NOWY SYMULATOR! Rozbudowany zakres decyzyjny ! The Worlds Largest Strategy and Management Competition
NA ŚWIECIE Największy międzynarodowy konkurs z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oparty na zaawansowanej symulacji biznesowej ( komputerowej) Ponad 30 lat historii na świecie, pół miliona uczestników, około 40 krajów Prestiżowy Certyfikat CEL (Certificate for teChnology-Enhanced Learning) W POLSCE W Polsce: 13 edycji, ponad 25 tysięcy uczestników, 80 uczelni wyższych, ponad 200 firm Patronat honorowy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Finały krajowe na Sali Notowań GPW, prestiżowe firmy i sponsorzy: Bank Zachodni WBK, KMPG, Orange, PGNIG, Avon, P4, Grupa PZU i dziesiątki innych Sukcesy Polaków na Finałach Światowych ( studenci z UW wicemistrzami GMC 2012! Pracownicy Orange Polska wicemistrzami GMC 2011) GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE
PARTNERZY I SPONSORZY
ZESPOŁY 3-5 OSOBOWE każdy zespół ma swojego kierownika indywidualny dobór zespołów możliwość łączenia w zespole studentów różnych wydziałów, roczników oraz uczelni uczestnicy zarządzają wirtualnym przedsiębiorstwem występując w roli zarządu zespoły analizują scenariusz rynkowy, podejmują decyzje w bardzo zmiennym i konkurencyjnym środowisku (symulacja jest interaktywna) i rywalizują z innymi zespołami. ZASADY KONKURSU
Zadaniem uczestników jest opracowanie i wdrożenie strategii rozwoju dla przedsiębiorstwa, na podstawie otrzymanej historii (raportów dot. firmy z poprzedzających 5 kwartałów finansowych). Występując w roli menedżerów zarządzających, uczestnicy w każdym cyklu decyzyjnym podejmują ponad 60 kluczowych dla ich firmy decyzji dotyczących m.in.: produkcji, badań i rozwoju, sprzedaży, rekrutacji, marketingu, inwestycji, kredytów, jak również wypłaty dywidendy, emisji czy skupu akcji ( spółka jest notowana na wirtualnej giełdzie). Po każdym cyklu zespoły otrzymują raporty z wynikami swoich decyzji i opisem bieżącej sytuacji rynkowej, która jest efektem ich działań oraz decyzji konkurencji. Zespoły muszą szybko odpowiadać na zachodzące zmiany i pojawiające się sytuacje. ZASADY KONKURSU Zespoły rywalizują w podgrupach, zarządzając konkurującymi ze sobą spółkami. Są to międzynarodowe firmy produkcyjno- handlowe, których działalność obejmuje rynki UE oraz NAFTA (plus e-commerce).
Scenariusz Historia firmy Analiza Przetwarzanie decyzji Arkusz decyzyjnych Raport dla Zarządu 5 Symulacja jest interaktywna! Rynek reaguje na decyzje firm konkurujących ze sobą ( zespołów w grupie) Analiza stanu firmy Ocena potencjału rynku Określenie strategii Przygotowanie decyzji operacyjnych CYKL DECYZYJNY Analiza wyników firmy Ocena zagrożeń ze strony konkurencji. Adaptacja strategii i decyzji do bieżącej sytuacji rynkowej
W 2013 roku na cały świecie w konkursie zostanie zastosowany nowy rozbudowany symulator GMC! Wśród nowych decyzji są m.in. dotyczące jakości użytych surowców, szkolenia pracowników, zlecania produkcji podwykonawcom. Rewolucyjna zmiana kryterium oceny w konkursie. Drużyny i ich osiągnięcia na wirtualnych rynkach będą mierzone przez wynik inwestycyjny ('investment performance), a nie jak dotychczas ceną akcji. Zobacz zapowiedź nowego symulatora! NOWY SYMULATOR
praktyczny trening zarządzania na rynku międzynarodowym Spojrzenie na firmę z pozycji zarządu rozwój umiejętności: pracy w zespole, planowania strategicznego, podejmowania decyzji w średnim i długim okresie, myślenia analitycznego, zarządzania zmianą, analizy szans i zagrożeń rywalizacja z praktykami biznesu przedstawicielami firm oraz studentami uczelni wyższych z całej Polski Innowacyjne praktyki w podejmowaniu kompleksowych decyzji menedżerskich nawiązanie kontaktów z potencjalnymi pracodawcami poprawa współpracy w zespole, podziału zadań i odpowiedzialności Zwycięska drużyna reprezentuje Polskę na Finałach Światowych Promocja najlepszych uczestników w prasie, Internecie, radio, telewizji Nagrody (udział w Finale Światowym, studia podyplomowe) KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Rejestracja zespołów studenckich do konkursu potrwa do 30 listopada 2013 roku. Dzięki wsparciu sponsorów, studenci mogą startować bezpłatnie. Rejestracja jest możliwa na stronie AGENDA KONKURSU
Tel. (22) KONTAKT