REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
Advertisements

SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA GIMNAZJUM NR 1.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
PRACA W DOMENIE Różnice użytkowe między pracą w domenie i grupie roboczej. 1. Ekran logowania. - wciśnięcie klawiszy [Ctrl+Alt+Delete], a następnie podanie.
Biblioteka Szkoły Podstawowej nr 87 w Poznaniu
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
JAK ROZPOCZĄĆ PRACĘ Z KOMPUTEREM ???.
INFORMATYKA INFORMATYKA.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Organizacja wycieczek szkolnych
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Regulamin Pracowni Informatycznej
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ *ICIM*
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Sytuacje kryzysowe w szkole
Kilka zasad korzystania z ICIM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Regulamin Pracowni Informatyki
Gdy zostaję sam w domu Hanna Woźniak.
Szkolny Kodeks 2.0.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
pracowni informatycznej
Bezpieczne zachowanie w szkole
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Regulamin Pracowni Komputerowej
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Uprawnienia w Windows Server
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA
Regulamin pracowni komputerowej
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Przepisy BHP w pracowni komputerowej
Rada szkoleniowa „Cyfrowe bezpieczeństwo danych osobowych w szkole”
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA
Stanowisko Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia w sprawie zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci i młodzieży.
Przepisy BHP w pracowni komputerowej Zasady pracy z komputerem.
Zapis prezentacji:

REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ w Szkole Podstawowej nr 126 im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Postanowienia ogólne § 1. Pracownia komputerowa przeznaczona jest do prowadzenia zajęć edukacyjnych w Szkole Podstawowej nr 126 im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. § 2. Z pracowni komputerowej mogą korzystać uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy Szkoły Podstawowej nr126 im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

§ 3. Osoby przebywające w pracowni zobowiązane są do stosowania się do przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny określonych w rozporządzeniu ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69).

Przygotowanie do zajęć § 1. Do pracowni komputerowej uczniowie wchodzą pod opieką nauczyciela i przebywają w niej również pod opieką nauczyciela. § 2. Uczniowie wchodzą do pracowni w zmienionym obuwiu i nie wnoszą odzieży wierzchniej. § 3. Uczniowie zajmują wyznaczone przez nauczyciela stanowiska pracy. Zmiana stanowiska wymaga każdorazowo zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia.

§ 4. Nieprawidłowości zauważone podczas pracy z komputerem oraz dostrzeżone usterki uczniowie powinni natychmiast zgłosić nauczycielowi prowadzącemu zajęcia. § 5. Na stanowisku pracy z komputerem nie wolno spożywać posiłków oraz pić napojów.

Praca na zajęciach § 1. Włączenie lub wyłączenie komputera oraz logowanie się do sieci wymaga każdorazowo uzyskania zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia. § 2. Sprzętem i zasobami programowymi (zmiana ustawień systemu, instalowanie i usuwanie oprogramowania) zarządza administrator pracowni – wyznaczony przez dyrektora nauczyciel.

§ 3. Nie jest dozwolone samodzielne dokonywanie przez użytkowników pracowni zmian w konfiguracji sprzętowej komputerów znajdujących się w pracowni (m. in. przyłączanie/odłączanie myszy i klawiatury, przyłączanie/odłączanie przewodów, regulacja parametrów monitorów). § 4. Nie jest dozwolone dokonywanie przez użytkowników pracowni zmian w konfiguracji programowej komputerów (w szczególności: instalowanie/usuwanie oprogramowania, kopiowanie programów, zmiany ustawień systemu operacyjnego i programów oraz usuwanie danych).

§ 5. Nauczyciel – administrator pracowni przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej (konta, foldery, itp.) Użytkownicy pracowni mogą używać wyłącznie przydzielonych im kont w sieci komputerowej. Niedopuszczalne są działania mające na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci. § 6. Użytkownicy pracowni mają obowiązek zadbać o ochronę swoich zasobów i nie udostępniać innym użytkownikom sieci swoich haseł dostępu do kont.

§ 7. Użytkownicy pracowni zobowiązani są do zachowania dyscypliny podczas pracy z komputerem. Użytkownicy pracowni mają prawo do korzystania z udostępnionych w systemach komputerowych oraz w sieci komputerowej danych i programów zgodnych z aktualną tematyką zajęć. Niedozwolone jest wykorzystywanie sprzętu komputerowego do gier komputerowych bez zgody nauczyciela. § 8. Niedozwolone jest używanie w pracowni własnych nośników informacji (płyt CD, pen-drive’ów itp.). Użycie ich możliwe jest po uzyskaniu zgody nauczyciela.

