wybranych referencji z Europy Środkowo-Wschodniej w sektorze energetycznym SMP, Ostrava VCP, Kaliningrad DDGAZ, Pecz Eesti Gaas, Talin Latvijas Gaze, Ryga Romgaz, Medias październik 2004 r.

Solutions for Industrial Services