TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Sukcesu września 2010 Sopot
Advertisements

Informacja dla rodziców.
Jak pomóc dziecku w nauce?
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
uczyć się języka angielskiego
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
Kącik Logopedyczny.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Język angielski na lekcjach historii
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
INSTITUTO ESPAÑOL BARCELONA
Szkoła Podstawowa nr 238 im. Christo Botewa
Duże dzieci – wielkie sprawy
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Centrum Językowe Magic Land
Izabela Kołodziejczyk
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
compulsory full-time education
Idea oceniania kształtującego
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
WYCHOWYWANIE I NAUCZANIE DZIECI
System edukacji w Polsce
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Język obcy w przedszkolu
Języki mniejszościowe oraz język regionalny naszym wspólnym bogactwem – kampania promująca używanie języków mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
CLIL LONDYN.
Uczniowie cudzoziemscy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
ul. Grzybowska Warszawa
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI www.3idiomas.pl TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI Nauka języka przez dorosłych i dzieci Specyfika nauczania w przedszkolu trójjęzycznym Praktyczne przykłady metod nauczania dzieci w wieku przedszkolnym

Różnice w nauczaniu dorosłych i dzieci www.3idiomas.pl Różnice w nauczaniu dorosłych i dzieci Dorosłych motywuje nauka języka, dzieci motywuje zabawa Dorosli są świadomi,że się uczą, dzieci uczą się podczas zabawy(nie nabywają wiedzy świadmie) Dorośli porównują język którego się uczą do swojego języka ojczystego, dzieci nie różnicują pomiędzy językiem nauczanym a ojczystym

Różnice w metodach używanych w nauczaniu dorosłych i dzieci www.3idiomas.pl Różnice w metodach używanych w nauczaniu dorosłych i dzieci Dorosłym tłumaczymy jak funkcjonuje język, dzieciom tłumaczymy zabawę lub zadanie do wykonania używając języka nauczania jako narzędzia z dorosłymi możemy używać ćwiczeń, które wyjaśniają język jako strukturę, z dziećmi ćwiczeń które używają języka jako narzędzia do zabawy

Jak dzieci uczą się języków? www.3idiomas.pl Jak dzieci uczą się języków? Główne źródła motywacji to: zabawy, piosenki, zajęcia ogólnorozwojowe dostosowane do poziomu dzieci i ich zainteresowań

Klucze do sukcesu w nauczaniu dzieci języka www.3idiomas.pl Klucze do sukcesu w nauczaniu dzieci języka Dzieci będą używać języka wyłącznie w kontekście naturalnym(są zainteresowane samą komunikacją, nie zaś użyciem języka) zajęcia i zabawy muszą być dostosowane do ich poziomu rozwoju potrzebują dużo pozytywnego wsparcia dużo korzyści przynosi „Motherese”-dostosowanie języka dorosłych do poziomu dzieci Stworzenie warunków zbliżonych do warunków naturalnych używania języka

Nauka w trójjęzycznym przedszkolu www.3idiomas.pl Nauka w trójjęzycznym przedszkolu Przedszkole jest instytucją edukacyjną i opiekuńczą Elemntami kluczowymi w nauczaniu są: prawie całkowite zanurzenie w języku i zachowanie zasady OPOL(One person one language-Jedna Osoba Jeden Język) Założenia edukacyjne i językowe powinny być dostosowane do wieku i stopnia rozwoju dzieci Rodzice biorą aktywny udział w nauce soich dzieci i powinni otrzymywać szczegółowe informacje dotyczące programu i ewaluacji ich postępów

A w praktyce… Jeśli chcecie zobaczyć jak to robimy rzućcie okiem na krótkie filmiki prezentujące zajęcia z hiszpańskiego…