§ 9. Użytkownicy pracowni mogą zapisywać utworzone przez siebie dane wyłącznie w wyznaczonym przez administratora miejscu. § 10. Z Internetu można korzystać jedynie w zakresie określanym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.

Użytkownicy pracowni: § 11. Użytkownicy pracowni: nie mogą uzyskiwać nieuprawnionego dostępu do danych, nie mogą przechowywać, oglądać i rozpowszechniać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami obyczajowymi i moralnymi, nie mogą rozpowszechniać tzw. spamu, czyli przesyłania w wielu egzemplarzach tego samego listu do wielu użytkowników, nie mogą stosować cyberprzemocy, czyli obrażania innych użytkowników Internetu, przez wysyłanie obraźliwych listów, wiadomości oraz zdjęć.

§ 12. Nauczyciel prowadzący zajęcia ma prawo blokowania dostępu do określonych danych lub usług (w szczególności dostępu do Internetu) oraz monitorowania poczynań osób korzystających z pracowni, bez konieczności informowania o tym użytkowników pracowni. § 13. Korzystanie przez użytkowników z innych urządzeń w pracowni np. drukarki, skanera możliwe jest wyłącznie za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia. Korzystanie z tych urządzeń przez nauczycieli powinno być odnotowane w odpowiednim zeszycie.

§ 14. Nauczyciele wchodzący do pracowni komputerowej na zajęcia niewynikające z tygodniowego planu zajęć mają obowiązek odnotowania swojego pobytu i uczniów w przeznaczonym do tego celu zeszycie. § 15. Po zakończeniu zajęć użytkownik pracowni powinien uporządkować swoje stanowisko pracy, a w szczególności: wyłączyć uruchomione przez siebie programy, wylogować się lub wyłączyć komputer zgodnie z poleceniem nauczyciela prowadzącego zajęcia. Krzesła należy dosunąć do ławek, aby nie blokowały przejścia.

Zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych stanowiących zagrożenie dla życia lub zdrowia uczniów § 1. Sytuacje awaryjne to: iskrzenie, wydobywanie się dymu z komputera, swąd tlącej się izolacji, inne objawy mogące spowodować pożar, zalanie wodą, porażenie prądem, ewakuacja.

§ 2. W sytuacjach awaryjnych uczniowie powinni natychmiast przerwać wszystkie prace ze sprzętem komputerowym, zachować spokój oraz ściśle wykonywać wszystkie polecenia nauczyciela. § 3. W przypadku zauważenia iskrzenia, wydobywającego się z komputera dymu, wyczucia swądu tlącej się izolacji lub spostrzeżenia innych objawów mogących spowodować pożar, należy natychmiast powiadomić o tym fakcie nauczyciela prowadzącego zajęcia, który powinien niezwłocznie wyłączyć główne zasilanie prądu w pracowni.

§ 4. W razie wypadku (np. porażenia prądem) należy natychmiast wyłączyć urządzenie stanowiące zagrożenie oraz powiadomić nauczyciela, który powinien niezwłocznie udzielić pomocy przedlekarskiej poszkodowanemu. § 5. W razie alarmu ewakuacyjnego należy natychmiast udać się do najbliższego wyjścia ewakuacyjnego, a następnie na miejsce zbiórki. Ze względu na konieczność szybkiego opuszczenia pracowni uczniowie nie powinni zamykać oprogramowania i wyłączać sprzętu. Jeśli warunki na to pozwolą, nauczyciel powinien wyłączyć główny bezpiecznik prądu.

Postanowienia końcowe § 1. Zaleca się częste wietrzenie pracowni komputerowej, ponieważ powietrze posiada naturalną jonizację, która jest niszczona przez promieniowanie monitora. Pole elektromagnetyczne powoduje polaryzację przestrzeni pomiędzy monitorem a użytkownikiem, w wyniku, czego skóra człowieka przyciąga tak samo cząsteczki kurzu jak monitor, wywołując niejednokrotnie reakcje alergiczne i podrażnienie oczu.

§ 2. Za wyrządzone szkody w sprzęcie lub oprogramowaniu użytkownicy pracowni ponoszą odpowiedzialność materialną. § 3. Uczniowie klas I-VI muszą być zapoznani na pierwszych zajęciach w roku szkolnym z niniejszym regulaminem oraz przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy.