Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego warto odwiedzić Benice? Projekt gimnazjalny 2011/2012
Advertisements

Wykonał: Filip Chrobak
ZAWARTOŚĆ FOSFORANÓW I AZOTANÓW W WODACH Z TERENU GMINY RABA WYŻNA
Określenie pH wody na terenie gminy Raba Wyżna
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Szkolny Klub Ekologiczny – monitoring stanu wód i gleb powiatu przeworskiego W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Barwa wskaźników w roztworze kwasu octowego:
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
KOŁO PLASTYCZNE.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Koło Naukowe Energetyków
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Lekcja w laboratorium biologicznym
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prezentacja efektów projektu
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Badanie wód jezior lobeliowych
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Przykładowy model podziału środków
Zapis prezentacji:

„Chroń środowisko - – możesz więcej niż myślisz” Projekt ekologiczny 2013/2014 WODA Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut Uczestnicy: uczniowie klasy II Gimnazjum Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Benicach.

Cele projektu: * prowadzenie badań oceniających stan jakości wody najbliższego regionu * zastosowanie różnorodnych metod oceny jakości wód * integracja wiedzy szkolnej z doświadczeniem i aktywnym działaniem * rozwijanie umiejętności badawczych, dokonywanie obserwacji * doskonalenie umiejętności korzystania z informacji * rozwijanie umiejętności wykorzystania komputera oraz współpracy w grupie i prezentacji własnych osiągnięć

Krótki opis projektu Projekt dotyczył tematyki ekologicznej i działań na terenie naszej „Małej Ojczyzny”. Pierwszy etap obejmował przygotowanie teoretyczne do zadań oraz zwiad terenowy celem pobrania próbek wody. W drugim etapie dokonano analizy laboratoryjnej wody. Efektem końcowym projektu było sporządzenie sprawozdania w formie prezentacji multimedialnej. W projekcie wykorzystano techniki komputerowe oraz Internet a także dostępną literaturę i materiał źródłowy. Całość działań poprzedzona była szkoleniem i warsztatami wprowadzającymi w tematykę projektu przeprowadzonymi przez CEE w Krotoszynie.

Opis kolejnych działań uczniów * Udział w szkoleniu wprowadzającym i warsztatach. * Zapoznanie się z materiałami edukacyjnymi. * Zwiad terenowy . * Ćwiczenia laboratoryjne – obserwacje i wnioski. * Wykonanie i przegląd dokumentacji fotograficznej. * Analiza zebranych informacji. * Przygotowanie prezentacji multimedialnej.

Nasze przygotowania

Rezultaty pracy uczniów Ćwiczenie 1 : Określanie stopnia przeźroczystości wody Stanowisko pomiarowe Długość linki zanurzonej w wodzie Przezroczystość w cm ( średnia arytmetyczna wyniku A i B) A B a 30 27 28,5 b 25 24 24,5 c 33 28 30,5 Badanie przeprowadzono w zbiorniku wodnym w miejscowości Unisław , dnia 06.11.2013 r. Wniosek! Przezroczystość stawu średnia. Zanieczyszczenia organiczne pochodzą z terenów rolniczych. Duża ilość mułu.

Ćwiczenie 2 : Oznaczanie wartości pH wody Numer próbki wody Wartość pH Odczyn woda z kranu 7 obojętny woda ze stawu 8 zasadowy woda z rzeki 9 deszczówka 6 lekko kwaśny woda destylowana Obserwacje i wnioski! Woda ze stawu i rzeki ma odczyn zasadowy. Pozwala to przypuszczać, że ma tu miejsce beztlenowy rozkład związków organicznych. Woda z kranu i destylowana mają odczyn obojętny, co świadczy o braku zanieczyszczeń. Woda deszczowa ma odczyn lekko kwaśny co jest efektem kwaśnych deszczy spowodowanych nadmierną ilością emitowanych gazów i dymów oraz spalin samochodowych.