WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Advertisements

6. Strategie zarządzania
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla FIRMY PRODUKCYJNO-HANDLOWO -USŁUGOWEJ "HAGO" MAŁGORZATA HANDKIEWICZ Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Jędrzejczak.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Innowacje w sektorze usług
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Przedstawienie nowego produktu
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
EXCELLENCE S.A. PREZENTACJA 2013.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Dlaczego kraje handlują?
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Supermarkety i dyskonty
Międzynarodowa integracja gospodarcza
PRODUKT.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Firmy globalne.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zawsze zdrowo i smacznie
Firma Bolix to: Specjalizujemy się w produkcji systemów elewacyjnych, a w szczególności systemów ociepleń, czyli produktów, dzięki którym zewnętrzne ściany.
Zapis prezentacji:

WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI Marki własne dr inż. Katarzyna Hys

ŹRÓDŁO CEL KLIENCI Rodowód marki własnej – praktyczne ujęcie Marki własne (private labels) powstały i rozwinęły się na rynku B2C (głównie w dyskontach, sieciach handlowych*) ŹRÓDŁO Marki własne to optymalizacja kosztów własnych CEL Marki własne to optymalizacja kosztów marketingu, w szczególności wsparcia sprzedaży Marki własne to wykorzystanie wolnych mocy produkcyjnych Marki własne to optymalizacja relacji ceny do jakości KLIENCI * Źródło: Nielsen, PMR

Marka to wartość produktu to znak towarowy, rozumiany jako podstawowy wyróżnik firmy to idea, wyobrażenie na temat firmy to sposób komunikowania się z rynkiem to zespół wartości łatwo rozpoznawalnych, wywołujących trwałe skojarzenia i silne reakcje stanowi o atrakcyjności oferty to wartość produktu

Najlepsze marki globalne 2013 (według podziału sektorowego) gdzie: ∑=100 Źródło: http://www.interbrand.com

Najlepsze marki globalne 2013 dla motoryzacji Toyota Mercedes-Benz BMW Honda Volkswagen Ford Hyundai Audi Porsche Nissan Kia Chevrolet Harley-Davidson Ferrari Źródło: http://www.interbrand.com

ZNACZENIE MARKI WŁASNEJ UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI wprowadzanie na rynek pod „parasolem marki” kolejnych produktów korzystanie z prestiżu wyższe marże osiąganie lepszych wyników sprzedaży UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI innowacje czuwanie nad sposobem postrzegania marki komunikacja z konsumentem realizacja przemyślanej strategii KOSZTY WYTWARZANIA CENY PRODUKTÓW

niski duży wysoki mały WZROST RYNKU WZGLĘDNY UDZIAŁ W RYNKU Rys. Macierz BCG

Praktyka gospodarcza produkty spożywcze kosmetyki środki czystości ? Źródło: http://www.unilever.pl/nasze-produkty

Praktyka gospodarcza Lipton Inspiracje Unilever Źródło: http://www.unilever.pl/nasze-produkty

Źródło: Polski handel 2012 – trendy, analizy i prognozy

Zagrożenia marki własnej kanibalizacja własnych marek (Coca-Cola, Cadbury, Colgate i Kellogs do strategii wpisały: „nie produkujemy private labels!”) spełnianie wymagań jakościowych, logistycznych, finansowych audytowanie zakładów produkcyjnych analiza preferencji klientów * Źródło: Nielsen, PMR

Wnioski: Zróżnicowany portfel marek stał się cennym źródłem pozycjonowania i przewagi konkurencyjnej.   Pogłębiające się procesy koncentracyjne w handlu, silniejsza konkurencja rynkowa sprzyja zwiększeniu udziału marek własnych w sprzedaży. Spełnianie oczekiwań klientów wymaga bezprecedensowych zmian, realizowanych za pomocą nowych modeli kreatywności, współpracy i przywództwa. Modele te przynoszą nową rzeczywistość. Pojęcie marek prywatnych odblokowało szerszy potencjał organizacji – nastąpiło przesunięcie wyobraźni społeczeństwa i ożywienie organizacji. Dokonała się zmiana poczucia tego, co jest możliwe.

KLAROWNOŚĆ

MYŚL

POŁĄCZENIE

INSPIRACJA

DOŚWIADCZENIE

TWORZENIE PRZYSZŁOŚCI Tapety: http://wallpapic.pl/rozne/zdjec-ziemi/2