EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Co to jest TIK?.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Jak pomagać dziecku w nauce?
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Założenia PROJEKTU
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Treści kształcenia.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOThistoria Temat lekcjiŚredniowieczni rycerze. Czas trwania lekcji45 minut Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać Czytanie ze zrozumieniem Umiejętność wypowiadania się Cechy związane ze współczesnym rozumieniem pojęcia rycerski

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Pojęcia : stan, rycerz, ideał rycerza. Praca z tekstem – wyszukanie informacji. Zrozumienie różnicy między stanowym a współczesnym społeczeństwem. Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Podsumowujące – na zakończenie lekcjiAktywny udział uczniów w zajęciach, wyszukiwanie informacji w podręczniku, samodzielne formułowanie wniosków. Zrozumienie poznanych na lekcji pojęć. Zrozumienie różnicy między stanowym a współczesnym społeczeństwem.

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Pojęcia: średniowiecze, stan, zakon rycerski – Krzyżacy. Rycerz, zamek, cechy rycerza w średniowieczu, etapy kształcenia rycerskiego, współczesny kanon rycerski Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). 1.Przygotowanie do zajęć. 2.Aktywny udział w prowadzeniu zajęć. 3.Zadania nauczyciela: -Omówienie nowych elementów lekcji – losowanie numerów przez uczniów zgodnie z którymi będą odpowiadać w trakcie zajęć oraz zastosowania narzędzia mind42 -Wprowadzenie do tematu -Prowadzenie rozmowy nauczającej – uczniowie są „pytani” zgodnie z wylosowanymi numerami -Zastosowanie narzędzia mind42 -Podsumowanie lekcji

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Praca z tekstem podręcznika – szukanie cech średniowiecznego rycerza Udział w rozmowie nauczającej – być rycerski dziś a średniowieczny rycerz i jego cechy Wykorzystanie narzędzia mind42 w wykonaniu mapy – cechy rycerza Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. T Małkowski, Historia i społeczeństwo 5, GWO, mind42

(jak było w klasie) ZDJĘCIE [Proszę tu wkleić zdjęcie z przeprowadzonej lekcji]

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Zapewnij uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1. LOSOWANIE (NAUCZYCIEL LOSUJE JAKI UCZEŃ MA DAĆ ODPOWIEDŹ – BRAK „RĄK DO GÓRY”)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): „Ja jako narzędzie” – narzędzie trzeba doskonalić

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: tworzenie interesujących prezentacji Narzędzie:MIND42 Url: mind42.com

(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT uczniowie zgłaszając własne propozycje nie muszą bać się oceny w żadnej postaci – poprawianie błędu służy lepszemu zrozumieniu, a nie krytyce

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA Numery przypisane uczniom sprawiały, że odpowiadać musiał każdy, nie tylko ten, który chciał.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA Uczniowie wypowiadając się nie tylko mówili o swoich spostrzeżeniach, ale musieli też odnosić się do tego co powiedzieli koledzy. Służyło to budowaniu umiejętności słuchania, komentowania – zgodnie z zasadami kultury. Uczniowie musieli też przedstawić własne oceny.

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA Uczniowie byli zainteresowani wykonaniem mapy pojęcia rycerz – każdy miał użyć jednej cechy. Nauczyciel odczytał całość – część pojęć się powtarzała..

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE Uczniom podobała się lekcja, najbardziej fakt, że nie zgłaszali się do odpowiedzi, tylko fakt, że wybierani byli do odpowiedzi poprzez wylosowane wcześniej numery. Pewien kłopot stanowiła konieczność zaadaptowania tematu proponowanych metod.

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: Anna Wolińska Kontakt Gdańsk, dn:

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: