Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Advertisements

Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Wirtualny system spo ł ecznego wsparcia dla budowania pozytywnych relacji mi ę dzyludzkich w ś wiecie rzeczywistym.
Kierowanie twórczością w organizacji
Podstawy metodologiczne ekonomii
O zbędności podziału ekonomii na pozytywną i normatywną
Ku nowej ekonomii politycznej Shigeto Tsuru Pracę wykonała: Anna Kur.
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy II Systemy produkcyjne Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Google: W. Duch.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
C.d. wstępu do tematyki RUP
Mały duży poradnik życia
Michał Kociankowski synergion
Życzenia na Nowy Rok.
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Jak budować więzi z dziećmi?
Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka
Badania konsumenckie w zarządzaniu serialem telewizyjnym Paweł Nowicki Michał Kociankowski.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Sztuczna Inteligencja
Music: Nightengale Serenade
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
HISTORIA PEWNEGO OŁÓWKA
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Psychotest Rób to pomału i wykonuj polecenia w myśli jak najszybciej się da. Jeśli Ci to pomaga możesz mówić po cichu na głos.
Mimo to... Mimo to przebaczaj im Ludzie są często nierozsądni, niezrozumiali, i egocentryczni.
Mimo wszystko.
Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów
Poradnik szczęśliwej rodziny
…– myślę o najbliższych
DRAMA A TEATR PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Czasem się zastanawiam
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
© Vattenfall AB 1 SER to metafora wszystkiego, czego pożądamy w życiu: -zdrowia, - dobrej pracy, - rodziny, - przyjaciół, - majątku, etc. Każdy ma własne.
Reklama społeczna Co to jest?.
MICHAŁ BIAŁEK Psychologia Pieniędzy. Nabywanie wiedzy o pieniądzach Co to są pieniądze i skąd się biorą? Wbrew pozorom pytanie to nie jest łatwe. Nabycie.
Witam na szkoleniu Colway
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Metody komunikowania się.
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Music: Nightengale Serenade Friendship BouquetBukiet przyjaźni.
i sposoby radzenia sobie z nimi
Rodzice nie muszą być samotni
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Prosiłem Cię Panie o siłę, abym mógł osiągnąć sukces
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Mimo wszystko Św. Matka Teresa z Kalkuty. Ludzie są często głupi, nielogiczni i dbają tylko o własny interes; Przebaczaj im, mimo wszystko.
Poczucie własnej wartości dziecka
Autorzy : Oliwier Z Agata S Tymon D Jaś K Filip K Natalia K
Zapis prezentacji:

Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem Michał Kociankowski 1

Manipulacja, czyli co? Obraz prawdziwy Obraz zmieniony Zachowanie Oddziaływanie manipulujące Zachowanie niezależne Zachowanie kontrolowane Manipulacja, czyli coś dzieje się ze zdolnością do widzenia prawdziwego stanu rzeczy. Celowa zmiana obrazu świata (lub jego części) u osoby lub grupy w celu wywołania określonego ich zachowania. Przez język, zakres pojęć Przez schematy zachowań społecznych Przez obraz świata Przez mechanizmy poznawcze Przez obraz „ja”

Prawda fakto-logiczno-etyczna sens logiczny sens ontologiczny sens etyczny Prawidłowe przejście od jednych tez do kolejnych Właściwa ocena, co jest i było, a czego nie było i nie ma Stan lepszy, szlachetniejszy, bardziej zasługujący na uznanie Mimo różnego sensu najczęściej przyjmuje się te perspektywy łącznie Prawda fakto-logiczno-etyczna Prawdziwy Prawdziwy obraz świata prowadzący do samych korzyści Niekorzystny Korzystny Fikcyjny obraz świata prowadzący do błędów i strat Nie prawdziwy

Jest taki (nie)mądry podział reklam REKLAMA WIZERUNKOWA Tłumaczy lub pokazuje o co chodzi w marce, działa na emocje, używa symboli i metafor, często jest ładna, dynamiczna i ciekawa REKLAMA PRODUKTOWA Przekonuje do zakupu produktu, odwołuje się do myślenia, operuje argumentami, czasem jest nudna lub żenująca, bywa natarczywa WARTOŚCI WYŻSZE WARTOŚCI INSTRUMENTALNE KORZYŚCI EMOCJONALNE KORZYŚCI FUNKCJONALNE ATRYBUTY WARTOŚCIUJĄCE ATRYBUTY OPISOWE Ekspozycja innowacji produktowej Atrakcyjne ilustrowanie idei marki Brandowany abstrakcyjny humor Sugestywna prezentacja problemu Vizir Ikea Ty tu urządzisz, Danio Mały Głód Plus Mumio Danacol 4

Skuteczne strategie komunikacji Atlas Strategiczny, Marek Staniszewski, Oni to już mają – dołącz do nich! Tylko popatrz, co nas wspiera Jak wiele mógłbyś stracić… Dla wyjątkowych ludzi Czy nie tego właśnie szukałeś? Idealne dopasowanie To musi być to! Inni Ci tego nigdy nie dadzą Tylko popatrz, jak to działa Masz problem – mamy rozwiązanie Czy wiesz, jak bardzo się staramy? Niemożliwe – nie dla nas Poczuj się wolny Razem możemy wszystko Dzięki nam możesz więcej Spojrzyj inaczej na swój problem Nasza wada jest zaletą NIEDOSTĘPNOŚĆ POWSZECHNOŚĆ Omija Cię coś ważnego Choć o tym nie wiesz, mamy coś specjalnie dla Ciebie WZAJEMNOŚĆ AUTORYTET Dzięki nam przełamiesz bariery ZAANGAŻOWANIE LUBIENIE 5

Auto-manipulacja to bardzo przydatna zdolność przystosowawcza! Konsumenci Są wychowani do pewnych wzorców i idei Na czym się skupić w życiu, aby cokolwiek z niego mieć? Nie za bardzo ogarniają otaczającą rzeczywistość Błogostan: Poczucie szczęście Poczucie bezpieczeństwa Poczucie spełnienia Mimo wszystko chcą być zadowoleni z siebie i życia Sukces życiowy to kwestia subiektywnej oceny Auto-manipulacja to bardzo przydatna zdolność przystosowawcza! 6

Po co to wszystko? Co to daje? Świat wyobrażeń i dążeń (niejasny, ale nie musi podlegać weryfikacji) Rzeczywistość (niby jest jedna, ale trudno to zweryfikować) Zbyt „ostre” widzenie to prosta droga do szaleństwa. Aparatura „poznawcza” człowieka służy do możliwie bezbolesnego pogodzenia tych sfer, a nie do ich rozpoznania i zrozumienia Co to daje? System rynku, reklamy i konsumpcji daje możliwość przeskakiwania szczebli drabiny dzięki błędom w ocenie sytuacji. NIECH ŻYJĄ BŁĘDY! 7

Prawdziwy Korzystny Niekorzystny Nie prawdziwy Prawdziwy obraz świata prowadzący do samych korzyści Prawdziwy obraz świata prowadzący do nieszczęśliwości Niekorzystny Korzystny Fikcyjny obraz świata prowadzący do błędów i strat Fikcyjny obraz świata prowadzący do szczęścia Nie prawdziwy