Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Wybrane platformy e-learningowe
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
Teoria kosztów.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Business Case dla KDF Dialog Jacek Białas eBusiness Solutions
E-learning (kurs dla uczniów)
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Plan prezentacji SM Icom -o nas System Przewaga rynkowa Atuty
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceniania wyników działania szkoleniowego z perspektywy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Studiujesz – praktykuj.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
„MEN Mazowieckie e-Możliwości
„MEM Mazowieckie e-Możliwości
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Projekt Kim będziesz?.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zapis prezentacji:

Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych dr Zbigniew Zieliński zzielinski@wsh-kielce.edu.pl Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach

Studia eksternistyczne na WSH 4 zjazdy 3-dniowe w ciągu semestru, studia adresowane do osób pracujących, w wieku średnim, mający motywację do nauki, samokształcenia, zaznajomieni z IT, Kontakt z kadrą – na zjazdach, poprzez telefon i internet, Zaliczenia i egzaminy – ostatni zjazd.

Wdrożenie rozwiązań e-learning na studiach eksternistycznych e-learning oszczędza czas bez naruszenia korzyści płynących z nauki, minimalizuje koszty podróży, czas spędzany poza miejscem nauczania, jest bardziej efektywny kosztowo dla jednostki edukacyjnej, jest odpowiedzią na potrzeby studentów rozproszonych geograficznie, zapewnia spójne przekazywanie wiedzy poprzez e-kurs, oferuje bardziej zindywidualizowany przekaz wiedzy, tą metodą mogą być osiągalne konsekwentnie wyższe rezultaty niż poprzez szkolenia tradycyjne

E-learning w szkole wyższej - zmiany w organizacji zmiana podejścia do przekazywania wiedzy, wypracowanych ról i relacji między wykładowcą a studentem, zwiększenie poziom nakładów na prowadzącego e-kurs, gdyż szkolenie poprzez internet jest skoncentrowane na studencie,

E-learning w szkole wyższej - zmiany w organizacji (2) użycie nowych technologii i metod szkolenia, wprowadzenie innych narzędzi oceny wiedzy uczących się studentów.

Inwestycja w e-learning wybranie dostawcy i system e-learning (opensource vs. komercyjne), interdyscyplinarny zespół przeprowadzający wdrożenie, oddziaływanie na ludzi, pracowników, wdrożenie i realizacja koncepcji e-learning – proces długofalowy.

E-learning w WSH na studiach podyplomowych platforma Moodle (opensource – LAMP), szkolenie mieszane („blended learning”), przygotowany jeden moduł na semestr obejmujący materiały z przedmiotów: podstawy informatyki (technologia informacyjna), mikroekonomia, statystyka. na koniec modułu – test (quiz) sprawdzający nabytą wiedzę.

Rachunek zwrotu inwestycji w e-learning Jedną z istotnych przewag szkoleń e-learningowych nad szkoleniami tradycyjnymi (stacjonarnymi) są oszczędności kosztowe dla organizacji. Są one szczególnie widoczne w przypadku projektów szkoleniowych dla większych grup, kiedy wydatki są generowane już nie tylko przez ilość uczestników, ale także przez koszty (często bardzo duże) dojazdów, a także problemy związane z absencją studentów na uczelni.

Rachunek zwrotu inwestycji w e-learning - ROI Zwrot z inwestycji ROI (return on investment) jest wskaźnikiem finansowym określającym wpływ inwestycji na wyniki finansowe firmy. Obliczany jest jako stosunek zysków, będących wynikiem inwestycji do jej kosztów.

ROI gdzie k – korzyści, n – nakłady

Problemy w wyliczeniu ROI trudności z przypisaniem korzyści do inwestycji (wzrost ilości studentów na uczelni nie musi być efektem zastosowania e-learningu), interwał czasowy między zdarzeniem – wdrożeniem systemu e-learning – a zaobserwowaniem rezultatów w wymiarze finansowym, mierzenie wielkości ROI jest ważna przed rozpoczęciem inwestycji – wyliczenie go po zrealizowaniu rzeczywistego projektu pokazuje jego mniejszą przydatność.

ROI: e-learning a studia eksternistyczne Lp. Dotychczasowy koszt studiów prowadzonych metodą tradycyjną Koszt studiów w modelu e-learning 1. Całkowity koszt przeprowadzenia zajęć na st. eksternistycznych przez prowadzących (120 godz. x 50 zł x 10 prowadzących) 60000 zł 0 zł 2. Koszt administracyjny organizacji zajęć dla jednej grupy studentów 1000 zł 3. Wdrożenie systemu e-learning 2000 zł 4. Przeszkolenie 10 nauczycieli akademickich do pracy z systemem Moodle 10000 zł 5. Przygotowania przez nauczyciela 4 godzinnego modułu e-learning (2500 zł za moduł x 10 przedmiotów) 25000 zł 6. Koszt przygotowania płyty z kursami (3 zł x 30 studentów) 90 zl 7. Koszt 4godz. zdalnych konsultacji ze studentami w trakcie trwania kursu online (10 nauczycieli x 200 zł) 8. Razem 61000 zł 40090 zł

Zwrot z inwestycji Zwrot z inwestycji z powyższego przypadku wyliczymy odejmując koszty studiów prowadzonych metodą tradycyjną od kosztów modelu e-learning (61000 zł – 40090 zł), dzieląc otrzymany wynik przez 40090 oraz mnożąc przez 100 %. Zwrot przy przyjętych założeniach wyniesie około 52 %. ((61000 – 40090)/40090)*100%=0,521576

Podsumowanie Idea e-learningu odnosi się do znaczącego zmniejszenia kosztów w stosunku do szkoleń tradycyjnych. Wykonując analizę kosztową należy brać pod uwagę nie tylko koszt samego systemu e-learning, wdrożenia modułów online, zarządzania systemem i prowadzenia zajęć (mentoringu) ale także liczbę osób szkolących się metodą e-learning (wzrost opłacalności następuje wraz z większą ilością szkolących się).