Przedszkole nr 17 w bieżącym roku szkolnym świętuje jubileusz 50- lecia istnienia witamy…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Innowacje pedagogiczne w gimnazjach
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Organizacja roku szkolnego 2013/2014 Szkoła trzech podmiotów RODZIC+DZIECKO+ NAUCZYCIEL.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
REGULAMIN PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM. KASZTANOWA KRAINA W GORZOWIE WLKP.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
Zmiany w prawie oświatowym
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Przedszkole nr 17 w bieżącym roku szkolnym świętuje jubileusz 50- lecia istnienia witamy…

DOKUMENTY Kwestionariusze z danymi adresowymi i kontaktowymi (bieżące). Zgody na udział dzieci w zajęciach dodatkowych (oddzielnie na każde). Zgoda na udział dziecka w zajęciach specjalistycznych (logopeda, psycholog). Zgoda na wykonywanie oraz publikowanie wizerunku dziecka (np.: zdjęcia, filmy z udziału w konkursach). Upoważnienia do odbioru dzieci wraz ze zgoda wskazanych osób na przetwarzanie danych osobowych. informacja o dziecku ze szczególnym uwzględnieniem stanu zdrowia.

OPŁATY Opłaty (procedura opisana na stronie www/dla rodziców/opłaty): opłata za czas pobytu dziecka w przedszkolu – w przedszkolu lub na konto opłata za żywienie i zajęcia dodatkowe – w przedszkolu lub na konto (inne) opłata na Radę Rodziców – w przedszkolu lub na konto Rady Rodziców W przypadku wpłat na rachunek bankowy: W nazwie odbiorcy należy wpisać: Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Śródmieście, ul Smolna 10a Warszawa  Tytułem - Imię i nazwisko dziecka, - za jaki miesiąc, - opłata za żywienie / opłata za pobyt dziecka / - Przedszkole nr 17.   Np.: Zosia Kowalska Przedszkole Nr 30 wpłata za zajęcia dodatkowe za IX.2012r. rytmika – 30zł. angielski – 35zł.

OPŁATY STAWKI: - żywienie: 8.50 zł, godziny: opłata za 1 godzinę świadczeń przedszkolnych w okresie od dnia 1 września 2013r. wynosić będzie 1,00 zł. za godzinę zgodnie z Ustawą z dnia 13 czerwca 2013 zmieniającą ustawę o systemie oświaty ( Dz. U. poz 827) konto do wpłat za żywienie : 36-1030-1508-0000-0005-5056-1042 konto za pobyt po godzinie 13: 05-1030-1508- 0000-0005- 5056-1018 - Ubezpieczenie dzieci – ok. 50 zł, ewentualnie pisemna rezygnacja. Zwolnienia z opłat lub obniżenie opłaty do 50% (procedura opisana na stronie, wniosek) Terminowość wpłat określa regulamin windykacji Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty Śródmieście. Rada Rodziców – ustalony średni koszt to 30 zł miesięcznie. Środki są przeznaczane na: teatrzyki i koncerty, wycieczki, nagrody na pikniki, konkursy, materiały plastyczne potrzebne do zajęć a nieujęte w wyprawkach (nietypowe lub w mniejszej ilości: np. materiały do zajęć) a także prezenty na Mikołajki, Dzień Dziecka, zakończenie roku. Nr konta Rady Rodziców 07 1320 1104 3035 5169 2000 0001

WYPRAWKA zamieszczona na stronie www (zakup można rozłożyć w czasie), informacje udzielają tez nauczycielki z grup. informacje od nauczyciela w ciągu roku o wyczerpaniu konkretnych artykułów, śpiworki są na wyposażeniu przedszkola, prane przed początkiem roku a później przez rodziców, karty pracy

ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO, PROCEDURY Odbiór dzieci – osobisty, przez osoby upoważnione, podpisywanie list (brak systemu elektronicznego). Upoważnienia do odbioru – legitymowanie również rodziców na początku roku, informacje sądowe o ograniczeniu praw rodzicielskich Informacje o dziecku przekazywane są tylko rodzicom lub na wyraźne pisemne polecenie. Procedura postępowania w warunkach wypadku, ewakuacji. Ubezpieczenie dzieci NW obowiązujące 24h/dobę.

KOMUNIKACJA Telefony: zgłoszenie nieobecności dziecka do godz. 9.00 (odwołanie obiadu), sprawy związane z opłatami – kierownik gospodarczy (ustalone godziny pracy), sprawy wychowawcze – nauczyciele (osobiście), sprawy organizacyjne, inne – dyrektor. Maile z przypomnieniami, bieżącymi informacjami, zapytaniami. Ankiety tematyczne badające jakość pracy przedszkola. Strona www – ogłoszenia, wydarzenia, kalendarium, dokumenty, inne.

Przedszkole Nr17 – zestaw programów do pracy z dziećmi Nr w zestawie Zakres programu Nr programu MEN Wydawnictwo (autor) Uwagi Zanim będę uczniem E.Tokarska,J. Kopała P17/1/2012 Dziecięca matematyka E.Gruszczyk- Kolczyńska P17/1a/2012 Edukacja ekologiczna w przedszkolu Dokumentacja obserwacji i diagnozy pedagogicznej” - Zanim będę uczniem E.Tokarska,J. Kopała Karty pracy Razaem w przedszkolu i Wzory i obrazki gr. 2 Zanim będę uczniem – gr 3 Szkoła tuż,tuż – gr 4 PROGRAMY POMOCNICZE 1. Jesteśmy przyjaciółmi Króla Maciusia I D.Łosiowska- Zawada, A.Stępień P17/2a/2012 2. One są wśród nas- wspomaganie funkcjonowania dzieci w obszarze: emocjonalnym, społecznym i umysłowym A.Bardadyn, K.Jabłońska P17/2b/2012 3. Bawię się i rozwijam- naturalna potrzeba ruchu J. Durmaj, S. Śliwińska - Gniadzik P17/2c/2012 4. J.Granoszewska, I Pionkowska P17/2d/2012 5. Regiony Polski- Polska pełna barw- edukacja plastyczna A.Wiszowata P17/2e/2012 6. Bezpieczeństwo-program z wykorzystaniem dramy B.Różanowska, M.Czerwińska P17/2f/2012

ZADANIA DO PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ NA ROK SZKOLNY 2012/2013 PRZEDSZKOLE NR 17 ZADANIA DO PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ NA ROK SZKOLNY 2012/2013  -Świat fantazji -rozbudzanie naturalnej potrzeby poznawania świata w oparciu o inteligencje wielorakie . -Tradycje i zwyczaje oraz ich rola w życiu człowieka  

SPECJALIŚCI PSYCHOLOG – obecny 1 x w tygodniu przez 2,5 godziny. Udziela konsultacji rodzicom, prowadzi obserwacje na wniosek rodziców lub nauczycieli, prowadzi działania terapeutyczne. Diagnoza oraz konsultacje dla rodziców odbywają się na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1. LOGOPEDA – prowadzi zajęcia 1 x w tygodniu przez 5 godzin, 1-2 razy w tygodniu prowadzi zajęcia grupowe. TERAPEUTA PEDAGOGICZNY -Dzieci wymagające zajęć z zakresu SI kierowane są na specjalistyczne zajecia.

PRZEDSZKOLE NR 17

PRZEDSZKOLE NR 17 nowa strona www

PRZEDSZKOLE Nr 17 – nasze plany

DZIĘKUJEMY!