Zasady pracy w zespole 

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Jakość, zaufanie, konsekwencja
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Anna Makiewicz I Anna Leśnikowska
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Organizacja i zarządzanie firmą
Metoda projektu edukacyjnego
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Procesy grupowe A.Kawalec.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Rozwój społeczny dziecka
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Współpraca w naszej szkole
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Odpowiedzialny nauczyciel - (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków Hanna Kędzierska.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Zasady pracy w zespole  Przygotowały: Antkowiak Natalia Fonk Karolina Nawrotek Zuzia

Co nazywamy zespołem? grupa ludzi wspólnie pracujących lub robiących coś w jakiejś dziedzinie; grupa rzeczy lub zjawisk stanowiących wyodrębnioną całość; skupisko roślinne tworzące pewną całość; grupa objawów lub zaburzeń związanych z jakąś chorobą; część urządzenia składającego się z elementów mająca określoną funkcję.

Przykłady pracy zespołowej…

Jakie korzyści płyną z pracy zespołowej? Wzrasta samo świadomość własnej wartości Usprawnia się komunikacja interpersonalna między członkami zespołu Poprawienie wzajemnych stosunków, zwiększenie zaufania względem siebie

Mniej pewni siebie członkowie zespołu uaktywniają się Zwiększa się tolerancja na innych członków zespołu Wzrasta poczucie bezpieczeństwa, kontakty stają się mniej formalne

1. Podział ról i zadań i współpracy w zespole, czy podział Nie jest zbyt istotne dla integracji i współpracy w zespole, czy podział zadań jest narzucany odgórnie czy dokona się samoistnie. Nie musi być on również niezmienny. Ważne natomiast jest, żeby każdy członek zespołu otrzymał określoną funkcję lub sam mógł ją wybrać.

musi być przez pozostałych zaakceptowany, Każdy członek zespołu nie tylko musi być przez pozostałych zaakceptowany, lecz sam musi zaakceptować swoją rolę oraz udział w zespole. Umożliwi to efektywną pracę całego zespołu.

Niejasny podział zadań lub słabe zrozumienie pełnionej funkcji obniży jakość pracy, może spowodować nieporozumienie i zniechęcenie. Powstają w skutek tego trudności ze wzajemną komunikacją, zastrzeżenia co do wzajemnych kompetencji itp.

Opisanie i podział funkcji, i obowiązków nie musi być przeprowadzony w sposób zbiurokratyzowany i autorytarny, ważne jest, aby istniała możliwość zmian w ramach ustaleń w grupie.

Przykład złej współpracy w zespole…

2. Cele działania zespołu Jeśli potrafimy wskazać taki punkt, do którego zmierza dany zespół i punkt ma wartość pozytywną dla większości członków, możemy sądzić, że zespół posiada CEL :

Im jaśniejszy był określony cel grupowy i sposób jego realizacji, tym chętniej jednostka pracująca w danym zespole wykonywała przydzielone jej zadania.

Im jaśniejszy jest cel i drogi do jego osiągania, tym mniej napięć przeżywa jednostka i mniej następuje uczuć wrogich

Im jaśniejszy jest cel tym jednostka czuje się bardziej związana z zespołem, tym samym rośnie atrakcyjność zespołu.

Im jaśniejszy jest cel i wyraźnie określony jest sposób jego osiągnięcia, w tym większym stopniu pracownicy spełniają polecenia zespołu.

CEL = WSPÓŁPRACA

3. Komunikacja międzyludzka Istotną przesłanką powstania i tworzenia zespołu jest dobra, wzajemna komunikacja jego członków, która jest nośnikiem zdarzeń. Umożliwia ona wzajemne wykorzystanie doświadczeń i wiedzy członków zespołu.

Jednocześnie komunikacja jest instrumentem pracy zespołu, za pomocą którego analizuje się i rozwiązuje problemy, podejmuje decyzję i koordynuje prace w kierunku wyznaczonego celu.

i rozwiązywanie wewnętrznych problemów zespołu. Poza tym komunikacja jest tym instrumentem, który umożliwia rozpoznawanie i rozwiązywanie wewnętrznych problemów zespołu. Komunikacja służy też utrzymaniu kontaktów wewnątrz całego przedsiębiorstwa i pomaga różnym zespołom tworzyć sensowną całość w organizacji.

lub sztywną, formalną strukturę organizacyjną, wówczas zagrożona Jeśli komunikacja będzie utrudniona poprzez biurokratyczno - autorytarną lub sztywną, formalną strukturę organizacyjną, wówczas zagrożona będzie sprawność zespołu .

gdy zespół nie ogranicza się tylko do sporadycznych spotkań. Komunikacja może dobrze funkcjonować wówczas, gdy zespół nie ogranicza się tylko do sporadycznych spotkań.

Elementy dobrej komunikacji : brak oficjalności - przyjazna atmosfera - umiejętność wysłuchiwania innych - swoboda wyrażania poglądów - kreatywność

INFORMACJA O PRACY = ZADOWOLENIE Z PRACY

Praca, a wydajność zespołu? Coraz więcej organizacji wykorzystuje zespoły. Badania wykazują, że zespoły są czterokrotnie bardziej wydajne niż zwykłe grupy pracowników.

Ponadto zespoły znacznie usprawniają rozwój zawodowy człowieka, pozwalając na przyjmowanie do siebie ludzi bez doświadczenia, którzy szybko i płynnie czerpią wiedzę od doświadczonych kolegów. Praca zespołowa jest wskazana szczególnie wówczas, gdy pojawiają się skomplikowane problemy, trudne decyzje i zadania.

Istota pracy zespołowej jest nie tylko ułatwienie pracy poprzez jej rozdzielenie, lecz wzrost efektywności jako skutek wyższej wydajności zespołu niż sumy wydajności poszczególnych pracowników.

Różne sposoby nawiązywania kontaktu…

Bibliografia: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=zesp%F3%B3 http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&um=1&sa=1&q=praca+w+zespole&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq= http://www.nbportal.pl// Słownik Języka Polskiego, PWN