Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces aktywizacji zawodowej i społecznej byłych więźniów
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Dojrzałość szkolna dziecka
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
„Przyjaciele Zippiego” w Szkole Podstawowej nr 36 w Tychach
Przedszkolak Pełen Zdrowia
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Optymistyczne Przedszkole
Program „Szkoła bez przemocy”
Izabela Kołodziejczyk
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Opracowała: Joanna Kozieł
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Opracowała Agnieszka Balcerak
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
w praktyce pedagogicznej
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
PRZYKŁAD DOBREJ PRAKTYKI
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Co to jest spacer edukacyjny?
Wychowywać to kochać i wymagać
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Tylko zdrowy uczeń jest w stanie rozwijać się wszechstronnie i osiągać wysokie wyniki. To nasza szkoła jest tą, w której panuje dobra atmosfera i obowiązują.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Partnership for Children
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozmowy i dyskusje w klasach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

„Przyjaciele Zippiego” w Społecznej Szkole Podstawowej nr 1 w Wejherowie

Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy pierwszej. W tegorocznej, pierwszej edycji programu w naszej szkole wzięło udział 30 dzieci (16 sześciolatków i 14 pierwszoklasistów).

Jak rozpoznawać własne uczucia i jak o nich rozmawiać Przebieg zajęć Program „Przyjaciele Zippiego” jest podzielony na sześć części , każda zawiera po cztery spotkania i dotyczy innych zagadnień. UCZUCIA Jak rozpoznawać własne uczucia i jak o nich rozmawiać

Jak mówić to, co chce się powiedzieć Jak słuchać uważnie KOMUNIKACJA Jak mówić to, co chce się powiedzieć Jak słuchać uważnie Jak prosić o pomoc NAWIĄZYWANIE I ZRYWANIE WIĘZI Jak nawiązywać i utrzymać przyjaźnie Jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW Jak mówić przepraszam Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy jest się krzywdzonym Jak rozwiązywać konflikty PRZEŻYWANIE ZMIANY I STRATY Jak radzić sobie ze zmianą i stratą, między innymi ze śmiercią Jak adoptować się do nowych sytuacji

DAJEMY SOBIE RADĘ Jak pomagać innym

Powitanie Zippiego Zajęcia zaczynamy od przywitania Zippiego.

Poznajemy i przestrzegamy zasady Po przywitaniu rozmawiamy o zasadach obowiązujących na naszych zajęciach. Dzieci bardzo chętnie przypominają te zasady nawet znają je na pamięć, jednak nie zawsze stosują.

Formy i metody pracy

W programie „Przyjaciele Zippiego” są proponowane różne metody i formy pracy, między innymi: rysowanie, gry i zabawy ruchowe, burza mózgów.

Dzieci uwielbiały zadania polegające na losowaniu scenek, które następnie trzeba było przedstawić. Ta forma aktywności sprawiała im wiele problemów i trudności, ale również ogromną satysfakcję.

Zaangażowanie dzieci w przebieg zajęć wyglądało różnie. Aktywność dzieci na zajęciach zmieniała się w zależności od treści oraz form pracy.

Największym zainteresowaniem cieszyły się tematy związane z przyjaźnią.

Ewaluacja zajęć Każde zajęcia kończyły się wypełnianiem kart ewaluacyjnych przez dzieci. Uczestnicy często różnie kolorowali ikony, ale przeważnie potrafili uzasadnić swój wybór.

Zakończenie programu Ostatnie zajęcia, na których odbyło się podsumowanie udziału w programie, były szczególnie uroczyste.

Dzieci otrzymały dyplomy „ukończenia kursu Przyjaciele Zippiego” Dzieci otrzymały dyplomy „ukończenia kursu Przyjaciele Zippiego”. Nasi milusińscy bardzo żałowali, że to już ostatnie spotkanie.

Nasz Zippi i nasze zdanie o programie

Dbałość o zdrowie psychiczne jest niezwykle istotne. Realizacja tego programu pomogła nam w pracy z dziećmi jeśli chodzi o ich prawidłowe funkcjonowanie w grupie oraz budowanie pozytywnych relacji. Jest to narzędzie, do którego w każdej chwili możemy się odwołać np.: „..Postępuj tak jak nauczył Cię Zippi…” Dzieci dzięki spotkaniom z Zippim uświadomiły sobie swoje prawa a zarazem szanują prawa innych.

Ponadto, nauczyły się wyrażać emocje i nazywać swoje uczucia. Dzięki Zippiemu dzieci uświadomiły sobie, że rozmowa może pomóc w wielu trudnych sytuacjach oraz, że trzeba dbać o własne dobre samopoczucie, nie krzywdząc innych. Dzieci ogólnie stały się dla siebie bardziej koleżeńskie i pomocne.

Po zakończeniu programu, zauważyłyśmy, że dzieci uczestniczące w nim wykazały się większymi umiejętnościami współpracy, asertywności , samokontroli, empatii i stosowaniem nabytych umiejętności w praktyce poprzez: Częstsze mówienie proszę, przepraszam, dziękuję Mówienie prawdy Rozmawianie o swoich problemach i otwieranie się na innych

Satysfakcją nauczycieli prowadzących jest pewność, iż udział w realizacji programu jest jeszcze jednym dodatkowym narzędziem przygotowującym dzieci do dobrego startu w życie społeczne...