Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Prezentacja wyników badań
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Problematyka akceptacji nowych technologii e-learningowych
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ABC e-learningu.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Technologia informacyjna
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Badania losów absolwentów
Zapis prezentacji:

Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004 Edukacje trzeba wynajdować na nowo Colin Rose, Malcom J.Nicholl, Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Logos, Warszawa 2003 Charles Handy Colin Rose, Malcom J.Nicholl, Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Logos, Warszawa 2003 Najważniejszym celem edukacji jest nauczyć się, jak się uczyć Luis Alberto Machado, Colin Rose, Malcom J.Nicholl, Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Logos, Warszawa 2003 Rewolucja w systemach komunikacji dopiero się zaczyna Bill Gates Colin Rose, Malcom J.Nicholl, Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Logos, Warszawa 2003

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004 Studia eksternistyczne WSH Kierunki studiów: Zarządzanie i Marketing Administracja Sposób przeprowadzenia studiów: System samokształcenia prowadzony w oparciu o doręczone studentom rozszerzone programy nauczania z każdego przedmiotu, z podaniem literatury (w tym obowiązkowej) znajomość której gwarantować będzie realizację programu studiów. W przypadku zajęć z informatyki – wykorzystanie własnego systemu e-learningowego wspomagającego proces nauczania I roku studiów

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004E-learning Jest to sposób kształcenia na odległość z wykorzystaniem multimediów. Multimedialność tej metody nauczania wynika z integracji wielu środków przekazu w procesie dydaktycznym, takich jak: sieci komputerowe, Internet, telewizja, radio, magnetowid, telefon, tekst wydrukowany, nośniki danych (cd, dvd) itp.

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004 Technologia Nauczania Technologię nauczania na odległość określa się obecnie w trzech aspektach: treści szkolenia – zawierającej odpowiednio przygotowane moduły edukacyjne, modeli umożliwiających i zapewniających kontakt wykładowcy ze studentem sposobu komunikacji wykładowcy ze studentem

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004 Media – przekazywanie wiedzy Kontakt bezpośredni (face-to-face), Tekst, tekst połączony z grafiką, animacje, materiały drukowane, Przekaz dźwiękowy, Przekaz wideo, Zintegrowane multimedia,. Materiałów drukowanych.

7 Komunikacja w systemie eStudent WSH

8 Statystyki wykorzystania systemu Statystyki wykorzystania systemu eStudent WSH

9

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004 Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 70%, wiek: do 20 lat 1%, w grupie lat było 15% w grupie % i od 41 do 50 lat 38%. Miejsce zamieszkania: wieś: 39%, miasto do 1000 tys. mieszkańców 36%, od 100 tys. Do 500 tys. 21% i powyżej 500 tys. mieszkańców to 4%. Na pytanie w jaki sposób łączysz się z internetem odpowiedziało: poprzez modem 31%, łącze stałe 42%, sieci osiedlowe, radiowe 6%, kafejki internetowe 3%, nie mam dostępu do internetu 18%. Pytanie o sposób uzupełniania kwalifikacji odpowiedziało: w sposób tradycyjny 39%, korzystając z metod nauczania na odległość 18% i metodą mieszaną 45%. Wyniki Ankiety

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004 Szczególnie ważne były odpowiedzi dotyczące samego systemu eStudentWSH. Na pytanie czy korzystał Pan/Pani z serwisu eStudentWSH, 78% odpowiedziało że korzystało, 65% studentów stwierdziło, że serwis był przyjazny i łatwy w użyciu, 44% osób stwierdziło, że przeprowadzało ćwiczenia, 27% wykonało egzamin. Wśród trybów dalszych studiów 50% opowiedziało się za eksternistycznym a 11% za internetowym. Na pytanie jaki kontakt preferuje z wykładowca 50% wymieniło tradycyjny, 7% poprzez internet a 41% mieszany. 88% akceptuje formę e-learningu a 91% wyraziło chęć dalszego korzystania z serwisu eStudentWSH Wyniki Ankiety

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada 2004Wnioski 1.E-learning jest nową formą edukacji związaną silnie z rewolucją w komunikacji i wymaga prac koncepcyjnych w zakresie określenia miejsca i sposobu korzystania w procesie edukacji na wielu jej poziomach. 2.Połączenie doświadczeń w zakresie edukacji z najnowszymi osiągnięciami w zakresie pracy mózgu oraz nowych metod edukacji powinno prowadzić do zbudowania nowego systemu edukacji, w którym pierwszym pytaniem nie jest pytanie co jest lepsze a co gorsze, a raczej jak wykorzystać potencjał edukacyjny tkwiącym w każdym z narzędzi.

Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym Ogólnopolska Konferencja Katowice, 18 listopada Doświadczenia autorów i zespołu, w którym wdrażano przedstawiany system i wnioski z tego wynikające zmierzają do tworzenia hybryd narzędzi, które dość elastycznie dopasowuje się do przekazywanych treści nauczania, typu studiów czy wreszcie mentalności studentów Prace związane z poszukiwaniem nowych form edukacji i skutecznego ich wdrażania w warunkach Naszej Uczelni trwają dalej, ale co już pokazały pierwsze doświadczenia, istotą tych zmian jest nie tylko system komunikacji ale także mentalność zawodowa nauczycieli, studentów i organizacji szkoły. W wielu przypadkach tu można dopatrzyć się podstawowych trudności. Jednak potencjał jaki dostrzega grupa osób wdrażających tego typu system jest na tyle ogromny i na tyle inspirujący, że przekształcenia szkoły wyższej o charakterze jakościowym nie jest kwestią wyboru a konieczności. Wnioski