Scenariusz lekcji pływania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

Studia stacjonarne i niestacjonarne
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
KATEDRA REKREACJI AWF WROCŁAW 2013/2014
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Spis pozycji literaturowych
Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.
Metody nauczania i uczenia się ruchu
Struktura rocznego cyklu szkolenia
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Krajobraz stepu.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Scenariusz lekcji piłki siatkowej.
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
TRZYMAJ FORMĘ.
Dobre strony pływania Powszechnie uważa się pływanie za jeden z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywiście, jeżeli przestrzega się podstawowych zasad.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Pedagogika szkoły wyższej
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Aktywność ruchowa w środowisku wodnym kobiet ciężarnych
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Scenariusz lekcji doskonalenia pływania.
mgr Zofia Wasilewska – Sobolewska dr Krzysztof Ludwik Sobolewski
Realizacja zadań z zakresu sportu w 2016 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Szkolenie młodzieży lat
Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.
Metodyka rekreacji ruchowej
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Program Powszechnej Nauki Pływania UMIEM PŁYWAĆ. UMIEM PŁYWAĆ 2015 Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” jest adresowany do uczniów klas I.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Studia stacjonarne i niestacjonarne
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Zapis prezentacji:

Scenariusz lekcji pływania

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego z pływania Prowadzący: Imię i Nazwisko; kierunek, rok i tryb studiów Temat: Nauczanie poślizgu na grzbiecie Cele lekcji (przy poszczególnych celach wskazać zastosowane metody – wg. Strzyżewskiego) Umiejętności: uczeń umie zanurzać głowę pod wodę, potrafi wykonać poślizg na grzbiecie Sprawność motoryczna: uczeń posiada dobrą koordynację ruchową i potrafi szybko przemieszczać się w wodzie Wiadomości: uczeń zna działanie wypornościowe wody Postawy i motywacje: uczeń jest wytrwały w wykonywaniu ćwiczeń, potrafi nawiązać współpracę w grupie Środki dydaktyczne: deski do pływania, piłki plażowe, żerdzie Liczba uczniów: 15 Klasa: II Miejsce ćwiczeń: pływalnia kryta

(zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Tok lekcji (zadanie ogólne) Treść (zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Cz. wstępna (10`-15`) 1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć 2. Poinformowanie uczniów o celach lekcji, wzbudzenie motywacji do ćwiczeń 3. Rozgrzewka a) na lądzie b) w wodzie 1. Zbiórka (określić w jakiej formie czy ustawieniu) 2. Sprawdzenie obecności i liczby ćwiczących 3. Kontrola ubioru i czystości ciała 4. Podanie tematu lekcji 5. Zwrócenie uwagi na rolę nauczanego czy doskonalonego elem. tech. w pływaniu. Ok. 10-12 ćw. w miejscu (wszechstronnych – ze zmiennością pracy mięśniowej – angażujące wszystkie części ciała – RR, NN, T i 2-3 ćw. specjalistycznych, przy każdym ćw.określenie pozycji wyjściowej Przejście pod prysznic Zabawa bieżna lub wyścig, lub pływanie na dystansie (np.: „Marsz zwierząt”, „Strzelec”) ustawienie ćwiczących czas trwania ćwiczeń lub dozowanie sposoby przemieszczania uczniów sposoby pobierania czy rozdawania pomocy i środków dydaktycznych określenie głębokości wody dla ćwiczeń

(zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Tok lekcji (zadanie ogólne) Treść (zadanie szczegółowe) Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Cz. główna (25`-30`) 4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności. Kształtowanie postaw wobec kultury fizycznej Przy pierwszej lekcji z nauczania danego elem. tech.: - Pokaz - Pokaz z omówieniem Technika - Nauczanie danego elementu tech. Doskonalenie wcześniej poznanych elementów tech. Krótkie opisanie kilku (7-10) ćwiczeń służących realizacji tematu lekcji uwagi dotyczące bezpieczeństwa, asekuracji przy ćwiczeniach rozmieszczenie ćwiczących na pływalni sposoby podziałów na grupy szkice ustawień szkice przebiegu bardziej skomplikowanych ćw. w grupach określenie form ćwiczeń

Uwagi organizacyjno-metodyczne Tok lekcji Treść Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Cz. końcowa (3`-5`) 5. Uspokojenie organizmu 6. Czynności organizacyjno porządkowe i podsumowanie lekcji 7. Nastawienie uczniów do aktywności ruchowej w czasie wolnym 1. Zabawa uspokajająca lub 2-3 ćwiczenia. korekcyjne lub kompensacyjne o małej lub b. małej intensywności (np.: 10 wydechów do wody, „Kopanie dołków”) 2. Zebranie przyborów i sprzętu i innych środków dydaktycznych wykorzystywanych na lekcji 3. Zbiórka (określić w jakiej formie czy ustawieniu) 4. Kontrola liczebności ćwiczących 5. Omówienie lekcji – wskazanie najczęściej występujących błędów, wyróżnienie najlepiej ćwiczących, wskazanie zwycięzców zabaw, nagradzanie, pochwały 6. Wskazanie ćwiczeń do samodzielnego wykonywania w domu lub na pływalni bądź w terenie Ewentualnie wskazanie zastosowań utylitarnych nauczanego elementu sposoby zmiany organizacji grupy inne uwagi na temat realizacji celów oraz poszczególnych ćwiczeń określenie osób odpowiedzialnych za sprzątnięcie pomocy dydaktycznych

Literatura: Barany I. "60 lekcji pływania". W-wa 1997. Bartkowiak E. "20 lekcji pływania". W-wa 1994. Baturo L. "Rola przyborów pomocniczych w nauce pływania". WFiHS. Bogajewski D. "Pływanie - poradnik metodyczny". AWF W-wa 1992. Czabański B. "Nauczanie techniki pływania". AWF Wrocław 1990. Czabański B. "Teoria techniki pływania sportowego". PZP W-wa 1991. Dybińska E. "Wskazówki metodyczne do nauczania pływania". AWF Kraków 2004. Kalinowski A. "Kąpiele i nauczanie pływania na koloniach i obozach letnich". W-wa 1989. Kalinowski A. "Pływanie - poradnik metodyczny". AWF W-wa 1994. Kalinowski A. "Nauka pływania dzieci i młodzieży". AWF W-wa 1995. Karpiński R. "Nauczanie pływania". AWF Katowice 1994 Karpiński R. " Pływanie - podstawy techniki, nauczanie". Katowice 2005. Matynia J. "Zabawy i gry ruchowe w wodzie". AWF Poznań 1990. Olszewski W. "Uczymy się pływać". W-wa 1997. Orzechowski K. "Wskazówki metodyczno - organizacyjne w nauczaniu pływania". AWF Gdańsk 1992.